• Björkskogen

BIM November 2024

mothertotwo skrev 2024-11-24 00:04:43 följande:

Hmm, är det någon som fått sina graviditetstest såhär? 
    Vet om att strecket ska vara färgat om det är positivt. Men har ni fått så här när det varit negativt? Har bara fått blanka test när det varit negativt förut och inte såhär. 😂

Jo jag får så på de jag har nu, easy at home. 
    Läser man av testen förtidigt så har ju inte färgen hunnit dras upp. Har färgen fått gå upp ordentligt syns den inte. 
    Antar att det är i vita strimman färgen fastnar när man får positivt. 
  • Björkskogen

Brösten gör inte alls lika ont som senaste dagarna. Tog gravtest i morse, negativt. Tror det är kört för mig känner mig inte ens lite gravid idag 🙁 
    Äl+12. 

• Björkskogen
    Anonym (Saltkatten) skrev 2024-11-24 09:05:26 följande:
    Tråkigt när det känns så, relaterar. Tror inte jag är gravid heller. Har inget att gå på mer än hög temp men än är ju några dagar kvar till BIM så den kan ju störtdyka vilken dag som helst? Kändes som en deppig söndag, tror jag får gräva fram lite adventspynt idag och roa mig med 🤩
    Nä samma här, tempen ökade idag med 0.25 grader ca. Men den ger jag inte mycke för 😆 trist när man så gärna vill va gravid. Men det kommer väl när man minst anar det. 
    Ska meal-prepa för veckan idag. Laga 3-4 rätter simultant i sann adhd -anda 😂 det tycker jag är roligt. Kanske julgardinerna får komma på plats oxå om jag har energi kvar. 
  • Björkskogen
    Swn skrev 2024-11-24 09:35:31 följande:

Jag är gravid! Testade för två dagar sedan på ÄL+10 men fick neg, idag ÄL+12 blev det positivt. Vilken lycka! vi Har fått hjälp att bli gravida dom 2 senaste gångerna pga sekundär infertilitet men denna gången tog det sig på andra försöket utan hjälp. Längtar efter att berätta för mannen 🥰 BF 4/8 ❤️

Grattis!! 🥳❤️
  • Björkskogen
    Anonym (Saltkatten) skrev 2024-11-24 18:25:05 följande:

Godkväll 😊 Jag skulle ju inte testa idag på ÄL+9. Jaghar julpyntat och städat hela eftermiddagen för att hålla mig sysselsatt men så när jag gick på toa efter middagen så bara gjorde jag ett test iaf 😆 

Är det någon annan som ser eller ser jag bara vad jag vill se 🙈 

Ser absolut! Jag har samma på mitt test nu, aningen minde synligt än ditt 👀🙈 kan det bli imorgon nu så jag får testa igen? 😂 
  • Björkskogen
    Anonym (Saltkatten) skrev 2024-11-25 08:22:17 följande:
    Spännande 😄 Hur ser det ut idag då?

Jag hade visst bara ett testa tidigt test, och det tog jag ju igår så testet jag tog nu på morgonen är ju också såååå svagt, det är inte ett testa tidigt och inte av samma märke heller, men jag ser en svag linje, så jag hoppas det blir starkare om nån dag. Fortfarande bara ÄL+10 så kanske inte så troligt att få nåt tydligt besked men man är ju otålig 🙈 
    Det va i morse som jag fick som dig 😅👀 äl+13 för mig idag. Hoppas så att det blir starkare imorgon 🥹
  • Björkskogen
    Anonym (Saltkatten) skrev 2024-11-25 09:52:38 följande:
    Iiiiih så spännande 🤩🙏🏻 Håller tummarna. Känns ju lovande för dig 😄 
    Ja men för dig med! 😍 hoppas båda får riktigt plus !! 👀 🙏
  • Björkskogen
    Anonym (Saltkatten) skrev 2024-11-25 18:13:21 följande:

Åh herreguuuuud, tror inte det är sant, men jag är gravid 🥹😭❤️

Måtte nu detta lilla liv stanna kvar ❤️🙏🏻

Ååh! Grattis 😍 det här ger mig hopp om kommande dagar och mitt bleka bleka streck imorse 👀 
  • Björkskogen
    Anonym (Saltkatten) skrev 2024-11-25 19:02:54 följande:
    Tack 🥰 Helt otroligt att det blev plus igen, men nu får den stanna kvar 🙏🏻❤️

