• Anonym (Ts)

Tjej och kille kan inte vara vänner, killen vill ALLTID ligga med tjejen... sant?

www.facebook.com/share/r/f2bfoyQuuscvhDKh/

Standup: matt rife
    ..........................................

Min sambo så ett standup-inlägg om att tjejer och killar inte kan vara vänner, för en kille är ALDRIG vän med en tjej utan att kunna tänka sig att ligga med henne... och han är 100% övertygad om att det är så...

Jag är inte alls med på de tankarna, jag har MASSA killkompisar som jag umgås med... Jag har inte en tanke på sex med dem....

Men så frågade sambon om jag kan räkna upp vilka av mina killkompisar som absolut aldrig visat minsta intresse mot mig, och då kom jag inte på någon... 

Så, kan killar inte vara vänner utan snuskiga tankar?
  • Svar på tråden Tjej och kille kan inte vara vänner, killen vill ALLTID ligga med tjejen... sant?
  • Anonym (en kille)

Inte sant. 

• Anonym (annan kille)

Svår!

Har tjejkompisen ett utseende som jag skulle säga nej till på en dejtingapp, så tror jag inte sådana tankar någonsin skulle finnas. O andra sidan närmar jag nog enbart tjejer jag finner viss attraktion till i första hand. Så dessa tankar finns initialt men försvinner med tiden ifall det enbart blir vänskap.

• Ascendere

Alltså är väl en sån här som inte ALLTID är sann givetvis, men oftast sann (80-90%) 
    Klart det finns undantag 

• Ikaros12

Tror faktiskt att det är en fråga som förändras med åldern. Jag har några nära tjejkompisar och en som är väldigt nära. Vi är nästan som syskon och skulle aldrig bli ett par. Det finns inget som helst intresse av det från varken henne eller mig. Med åldern blir vänskapen så stark och värdefull att vänskapsrelationen blir så viktig i sig att vårda. Jag älskar att ha kvinnliga nära vänner. Vi kan lyfta varandra på ett sätt som vänner av samma kön kan ha svårt att ersätta. Risken att förlora den vänskapen i och med att man har en sexuell relation gör att tanken i sig blir osexig. Sen gillar jag att träffa en person som jag verkligen kan börja lära känna från grunden och bli kär i. Skapa ett nytt vi. 

• Anonym (Man 9)

Ja kan tänka mig att de beror på hur å när man blev vänner, sen barn domen eller typ tvingade till att va ihop en längre tid å fått vänskaps band, men att en kille tar kontakt å blir vänner e han sugen på något sätt!

• Anonym (Inut)
    Anonym (Man 9) skrev 2024-10-19 18:23:25 följande:

Ja kan tänka mig att de beror på hur å när man blev vänner, sen barn domen eller typ tvingade till att va ihop en längre tid å fått vänskaps band, men att en kille tar kontakt å blir vänner e han sugen på något sätt!

Kuken åkte in, kuken åkte ut, sprut, han kom men inte hon, så sade hon ?Låt oss vara kompisar istället?.

Så visst kan män och kvinnor vara vänner utan att riskera penetrera varandra. 
  • Anonym (Man 9)
    Anonym (Inut) skrev 2024-10-19 18:29:37 följande:
    Kuken åkte in, kuken åkte ut, sprut, han kom men inte hon, så sade hon ?Låt oss vara kompisar istället?.

Så visst kan män och kvinnor vara vänner utan att riskera penetrera varandra. 
    Ja de e klar de kan!
  • Ikaros12
    Anonym (Man 9) skrev 2024-10-19 18:23:25 följande:

Så har det nog aldrig varit för mig. Men jag tror jag och de vännerna som jag har haft så har båda haft relationer när vi börjat umgås i alla fall. Förutom i ett fall då vi båda var singlar, men vi hade så fruktansvärt roligt i tonåren. Hon ser/såg väldigt bra ut, men jag tror att vi på en gång bara hade så roligt och därför vårdade det. Någon attraktion fanns inte heller då i tonåren
  • Anonym (Kvinna ...)

Japp, enligt mig stämmer det till 100%. Har försökt ha manliga vänner men ALLA utan undantag har alltid hoppats på att få till det/är intresserad av mer/skulle inte säga nej om chansen gavs o.s.v. Jag som tjej/kvinna har dock aldrig tänkt så. Detta är (enligt mig) alltid enbart från mannens sida.

• Anonym (Mjo)

Jag tror att män har svårare att vilja ligga med en främling. Kvinnor som redan finns i bekantskapskretsen har ju företräde här så att säga eftersom där vet man ju redan vem det är, och vad personen går för. Därmed inte sagt att det innebär att man som man vill ligga med alla kvinnor man öht kan namnet på, men kommer en man en kvinna nära så uppstår nog oftast ett liggtycke. Män föredrar kanske också att bli nära vän med attraktiva bekanta kvinnor. Men så tror jag iofs kvinnor funkar lite också.. 

Sen finns det såklart undantag.

• felicityporter

En kille kommer alltid vilja knulla sin tjejkompis om tillfälle ges, tro mig. Är själv tjej men är helt övertygad om att det är så, testa gärna era killkompisar annars som ett litet roligt experiment. Om ni vågar? 😉

• Anonym (Mjo)
    Anonym (Mjo) skrev 2024-10-19 20:24:10 följande:

Jag tror att män har svårare att vilja ligga med en främling. Kvinnor som redan finns i bekantskapskretsen har ju företräde här så att säga eftersom där vet man ju redan vem det är, och vad personen går för. Därmed inte sagt att det innebär att man som man vill ligga med alla kvinnor man öht kan namnet på, men kommer en man en kvinna nära så uppstår nog oftast ett liggtycke. Män föredrar kanske också att bli nära vän med attraktiva bekanta kvinnor. Men så tror jag iofs kvinnor funkar lite också.. 

Sen finns det såklart undantag.

Att innerst inne hoppas på något eller fantisera om nåt är ju inte samma sak som att man aktivt försöker..
  • Anonym (Mjo)

Kan ju också tilläggas att även om det är ovanligt så kan faktiskt alldeles fantastiska och snygga kvinnor bli friendzonade av män. Det händer. 

Ovanligt, men det händer..

• Henke81

Har funderat ibland över det här själv och visst, det ligger säkert en hel del i det även om män faktiskt KAN vara kompis med kvinnor ibland utan att det.. 

Men jag brukar annars tänka att påståendet kanske härrör ifrån mäns sexualitet som kanske, nån annan vet säkert mer jag är ingen expert, skiljer sig lite från kvinnors beroende på både skillnader i biologi samt olika normer m.m.

Jag gissar att sexualiteten hos män ständigt ligger och puttrar lite under ytan som en motor på tomgång ungefär. Ingen tydlig av och påknapp där. Inget antingen eller utan mera nåt halvljummet som aldrig riktigt svalnar. I ett förhållande eller singel, spelar inte så stor roll. Män är kanske mera jämnkpåta liksom. Upplever jag det..

Sen är män mera bekväma. Går nog inte gärna över ån efter vattnet om det inte behövs. Män attraheras nog i större utsträckning av the Girl next door också.. Det som finns nära och är bekant gillar man väl..

Svar på tråden Tjej och kille kan inte vara vänner, killen vill ALLTID ligga med tjejen... sant?