Ni som har sjukersättning, hur står ni ut?
Först undrar jag ju vilken jävla loser det är som satt tumme ned på ditt inlägg - och ffa: varför???
Hursomhelst, jag har 50 % sjukersättning, så det är ju kanske inte jämförbart, eftersom jag ändå jobbar halvtid (och jag tolkar det som att du har 100 % sjukersättning?) men mitt jobb är i sig ganska isolerat (jag jobbar helt hemifrån), så lite samma är det ju ändå. Personligen tycker jag dock att det är skönt; jag blir väldigt fort trött av för mkt stimuli, så att bara ha begränsad kontakt med andra, och då på mina villkor/när jag känner att jag orkar är väldigt skönt tycker jag.
Jag tycker verkligen inte att du ska känna dig som ett missfoster! Att man bedöms inte kunna jobba beror ju aldrig på vare sig bristande kompetens lr intelligens, och inte heller på lathet/ovilja att jobba (även om många tycks tro det - de skulle bara veta hur hårda kraven är för att man ska beviljas sjukersättning...). Nu vet jag ju inte anledningen till att du har sjukersättning, men orkar/kan du ta dig för något litet varje dag? Har du inga vänner/närstående som du kan träffa? Kan du volontärjobba nån timme här och där? Kanske skaffa ett husdjur? Gå med i en stickningsklubb (där man alltså ses ett par timmar lite då och då o sitter o stickar o pratar? Baka bröd och dela ut till tiggare - då gör du nåt väldigt meningsfullt samtidigt som du får träffa alla möjliga roliga, intressanta människor med helt andra erfarenheter än du själv. Etc etc. Slutligen: bara för att du har sjukersättning innebär det så klart inte att ingen kommer att vilja dejta lr ha ett förhållande med dig. Om någon skulle rata dig av den anledningen är hen ändå inget att ha.