Asså mitt streck under kvällen var mkt starkare än det som var imorse så jag tror absolut på att du med får glada besked 😄🤞🏻
    Ja exakt! Hoppas liten får stanna! 😍 

Ja vi får se, jag är på helspänn nu ju 😂 bim imorgon. Nervöst nu 😅 
  • Björkskogen
    Anonym (Saltkatten) skrev 2024-11-25 19:05:11 följande:
    Tack snälla 🥰 Är på ÄL+10. Fick svagt, svagt igårkväll med ett testa tidigt och lite starkare nu ikväll med ett vanligt, så jag vågade ta det digitala. 
    Lägg upp bild på det från idag!! Jag vill ha referens till mitt imorgon 😂 👀 
  • Björkskogen
    Anonym (Saltkatten) skrev 2024-11-25 19:22:49 följande:

Översta testet är från imorse, nedersta från ikväll. Halvtaskig bildkvalité men såg strecket utan ansträngning ikväll så då vågade jag ta det digitala 😅 Ska testa nån dag till bara för att få se stegring, sen ska jag försöka slappna av och tro på att det går vägen den här gången 🥰🙏🏻

Åh tack 😍 du är bäst! 
  • Björkskogen

Finns inget på testet idag 🙁 tempen sjönk som en sten oxå. Blir nog mens nu. 
    Måste varit en skugga på mitt test igår. Så besviken nu. 

• Björkskogen
    Anonym (Saltkatten) skrev 2024-11-26 12:17:54 följande:

Näää vad tråkigt, fy när det luras sådär? Varit med om det själv och besvikelsen är ju total. Men tillsist kommer plusset 💕

Ja jävligt trist. Blir inte mycke till försök kommande cykel heller. Gubben jobbar 7dagars och nu har jag typ synkat ägglossning till när han är borta ????😞 skulle ju kanske va om jag får äl 1-2 dagar senare som vi kanske hinner med. Får se. Nästa Bim preliminärt på självaste julafton 😂🙈 
  • Björkskogen
    NassaNisse skrev 2024-11-27 07:53:48 följande:

alltså, förlåt ! Ville ta ett test till för jag vill inte ge upp hoppet då blödningen va kraftig! 

tänkte inte så mycket på det, doppa stickan och la den åt sidan, måste till jobbet sen, oj testet måste kolla det! Va??!! Ser ni vad jag ser eller inbillar jag mig så pass att jag ser??? Är det verkligen ett streck??? Spök??? Enligt min beräkning så bim -3! 

snälla ser någon mer??? Vad tror ni??? Jag är i shock!! Jag har ju blödit?? Ska jag hoppa tillbaka till denna tråd! Nu skakar jag 
    testet fick följa med i bilen! 

Wow! Ja det där är ju plus 😍🥳 grattis! 
  • Björkskogen
    Anonym (Saltkatten) skrev 2024-11-28 23:07:58 följande:

Och jag väntar mitt andra tidiga missfall på raken. Rosa flytningar idag och gravtestet som ökat så starkt tidigare under veckan är nu svagare igen. Exakt såhär var det förra månaden, om några dagar lär allt komma ut i en störtflod precis som förra gången.

Är så jävla ledsen? när jag äntligen lyckas bli gravid efter otaliga försök då vill det inte fastna ordentligt istället. Jag skyller på min ålder, äggen är uppenbarligen inte lika bra längre och missfallsrisken är högre, sv allt jag läst mig till så är det bara så det är. 

Får se hur länge jag orkar med detta, vill inte pendla såhär upp och ner allt för många gånger, det tär nåt enormt på mig märker jag. Kanske får släppa tanken om en sladdis? jag vet iaf att jag ska pausa december månad, låta kropp och knopp vila och så får vi ta nya tag nästa år och hoppas att det blir tredje gången gillt ❤️

Ta hand om er, lycka till.

Stackars dig ❤️ otroligt tråkigt att höra. 

Tror jag ska ta en mycke mer avslappnad approach framöver. Inga äl test eller temp. Det stressar mer än det ger och sen får man bara minus på testen. Tror vi kör oldschool framöver. Ligger när vi har lust, sex på beställning är fan riktigt trist 😂 
    tar bara gravtest om mensen är sen på riktigt. Blir jag gravid så blir jag. Känns bäst så här när vi dessutom blir så osynkad med gubbens jobb några cykler. 
Svar på tråden BIM November 2024