• DrakeBoyd

    Kompensation?

    35an skrev 2024-10-19 21:07:32 följande:
    Kompensation?

    Hej! 


    Bodde igår på ett fint Spahotell. Hotellet var betalt i förväg men när vi skulle checka ut idag skulle vi betala för sånt vi druckit under vistelsen. Vi får inte se något kvitto utan min man får veta summan och han betalar. Jag frågar vad det blev och när jag får veta det så tänker jag att summan kan inte stämma. När vi får se kvittot räknar jag och får det till att betalat 1000 kr för mycket.  Vi påtalar detta och personalen kan inte förklara. De säger att de får återkomma. Vi åker hem. de återkopplar lite senare att det beror på att de bytt bokningssystem men att de ska återbetala oss om ca 3 dagar. Ingen ursäkt.

    Jag mejlar och säger att det blev ett tråkigt avslut för oss och frågar om de vill kompensera oss på något sätt. . 


    kortbetalning med visa casino

    De hör av sig och säger att de beklagar men att detta berodde på den mänskliga faktorn. Ingen kompensation.

    Har vi rätt till någon kompensation eller ska vi bara glömma det? tycker bara att det blev dåligt skött av hotellet.


    Usch, det låter riktigt frustrerande! Jag tycker absolut att ni borde ha fått en ursäkt direkt, det är ju ändå deras misstag. När man betalar för en premiumupplevelse på ett Spahotell, kan man förvänta sig att allt ska vara korrekt skött och om det blir fel, ska de ju göra sitt bästa för att rätta till det på ett bra sätt. Det minsta de kunde ha gjort är att erbjuda någon form av kompensation för obehaget
Svar på tråden Kompensation?