BIM November 2024
Till er som plussat
har ni fortfarande molvärk? Jag har de lite då o då och blir livrädd varje gång de kommer.. de va så de började innan blödningen kom 😭 är så rädd att de ska hända igen
Till er som plussat
har ni fortfarande molvärk? Jag har de lite då o då och blir livrädd varje gång de kommer.. de va så de började innan blödningen kom 😭 är så rädd att de ska hända igen
Hej!
Skapade precis i detta nu, ett konto här eftersom jag är positivt spänd på om jag är gravid elller inte & behöver skriva av mej & utbyta erfarenheter.
Jag är på ÄL+10 idag, BIM-4. Kort menscykel på 24 dgr som alltid är exakt på dagen 🙏🏻
Jag ska testa med ett ultratidigt test idag eftersom jag inte kan hålla mej, & hoppas såklart att det visar ett plus!
I morse hade jag en nidblödning (tror & hoppas jag att det var) följt av molnande ?värk?.
Under mina två senaste graviditeter har jag dessutom känt när ägget fäst vilket är en häftig upplevelse. Jag har även haft nidationsblödning tidigare.
jag har haft extremt ont i mina bröst sedan många dgr tillbaka, & ömma bröstvårtor. Det är ingenting som jag i regel brukar ha kring ÄL eller mens, inte alls i den utsträckningen, det har ibland varit att dem känts lite ?knöliga? i så fall före/under & strax efter menstruation.
Jag har dem senaste dagarna även fått ett par slängar utav illamående samt att jag är hungrig hela dagarna. Det sistnämnda har alltid varit typiskt för mej vid graviditet, & då handlar det om att jag är sugen på lagad mat snarare än sötsaker.
Ngn annan här som befinner sej i samma spännande skede som mej?
Hej och välkommen!!
spännande dagar nu framåt 😍 hur många barn har du?
jag befinner mig nästan i exakt samma skede. Jag är på ÄL+9 och testade med ett early-test och fick ett svagt men synligt plus. Har väl egentligen nästan inga symptom, förutom en pirrande känsla i brösten (typ som när man ammar). I vanliga fall har jag vid det här laget massvis med PMS-symptom, så känns som att uteblivna sådana också kan vara ett graviditetstecken?
jag ska testa med ett digitalt test i helgen 😃 hoppas vi plussar!
Hej jag har bim om 4 dagar (12/11) vi kämpar på med ett syskon till vårat barn fött i början av 2023
Är inte jätte hoppfull för vi har försökt i över 1 år och aldrig blivit gravid.
Och tog precis ett tidigt test fast inte på morgonen och det var negativt 😔
Men hoppet är inte ute, drömmen hade ju varit om jag plussar till farsdag och kan överraska sambon med ett positivt test.
alltså är så glad, tog ett vanligt 25 mlU test (gravidkollens) som visade ett ungefär lika svagt teststreck som på det tidiga testet igår! Så om detta inte visar sig vara spökstreck så innebär det att jag plussade på ÄL+9 😍
Har ju haft väldigt svaga pos hela veckan och med lite önsketänkande blev de minimalt starkare var dag fram till igår. Idag nästan osynligt. Kanske dumt men är ganska inställd på missfall. Usch! Vad är det för skit vi ska behöva gå igenom? Just nu tycker jag livet är väldigt orättvist! 🥺 😅
Här har testats nu senaste dagarna för o försöka se en stegring 😅 en är ju knäpp. Vet man ska vänta två dagar mellan men de kan ju inte jag. Så ena bilden är rfsu tidigast och sen dagens längst ner. De tidiga är från förrgår & igår o där tkr jag mig att de nedersta är något starkare trots bara en dag mellan 🤪
mår illa på morgnarna, kissar konstant, ont i brösten haha. Hur går de för er andra?
Härligt att det stegrar Och känns!
här har det också stegrat!
första från igår (ett testa tidigt, syntes bättre igår när det var nytaget) och dagens (vanligt, mäter 25 mlU) som är starkare än igår t.o.m. tror jag. Så stegringen känns ändå bra! Snart vågar jag tro att jag har plussat 😂❤️