Inlägg från: Anonym (Rob) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Rob)

Kort man

enola skrev 2024-10-19 09:46:31 följande:
    Och vissa kvinnor (vissa, inte alla!) faller inte för korta män. Vad är skillnaden? Är det bara du som får ha preferenser?
    Skillnaden är att ni kvinnor kan gå ner i vikt och bli het. Men korta män kommer alltid att ses som osexiga av 9/10 kvinnor utan att aldrig någonsin kunna göra något åt det.  Finns inga bantningskurer eller piller för att få ner i lång. Ingen träning för att bli lång.
  • Anonym (Rob)
    Anonym (Annika) skrev 2024-10-19 17:51:03 följande:
    Nåja, alla blir nog inte vad du kallar för "het" även om de skulle gå ner i vikt.
    Eller är det den enda preferens du har, att kvinnan ska vara smal?

Kvinnan i fråga kanske inte är intresserad av att vara ögongodis för okända män heller.

Att du aldrig kommer att bli ögongodis för kvinnor är det som det är med. Möjligtvis på bild men jag tvivlar på det, hade du sett bra ut så hade du nog inte hållt på som du gör.

För övrigt var min första make 174 cm, på pricken lika lång som jag. Tänk att vår son blev en dm till! Han växte efter mig såklart.  Det var ju bra.

Idag attraheras jag inte av korta män längre. Mina krav har ökat med åldern och min man är en dm längre, det är SÅ sexigt!
    Nej, smal är bara grunden. Sen kommer andra preferenser.  

Hade du blivit ledsen om din son hade blivit lika lång som sin far?  

Ja, du får tycka att det är sexigt att din man är lång.
    Precis , som jag tycker det är SÅ sexigt med smala och slanka tjejer !!
  • Anonym (Rob)
    enola skrev 2024-10-19 19:11:36 följande:
    So? Varför skulle någon vilja gå ner i vikt för att behaga dig? Jag tror att mulliga kvinnor föredrar att vara med någon som tycker om dem som de är, precis som korta män borde göra. Och det är inte oattraktivt att vara kort, men det är jävligt oattraktivt att vara bitter!
    Ja , så länge dessa kvinnor kan finna någon som älskar fläsk så...
    Men varför vill inte kvinnorna leva hälsosamt då kan man fråga sig ??  Det handlar ju inte bara om att behaga män.

Fast enligt 91 % av kvinnorna är de sexigaste männen över 180 cm.  

www.familjeliv.se/forum/thread/75042697-tjejer-vilken-langd-pa-killar-ar-sexigast
  • Anonym (Rob)
    Anonym (Amazonkvinna) skrev 2024-10-19 19:23:46 följande:
    Nu måste jag bara få fråga... Vad är en "mullig" kvinna? Bmi över 20? 
    Har man hög fettprocent kan en kvinna vars mullig vid bmi 20.  Men skulle väl säga att de flesta blir mulliga vid bmi 22 eftersom de flesta kvinnor har för hög fettprocent då.
  • Anonym (Rob)
    Daphodil skrev 2024-10-19 19:41:31 följande:

Känner mig ganska okvinnlig bredvid korta män. Och långa män utstrålar oftast mer lugn. 

Korta, trygga, socialt kompetenta män kommer dock alltid lyckas bra. Däremot är kombon kort och dålig social kompetens oftast lika med fiasko. 

Är du tjock eller ovanligt lång själv?
    Tjocka kvinnor blir ju stora och okvinnliga.  

En smal kvinna blir ju liten även brevid korta män.
  • Anonym (Rob)
    Anonym (Annika) skrev 2024-10-19 21:13:26 följande:
    Liten som in tunn, absolut. Men liten som i kort? Nope.
    Hur lång är du ?  Vad är för kort enligt dig ?
  • Anonym (Rob)
    Anonym (Annika) skrev 2024-10-19 21:21:25 följande:
    Jag är 175.
    Kort är under MINST 180.
    Ok, 180 verkar vara gränsen för de flesta kvinnor.

För mig går gränsen vid BMI 20 för kvinnor.
  • Anonym (Rob)
    Anonym (-) skrev 2024-10-19 23:21:08 följande:

Beror på hurpass korta de är. Under 167 cm är lite för kort för mig. Annars är jag inte särskilt längdfixerad. Har gillat både korta och långa män. Är betydligt mer petig med kroppsvikt och hälsa. 

Kul att det finns kvinnor som tänker lite som jag.  Att längd är inte så viktigt men däremot vikt och hälsa.
  • Anonym (Rob)
    Anonym (Jag) skrev 2024-10-20 14:12:11 följande:

Jag tycker det är osexigt. Omanligt. Alla har vi våra preferenser och jag går helt enkelt igång på långa män. Helst 190 och uppåt. Men kan nöja mig vid 185 också.
    Nuvarande pojkvän är 192 och rejäl kroppsbyggnad. Smaskens!

Jag tycker det är osexigt. Okvinnligt.  Alla har vi våra preferenser och jag går helt enkelt igång på smala kvinnor.  Helst BMI 19 och nedåt.  Men kan nöja mig med BMI 20 också om hon är vältränad.

Mitt ex hade BMI 18,5.  Smaskens!
  • Anonym (Rob)
    Anonym (Annika) skrev 2024-10-20 15:10:44 följande:
    Synd att det tog slut då, var det hon som dumpade dig?
    Hur lång var hon?
    168
Svar på tråden Kort man