-
Det är därför det finns knipövningar som ska göras efter graviditeter. Inte minst för att inte få ofrivillig inkontinens när man blir äldre.Anonym (Halvsvensk man) skrev 2024-10-20 00:20:46 följande:Men kvinnor blir väl mycket slappare efter de förlöst barn? Eller återställs det?
-
Förstår inte varför man skulle vilja och orka ha en yngre? De lever en helt annan livsstil än en äldre, och på det den konstanta oron om att man i duger, eller att personen ledsnar på en gamling och ska vara otrogen.
-
Anonym (Cougar) skrev 2024-10-26 09:58:46 följande:Annan livsstil? Jag vet inte vad du har för livsstil, men de yngre jag har varit med har inte haft annorlunda livsstil än jag själv.
Nu vet jag inte hur mycket yngre du varit med. Men nog gillar de oftast en helt annan typ av musik, gillar att vara ute och festa mer, har lägre inkomst och status så de inte har råd och möjlighet att göra lika mycket? De kanske vill ha barn medan man själv inte har en tanke eller ork att skaffa fler.
Fast det beror som sagt på hur mycket yngre vi talar om. Jag ser inga jätteskillnader på 5-10 års ålderskillnad. Däremot skulle jag aldrig orka eller våga satsa på en som är mer än 10 år yngre än mig själv.
-
Ändå är det väl rätt många (främst) män som skaffar en betydligt yngre efter han skiljer sig? Det är i varje fall så det låter som på sajter och ute i samhället. En ny ung kvinna som han snabbt skaffar barn med.Tecum skrev 2024-10-26 10:41:06 följande:
Påståendet att män bara vill ha yngre kvinnor kommer i första hand från andra kvinnor som vill baktala män rent allmänt. Och från män som vill reta upp kvinnor. Så det påståendet kan vi alla bortse från.
Det är bara att se på verkligheten, en överväldigande majoritet väljer partners som är +- 5 år från deras egen. De flesta söker ungefär jämnåriga, oavsett vilken ålder de är i. Så ser verkligheten ut, men den är något som många skribenter här ser som sin värsta fiende...
P.S de män som har möjligheten och ännu är attraktiva d.v.s. -
Inte enbart för att jag är rädd att mista personen. Jag skulle varken vilja eller orka leva en 20-30 årings liv igen. En relation håller inte bara baserat på utseende, man behöver ha saker gemensamt med sin partner också.Anonym (Typ) skrev 2024-10-27 14:14:14 följande:
För att det är mer attraktivt?
Att resonera som du gör och avsiktligt välja ett sämre alternativ för att man är rädd att mista det är inte rimligt enligt mig. Man vill ha så bra som möjligt.
-
Jag tror det handlar mycket om män som har det svårt i dejtinglivet. Den frustration när de inte får någon uppmärksamhet av kvinnor går ut över kvinnor i allmänhet. De har svårt att klara av känslan att bli ratade, så de projicerar sina tillkortakommanden på kvinnor för att kompensera för det.