• Anonym (Cougar)

Varför medger inte män att de gillar äldre kvinnor?

Läser man härinne och på diverse andra forum så hävdar män mestadels att de bara vill ha yngre kvinnor och ser äldre som förbrukade. Detta speglar inte alls min erfarenhet. 

Jag är medlem på Darkside och blir där överöst med meddelanden från yngre män (jag är 45). Även IRL blir jag uppraggad av yngre gång på gång. Alltså OFTA. Likaså på diverse andra sajter/appar. 

Har fått till mig att de attraheras av att vi är har en stabilare och mognare personlighet, men också att vi är kvinnligare. Mer jordnära. Sexigare och mer självsäkra. 

Men när man läser i forumstrådar verkar få män vilja erkänna att de faktiskt gillar äldre kvinnor och skriver mest en massa nedlåtande saker. Varför är det egentligen så? Handlar det mest om att en viss typ av män vill att det ska vara så för att passa deras världsbild? Att de helt enkelt är så förblindade av allt kvinnohat och måste spilla ut det nånstans? 

• Svar på tråden Varför medger inte män att de gillar äldre kvinnor?
  • Anonym (B)

Vissa män gillar äldre kvinnor, vissa gillar jämnåriga, vissa gillar yngre. Något mer du undrar över?

• Anonym (Typ)

Gillar gör nog en del, men att man skulle välja en äldre över en yngre om man har det valet är nog ovanligt. 

• Anonym (Cougar)
    Anonym (Typ) skrev 2024-10-19 22:01:58 följande:

Gillar gör nog en del, men att man skulle välja en äldre över en yngre om man har det valet är nog ovanligt. 

Jag vet inte om jag håller med. Har iaf inte den erfarenheten själv, tvärtom faktiskt. De enda som tänker så är de som vill ha barn inom en ganska snar framtid. 
  • Fjäril kär

Har du verkligen helt missat hajpen bland 25-åriga män som fullständigt dränker kvinnor 40+ i meddelanden och raggning? 

• Anonym (Töm och glöm)

Yngre män (egentligen alla män) letar ständigt objekt att ligga med. Tror knappast det är hajpat eller annat utan bara så enkelt som vem som lättast särar på benen för dem. 

• Anonym (80+)

Finns det många män som gillar kvinnor 80+? 

• Dimisi

Jag har också funderat på detta och har samma erfarenhet som du, TS.

Det är synd att kvinnor ska behöva läsa det där föraktfulla snacket och kanske bli rädda för att åldras. Det stämmer verkligen inte! 

Jag tror att det är en strategi inom kvinnohat kulten - att göra kvinnor osäkra. 

• Anonym (Halvsvensk man)
    Anonym (Cougar) skrev 2024-10-19 21:57:36 följande:
    Varför medger inte män att de gillar äldre kvinnor?

Läser man härinne och på diverse andra forum så hävdar män mestadels att de bara vill ha yngre kvinnor och ser äldre som förbrukade. Detta speglar inte alls min erfarenhet. 

Jag är medlem på Darkside och blir där överöst med meddelanden från yngre män (jag är 45). Även IRL blir jag uppraggad av yngre gång på gång. Alltså OFTA. Likaså på diverse andra sajter/appar. 

Har fått till mig att de attraheras av att vi är har en stabilare och mognare personlighet, men också att vi är kvinnligare. Mer jordnära. Sexigare och mer självsäkra. 

Men när man läser i forumstrådar verkar få män vilja erkänna att de faktiskt gillar äldre kvinnor och skriver mest en massa nedlåtande saker. Varför är det egentligen så? Handlar det mest om att en viss typ av män vill att det ska vara så för att passa deras världsbild? Att de helt enkelt är så förblindade av allt kvinnohat och måste spilla ut det nånstans? 

Hellre en söt och vacker kvinna som är 55-60 år än en 25 åring som är ful och äcklig. 

Men hellre en snygg 25 åring än en snygg 60 åring. 

Gamla kvinnor har väl också slappare fittor? Har aldrig haft sex med någon över 35 år. 
  • felicityporter

Jag uppfattar det som att många yngre män har nån sorts fetisch för äldre kvinnor, tyvärr. Är själv tillsammans med en 11 år yngre man som jag älskar väldigt mycket, men nog tror jag att han har vissa mommy-ishues?

• felicityporter
    Anonym (Halvsvensk man) skrev 2024-10-20 00:10:53 följande:
    Hellre en söt och vacker kvinna som är 55-60 år än en 25 åring som är ful och äcklig. 

Men hellre en snygg 25 åring än en snygg 60 åring. 

Gamla kvinnor har väl också slappare fittor? Har aldrig haft sex med någon över 35 år. 
    Kan garantera dig att det inte är någon skillnad o slapphet. 😆😆😆
Svar på tråden Varför medger inte män att de gillar äldre kvinnor?