• Tecum

Varför medger inte män att de gillar äldre kvinnor?

Påståendet att män bara vill ha yngre kvinnor kommer i första hand från andra kvinnor som vill baktala män rent allmänt. Och från män som vill reta upp kvinnor. Så det påståendet kan vi alla bortse från.

Det är bara att se på verkligheten, en överväldigande majoritet väljer partners som är +- 5 år från deras egen. De flesta söker ungefär jämnåriga, oavsett vilken ålder de är i. Så ser verkligheten ut, men den är något som många skribenter här ser som sin värsta fiende... 

• Tecum
    Anonym (Emma) skrev 2024-10-26 14:15:56 följande:
    Ändå är det väl rätt många (främst) män som skaffar en betydligt yngre efter han skiljer sig? Det är i varje fall så det låter som på sajter och ute i samhället. En ny ung kvinna som han snabbt skaffar barn med.

P.S de män som har möjligheten och ännu är attraktiva d.v.s.
    Precis det är bara snack och i viss mån önsketänkande. Hur många 50-åringar känner du som dejtar 25-åriga kvinnor? De enda som gör det i något högre grad är kändisar och för dem är det ett sätt att boosta sitt ego. De är exhibitionister och en yngre kvinna är en accessoar för dem.

När man blir äldre är skillnaden i mogenhet inte så påtaglig, även med 10-15 års skillnad är man på samma nivå. 
  • Tecum
    felicityporter skrev 2024-10-29 03:24:28 följande:
    Jag har ingen aning om hur det är när man fött barn vaginalt så jag kan således inte uttala mig om det, men jag har fött mina barn genom kejsarsnitt. Jag har ingen aning om detta påverkar eventuell ?slapphet? eller ej, men jag kunde inte ens genomföra ett samlag med min nuvarande pojkvän de första gångerna pga att jag var för trång. Det tog således lite tid tills att jag kände mig helt avslappnad så att han ens kunde tränga in, trots att jag ville innan också.
    Min fru har fött två barn vaginalt och jag kan inte känna att hon blivit slappare.
Svar på tråden Varför medger inte män att de gillar äldre kvinnor?