• 35an

Kompensation?

Hej! 

Bodde igår på ett fint Spahotell. Hotellet var betalt i förväg men när vi skulle checka ut idag skulle vi betala för sånt vi druckit under vistelsen. Vi får inte se något kvitto utan min man får veta summan och han betalar. Jag frågar vad det blev och när jag får veta det så tänker jag att summan kan inte stämma. När vi får se kvittot räknar jag och får det till att betalat 1000 kr för mycket.  Vi påtalar detta och personalen kan inte förklara. De säger att de får återkomma. Vi åker hem. de återkopplar lite senare att det beror på att de bytt bokningssystem men att de ska återbetala oss om ca 3 dagar. Ingen ursäkt.

Jag mejlar och säger att det blev ett tråkigt avslut för oss och frågar om de vill kompensera oss på något sätt. . 

De hör av sig och säger att de beklagar men att detta berodde på den mänskliga faktorn. Ingen kompensation.

Har vi rätt till någon kompensation eller ska vi bara glömma det? tycker bara att det blev dåligt skött av hotellet.

• Svar på tråden Kompensation?
  • 35an

Tack för ditt svar och information! 

Jag skrev till dem att vi hade haft det väldigt trevligt men att det blev ett tråkigt avslut.
    kompensation? Då vi inte kan återkomma dit inom kort pga. avstånd och pris (6000 kr utan alkohol) så hade jag uppskattat ett litet prisavdrag. Eller att de iaf skrev att vi bjuder på ngt vid en kommande vistelse.
    Men den kommer troligen inte bli av i närtid pga.. Ovan skäl. 

Att jag tycker det är så dåligt är att det så lätt kunde blivit så att vi inte upptäckt felet. Dels då de inte visade kvittot dels då kvittot inte var ?lättläst?. 

• 35an

Man skulle kunna hävda att vi lider skada då vi i tre dagar har 1000 kr mindre att röra oss med. 

Hade jag fått se kvittot inman min man betalade hade jag reagerat på beloppet. Jag vänder mig dels mot att de gjort fel. Först sa de pga att de bytt bokningssystem och sen sa de pga den mänskliga faktorn. Sen tycker jag det är märkligt att man inte visar ett kvitto vad man vill ha betalt för utan enbart säger summan. Lätt att det blir fel då.

som sagt. hade jag fått en ursäkt när vi påtalade felet och hade  de givit minsta lite gest hade jag inte känt mig missnöjd. men nu gör jag det. Speciiellt när det händer på ett hotell i den här prisklassen.

Svar på tråden Kompensation?