• Anonym (Fundersam)

Vin + lång barnlöshet

Hur gör ni andra som försökt få barn länge, vågar ni dricka ett glas vin eller drink då och då? Jag känner mig både orolig för att det kan påverka fertiliteten men även Om jag nu skulle va väldigt tidigt gravid vill man också vara försiktig. Samtidigt är det rätt tråkigt att gå under så här lång tid i år och aldrig kunna ta ett glas. Även närstående tror att man är gravid när man tackar nej och sen är man inte det, det är jobbigt med dessa nyfikna blickar.  

Hur tänker ni kring alkohol när man försökt få barn under lång tid? 

💜

• Svar på tråden Vin + lång barnlöshet
  • Anonym (Fundersam)
    Anonym (S) skrev 2024-10-19 15:25:49 följande:

Tänker såhär att om man tycker det är tråkigt att inte kunna ta ett glas ibland så kanske ni inte är helt redo för barn eller att du har problem med alkoholen. Min åsikt är att barn och alkohol inte hör ihop alls. För att kunna vara en bra förebild och vara i sina sinnes fulla bruk och kunna finnas för barnen jämt så blir det många alkoholfria år. :) om du oroar dig för vad andra tänker kan du ju bara hitta på något. Kan förstå att det är jobbigt med andras nyfikna blickar men säg bara att du vill avstå alkohol av hälsoskäl, eller för att du har kul utan alkohol :) 

Jag har längtat efter barn i tio år, jag närmar mig 40 år och jag drack tidigare ca 1-3 glas vin i månaden. Jag är varken alkolist eller inte redo för barn.. 
Svar på tråden Vin + lång barnlöshet