Inlägg från: Mayjel |Visa alla inlägg
  • Mayjel

Gasig på dejt!!!

Anonym (Fasan) skrev 2024-10-21 16:06:32 följande:
    Jag kan inte heller slappna av. För mig hjälper inte ens musik. Han måste lämna huset och helst ska han inte ens veta om att jag är på toaletten. 

Jag fattar ju att det här är helt sjukt. Men hur kommer man över det?
    Det är väl bara att slå på vattenkranen annars? Då dränker man ljudet av alla badrumsaktiviteter. Toalettbesök är ju också något privat och inget man gärna vill att nån annan ska höra. 

Sen kanske du skulle se över din egen kost och möjligen köra lite olika test, ex. uteslutningsmetoden? Om det ev. kunde vara nån sorts allergi som orsakar din uppblåsthet menar jag. Allergi mot vissa livsmedel kan ju utvecklas även hos en vuxen människa. 
  • Mayjel
    Anonym (tips) skrev 2024-10-21 14:50:25 följande:

(vitt) bröd är katastrof - för mig ialla fall.

Ja, är nog i synnerhet det vita mjölet som ställer till det för lilla maggen. Vitt bröd och annan mjölrik mat som ex. pannkakor. Hade aldrig ätit sånt innan en dejt. Skulle tro att många rentav är glutenallergiska utan att veta om det. 

Själv mår jag mycket bättre av att utesluta produkter med gluten. Tyvärr är det ändå svårt att sluta helt och hållet med vitt mjöl. Finns för många söta bakverk som lockar och jag älskar vitt bröd. Blir till att väga för mot nackdelar där. Kortsiktig njutning i gommen eller långsiktigt inre välmående. 
Svar på tråden Gasig på dejt!!!