• Anonym

Vin + lång barnlöshet

Anonym (S) skrev 2024-10-19 16:01:54 följande:
     Finns bra alkoholfria alternativ. Tom. Vin och öl :) 
    Nej, det finns inga bra alternativ.
    De där läskeblaskerna smakar definitivt inte som varken vin eller öl.
  • Anonym
    Tukt skrev 2024-10-19 16:46:30 följande:

Nu är ju inte jag läkare eller långt från expert. Men tänker att om en kropp inte "lever" eller man unnar sig något gott, så torde det påverka också fertilitet också.
    Bättre leva livet än att bara gå och vänta och hoppas.

Håller med till 100%, att bara gå och vänta påverkar nog mer psykiskt än att unna sig lite av livets goda.
  • Anonym
    Anonym (S) skrev 2024-10-19 16:55:02 följande:
    Finns annat att dricka också som inte påverkar sinnet 
    Som är upp till var och en att avgöra.
    Att påstå att alkoholfria alternativ är lika goda som originalet är däremot fel.

Du känns väldigt moraliserande.
  • Anonym
    Anonym (S) skrev 2024-10-19 17:26:32 följande:
    Absolut alla gör precis som dom vill. Jag bara uttrycker min åsikt. Så finns det inget annat som är gott att dricka istället för vin och öl? Finns läsk, juice, vatten, mjölk, te, kaffe, vatten, cider, must. Massa olika drycker. Svårt att tro att man inte gillar något annat 
    Till vardags, ja.
    Till fest, nej.

Sen om man är gravid så får man förstås avstå, utöver ett enda gott glas till en extra god middag någon gång då och då. Det skadar inte.
  • Anonym
    Anonym (S) skrev 2024-10-19 18:03:37 följande:
    Fast festar man är ju barnen inte med så då är ju barnen med sin andra förälder. Går absolut att dricka alkoholfritt på fest 
    Ibland är barnen med, ibland inte.
    Inte mina barn dock för de är vuxna, men nog fasen har de sett mig onykter.

Du får gärna dricka alkoholfritt på fest, det stör mig inte. JAg är inte den som är "på" de som inte dricker alkohol. Men jag går inte på fest för att dricka läsk kan jag säga.
  • Anonym
    Anonym (S) skrev 2024-10-21 01:36:52 följande:
    Ja tyvärr så finns det de som tar med barnen på fester. Vilket är en sjukt dåligt ide. Hade jag vart på fest där det är alkohol inblandad hade jag faktiskt agerat då jag skulle känna oro för barnen. 
    Agerat?
    Hur då?

Och nu handlar det inte om att folk är dyngraka.
Svar på tråden Vin + lång barnlöshet