• Anonym (())

Är det vanligt att man är lite bi-nyfiken?

Ser mig som hetero fullt ut och är därmed ointresserad av lesbiska och hur deras romantiska relationer ser ut. Har heller aldrig haft nåt behov av att ligga med en annan kvinna. 

Om du är såpass nyfiken själv så är du nog bi då bisexualitet yttrar sig i ett sexuellt intresse för personer av båda kön.

Att du inte blir kär har inte med saken att göra. Bisexualitet är en sexuell läggning, och det räcker med att känna sexuell attraktion till en samkönad för att klassas som bi eller möjligen gay. 

• Anonym (())
    Freddie K skrev 2024-10-24 09:00:51 följande:

Om man inte testar, hur vet man då vad man gillar och inte gillar? Sen behöver man ju inte sätta etikett på det. Man är den man är och gillar det man gillar. 

Varför ska man testa något som ej intresserar en? Särskilt också när det rör sig om något såpass intimt som sexualitet.
    Är själv straight och behöver inte ens fundera på om samkönat sex skulle vara nåt intressant för mig. Svaret är ju så tydligt ända sen tonåren.

Etiketter är bara bra i min mening. Då vet man mer tydligt var man har varann och jag vill definitivt veta en mans sexuella läggning innan jag ev dejtar honom, just eftersom läggningen i sig kan vara en dealbreaker för mig.

Män som gillar sexuellt umgänge med både kvinnor och andra män är definitivt bi. Även om de säger sig bara uppskatta mannens könsorgan och inget annat på mäns kroppar.

• Anonym (())
    Anonym (Justin) skrev 2024-10-25 16:48:15 följande:
    Varför känns det så viktigt för dig att definiera en man som bisexuell? Kan det inte finnas fler varianter än hetero-homo-bi?

Vad sägs om binyfiken? 
    Det är viktigt i relationsbildning eftersom jag inte vill vara tillsammans med en man som varit med andra män. Det är en dealbreaker.
Svar på tråden Är det vanligt att man är lite bi-nyfiken?