• Anonym (Ts)

Att skriva ett examensarbete som svagbegåvad

Hej, jag är svagbegåvad(har gjort tester på min ADHD utredning som visade det), och har problem med att få ett jobb. 
    Så jag tänkte gå en utbildning(yh). 

Men nu till problemet: examensarbetet. Hur fan ska jag klara av ett examensarbete? Det är normalt att vara nervös över examensarbetet, men för mig känns  examensarbetet omänskligt svårt. 

Vad ska jag göra? 

• Svar på tråden Att skriva ett examensarbete som svagbegåvad
  • Freddie K

Hej!

Du kan ju ta hjälp av Chat-GPT, om du vill. Det är bara att ladda ner gratis. Det kanske kan hjälpa dig. Glad

Du tror att du vet vem jag är. Då har du inte varit i min värld!
  • Anonym (Dra in pengar)

Betala för att någon annan skriver åt dig. 

• Freddie K
    Freddie K skrev 2024-10-20 11:44:50 följande:

Hej!

Du kan ju ta hjälp av Chat-GPT, om du vill. Det är bara att ladda ner gratis. Det kanske kan hjälpa dig. Glad

Fast man kanske inte får använda det vid examensarbeten då det ses som fusk?
    Du tror att du vet vem jag är. Då har du inte varit i min värld!
  • Anonym (Pluggiz)

Det är väl en urvalsprocess innan du kommer in på utbildningen, där du får gå igenom vissa prov. Om du klarar dem, så är det väl meningen att du ska klara utbildningen också, inklusive examensarbetet, med stöd av lärare.

• Lynx123

Du kommer greja det! Skriv utifrån din egen förmåga så kommer det gå jättebra. Ta INTE hjälp av AI! 

• Anonym (X)

Hej!

Absolut förbjudet! Det är att fuska och kommer innebära icke godkänt!

Ts du fixar det! Många gånger gör man dessutom examensarbetet 2 och 2.
  • Anonym (SL)

Jag vet inte hur det fungerar på yh-utbildningar men på universitetet kan man få vissa anpassningar såsom mer tid vud tentor ich arbeten etc. Men oavsett så måste man på egen hand uppnå målen för godkänd. Dvs ingen hjälp med själva skrivandet, det måste vara självständigt.

Mitt råd är att ta hjälp av studie och yrkesvägledare. Kolla med din kommun.

• Anonym (v)

Hej!

Extremt korkat förslag. Inte korkat, utan extremt korkat. 
    Ditt förslag är förbjudet. 
    Dessutom så om man blir påkommen så blir det icke godkänt. 
  • Anonym (Frida)
    Anonym (v) skrev 2024-10-24 22:23:10 följande:
    Extremt korkat förslag. Inte korkat, utan extremt korkat. 
    Ditt förslag är förbjudet. 
    Dessutom så om man blir påkommen så blir det icke godkänt. 
    Ett förnedrande svar, dessutom. Att man i en sån situation skulle behöva ta till fusk för att lyckas.

Att ha ett intellektuellt funktionshinder är inte samma sak som att man är helt oförmögen att studera, prestera och lära sig saker (även om allt kanske inte passar en, men så är det ju för alla människor oavsett diagnos eller inte). Men det tar kanske längre tid och kräver lite andra insatser och anpassningar.
  • Anonym (Melon)

Låt inte ett test få dig att tro att du är svagbegåvad, det var det värsta jag hört. 

Där det finns en vilja där finns en väg. Man behöver inte vara en Einstein för att klara av en högre utbildning. Välj en som du är väldigt intresserad av och låt resten falla på sin plats utmed vägen. 

Har du adhd så gör listor av saker och uppgifter som du måste göra som du sen bockar av, väldigt tillfredsställande för just människor med adhd. Ta mediciner för adhd under utbildningstiden om du så måste, allt för att underlätta. Det betyder inte att du måste fortsätta livet ut. 

Du fixar detta.

Svar på tråden Att skriva ett examensarbete som svagbegåvad