Inlägg från: Anonym (Cougar) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Cougar)

Varför medger inte män att de gillar äldre kvinnor?

Läser man härinne och på diverse andra forum så hävdar män mestadels att de bara vill ha yngre kvinnor och ser äldre som förbrukade. Detta speglar inte alls min erfarenhet. 

Jag är medlem på Darkside och blir där överöst med meddelanden från yngre män (jag är 45). Även IRL blir jag uppraggad av yngre gång på gång. Alltså OFTA. Likaså på diverse andra sajter/appar. 

Har fått till mig att de attraheras av att vi är har en stabilare och mognare personlighet, men också att vi är kvinnligare. Mer jordnära. Sexigare och mer självsäkra. 

Men när man läser i forumstrådar verkar få män vilja erkänna att de faktiskt gillar äldre kvinnor och skriver mest en massa nedlåtande saker. Varför är det egentligen så? Handlar det mest om att en viss typ av män vill att det ska vara så för att passa deras världsbild? Att de helt enkelt är så förblindade av allt kvinnohat och måste spilla ut det nånstans? 

• Svar på tråden Varför medger inte män att de gillar äldre kvinnor?
  • Anonym (Cougar)
    Anonym (Typ) skrev 2024-10-19 22:01:58 följande:

Gillar gör nog en del, men att man skulle välja en äldre över en yngre om man har det valet är nog ovanligt. 

Jag vet inte om jag håller med. Har iaf inte den erfarenheten själv, tvärtom faktiskt. De enda som tänker så är de som vill ha barn inom en ganska snar framtid. 
  • Anonym (Cougar)
    Anonym (Halvsvensk man) skrev 2024-10-20 00:18:29 följande:
    Låter bra. Då kanske man ska sikta uppåt i fortsättningen. Har ibland sett någon söt och vårdad kvinna som är 55+ och tänk att henne skulle jag vilja mysa med. 

Frågan är bara om de vill mysa med en man som är dubbelt så ung som de själva?

Ingen skillnad alls! Har själv fött 3 barn vaginalt, är som innan där nere (hade dock inga förlossningsskador alls, vilket är ovanligt). 

• Anonym (Cougar)
    SommarOchSolVårochBlommor skrev 2024-10-20 01:22:53 följande:

För egen del kan jag säga att jag inte vill ha en äldre kvinna. Ett par år yngre är minimum. Hon måste dessutom se ännu yngre ut (iaf några år till).

Självklart är en ful yngre kvinna inte intressant. Men en snygg äldre kvinna konkurrerar inte med en ful yngre kvinna utan en snygg yngre kvinna. Den äldre kan aldrig vinna (hjälper inte om hon är miljardär, prinsessa, geni, känd). Naturligtvis räcker inte bara utseende utan det krävs även annat men åter igen finns det yngre kvinnor som har detta (i mitt fall främst humor och glädje).

När jag var 20 hade jag kunnat vara med en kvinna som var några år äldre. Men när jag tänker på det har jag nog aldrig varit med en kvinna som inte varit minst ett år yngre någonsin.

Du tar bara med utseendet i beräkningen nu och sällan ser det så ut i verkligheten. Jag upplever snarare att män går mycket på andra kvaliteter också och väger samman utseende och personlighet. Drag som verkar uppskattas är glädje, någon de kan ha kul med, som är kvinnlig och omhändertagande. Har hört från många yngre män att tjejerna i deras egen ålder är för okvinnliga, egocentriska och bara bryr sig om sociala medier. 
  • Anonym (Cougar)
    Anonym (Emma) skrev 2024-10-26 09:26:43 följande:

Förstår inte varför man skulle vilja och orka ha en yngre? De lever en helt annan livsstil än en äldre, och på det den konstanta oron om att man i duger, eller att personen ledsnar på en gamling och ska vara otrogen.

Annan livsstil? Jag vet inte vad du har för livsstil, men de yngre jag har varit med har inte haft annorlunda livsstil än jag själv. 
  • Anonym (Cougar)
    Anonym (cissi) skrev 2024-10-29 09:30:52 följande:

Jag har kompis som uttrycker sej precis som du.  Hon får så mycket yngre
    killar, det kryllar av dom. Som uppskattar henne och ger henne komplimanger
    och bekräftar henne som kvinna.

Efter långt dejtande så hittade hon tillslut rätt och träffade en kille som var 25 år
    och hon själv 42.

hade förväntat mej en hunk så som hon berättat men fy fan , ja vad skall jag säga
    en blandning av Harry Potter och Leif GW Persson.

Skönheten ligger i betraktarens öga, som man brukar säga. Spelar det ens någon roll så länge båda de är nöjda? 
Svar på tråden Varför medger inte män att de gillar äldre kvinnor?