Inlägg från: Anonym (Klok) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Klok)

Fyller 18 om en vecka, vad måste jag veta?

Anonym (IKO IKO) skrev 2024-10-20 12:08:34 följande:
    Att livet kan ta slut väldigt fort. Jag har jobbat med cancersjuka och sett många unga som dött där, har även gamla bekantingar eller klasskamrater som redan är döda, och jag är bara i 30 års åldern. 

När man är i din ålder så förutsätter man att man kommer leva tills man är 90-100 år. År så kanske det är för en del, men fler än du tror kommer inte ens bli 40. 

Så passa på och lev. Njut av livet medans du kan!!!!!!!!
    Fruktansvärt dåliga råd.

Mitt råd är:
    Lev ditt liv utefter den du vill bli.
    Inte utefter vad du vill göra just nu.

Säkert 90 procent av all fysisk och psykisk ohälsa samt olycklighet orsakas av att människor missar detta.
  • Anonym (Klok)
    Anonym (IKO IKO) skrev 2024-10-20 23:30:02 följande:
    En del av TS bekanta kommer antagligen vara döda innan de fyllt 40, rent statistiskt. Orsakerna kommer vara många: 
    -Cancer
    -Hjärtproblem
    -Överdoser
    - Psykisk ohälsa
    - Mord
    -Olyckor

Majoriteten av de unga jag sett som fått cancer har INTE fått det på grund av någon sjukdom. Jag vet folk som idrottat hela sina liv och som dött i plötsligt hjärtstopp i hemmet. Jag vet folk som tagit sina liv. 

Jag vill verkligen uppmana alla ungdomar och unga vuxna att försöka inse att: 

1. Livet kan ta slut när som helst, passa därför på att leva livet varje dag och ta tillvara på det. 

2. Livet går otroligt fort även om du blir 100 år. Och efter 60 går det nedåt i ganska rask takt. Passa på att leva när du är ung. Ta tillvara på varje dag. 

Många som är ungdomar tror de är odödliga, men så är det inte. Fler än man tror kommer försvinna rätt tidigt. Ta tillvara på din tid. Njut varje dag. 
    Inget av det du säger där förändrar det jag sa.

Lev livet efter den du vill bli. Inte efter vad du vill göra just nu.
  • Anonym (Klok)
    Anonym (Bostadskön) skrev 2024-10-21 12:50:03 följande:
    Ett första handskontrakt med en rimlig hyra? 
    Standard för en etta eller tvåa är 10000 i månaden numera.

Det är klart att du aldrig kommer få en lägenhet om du inte är beredd att betala för dig.
Svar på tråden Fyller 18 om en vecka, vad måste jag veta?