• Anonym (Vet ej)

Är det vanligt att man är lite bi-nyfiken?

Jag kan fan inte bestämma mig för om jag är helt straight eller inte. 

Jag kollar aldrig på kvinnor som jag möter på ett romantiskt sätt, jag har heller aldrig varit kär i en kvinna. Jag har alltid haft vänner runtom mig men aldrig sett dem på något annat sätt än vänner. 

Däremot har jag ju genom åren mött kvinnor som är gay, tex kollegor m.m. Och när jag får reda på att någon jag möter är gay blir jag väldigt nyfiken på dem, kan ibland tänka hur skulle det vara att leva med en kvinna m.m. Jag hade nyligen en kvinna som ihärdigt försökte ragga på mig, hon skrev till mig på nätet bland annat och det gjorde mig otroligt nyfiken på henne. När jag ser att hon skrivit till mig känns det lite extra i magen. Men sen kan ändå känna att det kanske är bättre i tanken än i praktiken ändå. Jag tänker på henne ibland men jag är inte kär. 

Jag har varit med 2 kvinnor sedan tidigare bara för att mätta min nyfikenhet. Blev inget med någon av dom och jag blev aldrig kär. 

Är ni likadana eller är det ett blankt nej för er? Blir ni lite extra nyfikna när någon är gay? Är man straight ändå?

• Svar på tråden Är det vanligt att man är lite bi-nyfiken?
  • Anonym (Anonym123)

Hmm ja du, jag kan ju bara svara för mig själv. Jag kan i alla fall bli som förtrollad över själva kvinnofiguren. Alltså jag tycker att det kan vara fängslande att se till exempel en snygg rumpa, det går knappt att inte titta på vissa kvinnors rumpa för det är något speciellt med det. Jag har också arbetat ihop med lesbiska kvinnor och kan nog bli generad om det blir en flirtig stämning. Men om någon skulle ställa frågan så anser jag att jag är hetero, men det är väl inte skrivet i sten. Jag kan ju med all säkerhet säga att jag hellre väljer att dela mitt liv med en man än en kvinna oavsett. Kvinnor har små, kalla kroppar och min attraktion till män är starkare än till kvinnor

• Anonym (())

Ser mig som hetero fullt ut och är därmed ointresserad av lesbiska och hur deras romantiska relationer ser ut. Har heller aldrig haft nåt behov av att ligga med en annan kvinna. 

Om du är såpass nyfiken själv så är du nog bi då bisexualitet yttrar sig i ett sexuellt intresse för personer av båda kön.

Att du inte blir kär har inte med saken att göra. Bisexualitet är en sexuell läggning, och det räcker med att känna sexuell attraktion till en samkönad för att klassas som bi eller möjligen gay. 

• Anonym (NEJ)
    Anonym (Vet ej) skrev 2024-10-20 20:38:23 följande:

Är ni likadana eller är det ett blankt nej för er? Blir ni lite extra nyfikna när någon är gay? Är man straight ändå?

Om du frågar vad jag personligen tycker? 

NEJ, NEJ OCH ÅTERIGEN NEJ. 

Jag ska inte skriva saker jag får en varning för. Slutar där. 
  • Anonym (Justin)

Jag är man och hetero, men fantiserar om att röra en annan mans kuk, runka honom, bli runkad. I alla chattar där jag får kontakt med andra män och vi fantiserar om trekanter och fyrkanter så är det nästan alltid så att även han fantiserar om det. Inte kyssas, inte åtrå en man, inte bli förälskad i en man, men kåt på hans kuk och han på min.

• Anonym (Em)

Det är blankt nej här, är inte det minsta nyfiken. Tanken på att röra en kvinna sexuellt närmast äcklar mig. Aldrig känt den minsta attraktion till en kvinna, inte ens när man på fester kyssts och tagit på varandras tuttar, det har bara gjorts för att tända killarna som gillar sånt :D 

• Anonym (F)

Finns forskning på det där som visar på att majoriteten av kvinnor är bi i varierande grad, ett fåtal är helt hetero och vissa är lesbiska.

Är bi själv och det är tydligt hur många kvinnor som faktiskt är mottagliga helt utan nåt som helst flirtande. Det är en lättnad att träffa på hel-heteros, då blir det ingen skum stämning eller klämmande på mig.

Så du är väl som majoriteten kvinnor helt enkelt.

• Anonym (M)

Kan du länka till den forskningen?

Jag tillhör fåtal et i så fall då jag är hetero men jag tror inte på att majoriteten kvinnor skulle vara bi.

Anonym (F) skrev 2024-10-21 09:41:12 följande:

Finns forskning på det där som visar på att majoriteten av kvinnor är bi i varierande grad, ett fåtal är helt hetero och vissa är lesbiska.

Är bi själv och det är tydligt hur många kvinnor som faktiskt är mottagliga helt utan nåt som helst flirtande. Det är en lättnad att träffa på hel-heteros, då blir det ingen skum stämning eller klämmande på mig.

Så du är väl som majoriteten kvinnor helt enkelt.

• Anonym (Killen)
    Anonym (Justin) skrev 2024-10-21 09:27:57 följande:

Jag är man och hetero, men fantiserar om att röra en annan mans kuk, runka honom, bli runkad. I alla chattar där jag får kontakt med andra män och vi fantiserar om trekanter och fyrkanter så är det nästan alltid så att även han fantiserar om det. Inte kyssas, inte åtrå en man, inte bli förälskad i en man, men kåt på hans kuk och han på min.

Har du tjej, och har du i så fall delat med dig om dina tankar med henne?

Det är inte helt ovanligt att man som kille drömmer om trekant med sin tjej och en extra kille. Inget romantiskt inblandat utan bara en extra kuk som leker tillsammans. 
  • Anders 386
    Anonym (Justin) skrev 2024-10-21 09:27:57 följande:

Känner typ samma sak. Kuken är intressant men inte mannen. Kan tycka det är lite extra spännande att kolla shemales/ladyboys eller typ sissytema med en man som smeker sin kvinnliga partners älskare. (cuckold)
  • Anonym (Killen)
    Anders 386 skrev 2024-10-22 11:52:25 följande:
    Känner typ samma sak. Kuken är intressant men inte mannen. Kan tycka det är lite extra spännande att kolla shemales/ladyboys eller typ sissytema med en man som smeker sin kvinnliga partners älskare. (cuckold)
    Är det något som du endast fantiserar om eller har du/ni några praktiska erfarenheter?
Svar på tråden Är det vanligt att man är lite bi-nyfiken?