Tjej och kille kan inte vara vänner, killen vill ALLTID ligga med tjejen... sant?
Har funderat ibland över det här själv och visst, det ligger säkert en hel del i det även om män faktiskt KAN vara kompis med kvinnor ibland utan att det..
Men jag brukar annars tänka att påståendet kanske härrör ifrån mäns sexualitet som kanske, nån annan vet säkert mer jag är ingen expert, skiljer sig lite från kvinnors beroende på både skillnader i biologi samt olika normer m.m.
Jag gissar att sexualiteten hos män ständigt ligger och puttrar lite under ytan som en motor på tomgång ungefär. Ingen tydlig av och påknapp där. Inget antingen eller utan mera nåt halvljummet som aldrig riktigt svalnar. I ett förhållande eller singel, spelar inte så stor roll. Män är kanske mera jämnkpåta liksom. Upplever jag det..
Sen är män mera bekväma. Går nog inte gärna över ån efter vattnet om det inte behövs. Män attraheras nog i större utsträckning av the Girl next door också.. Det som finns nära och är bekant gillar man väl..