• Anonym (TS)

Ångest över att jag förstod sent i livet hur kvinnor funkar.

Ja jag var väl naiv helt enkelt. Nån mer som känner igen sig?

• Svar på tråden Ångest över att jag förstod sent i livet hur kvinnor funkar.
  • Anonym (TS)

Kanske att jag undervärderade vissa saker. Var lite naiv inför hur livet funkade. Hur människor, både män och kvinnor, beter sig.. Att floskler ibland är just floskler och inte hela sanningen. Att människor är oerhört själviska och oärliga. Men jag har ju mer erfarenhet av att leva i förhållanden med kvinnor. Är hetero och har aldrig levt med en man. 

Men jag tolkade kanske framför allt när jag var yngre tjejer lite bokstavligt. Insåg kanske inte att vi människor säger en sak och menar något annat. Undervärderade också hur mycket utseendet betyder för tjejer. Och hur viktigt det är med status för många.

• Anonym (TS)
    Överste Senap skrev 2024-10-19 19:47:55 följande:

Varför kan du inte precisera vad du lärt dig? Upplys oss så får vi se som vi håller med.

Vad spelar det för roll om ni håller med? Det är ju mina personliga erfarenheter jag skrev om.
  • Anonym (TS)
    Ikaros12 skrev 2024-10-19 20:07:03 följande:

kan tänka mig det. Jag upptäckte ganska tidigt att människor och även tjejer gillar att få vara sig själva och inte någon som talar om vad de borde gilla och känna. Att bli respekterad och bli vänligt bemött. Det med omtänksamhet och gemensam humor har gjort att jag har fått ett väldigt roligt liv än så länge.

Skönt att du haft ett bra liv. 
Svar på tråden Ångest över att jag förstod sent i livet hur kvinnor funkar.