• Emzor1

BIM November 2024

Supermario91 skrev 2024-11-01 15:51:17 följande:
    Wow grattis!!! 🤩🤩
    Tack 😍
  • Emzor1
    Anonym (En till) skrev 2024-11-01 16:52:46 följande:
    Underbart!!! Så glad för er skull 😍
    tack!! är chockad, inte smält det än 😅 håller nu tummarna för alla er andra ❤️
  • Emzor1
    Siripiri skrev 2024-11-01 12:48:48 följande:

Ägglossning igår och som tur kommer mannen hem på torsdagar så han fick gå rakt till sängs innan middag 😂 sen mys imorse igen innan jag skulle iväg på utbildning med jobbet. Kan intyga att d-vitaminhacket gör en VÄLDIGT juicy iallafall😅
    Tog 25 000 ie i onsdags och typ 12 500 igår, samt har ätit rosenrot denna månaden. Eventuellt anledningen till ÄLen kom en dag tidigare än i vanliga fall. Annars kommer den typ alltid på CD15, så nu väntar bara 12 dagars väntan och analyserande av symptom 😂 

Jag åt också rosenrot, det fungerade ju för oss! Eller vet inte hur det hade gått utan såklart ☺️ Fick med senare äl, hoppas det är ett gott tecken och innebär plus för er också 😍
  • Emzor1
    Anonym (blomman) skrev 2024-11-01 18:21:03 följande:
    Grattis till plusset! 😍
    Hur mycket senare fick du din ägglossning? Tar också rosenrot (andra månaden) och enligt FLO skulle jag ha ägglossning idag, men de verkar inte stämma alls. Visserligen tempar jag inte men har inte fått några positiva ÄL-test (började testa i måndags) och inga flytningar heller. Funderar nu på om de inte blir någon ägglossning denna månad (heller, fick inga positiva test förra månaden heller), eller om ägglossningen kanske kommer ske senare än vad FLO beräknar 🤔
    Fick äl nästan 5 dagar senare än min standard, men fick äl flytningar enligt ?vanligt schema?.. när jag hade äl var flytningarna lite mer blandning av vatten/lotion och vita, så blev lite osäker om det verkligen kunde stämma med testerna - dock fick jag väldigt kraftig ägglossningasmärta i samband med positivt äl test och gick på det 🙏

vilken cd är du på? Jag brukar få positivt äl-test ca cd15 men fick positivt äl-test först kvällen cd19 denna gång 🤔
  • Emzor1
    Anonym (Syskonlängtan) skrev 2024-11-09 14:42:24 följande:

Grattis till alla nya plus i tråden och kämpa på ni som inte fått det än❤️

Någon mer som plussat som verkligen känner av 0 symptom nu? Känns som att jag kände av massor olika men nu är det liksom helt som vanligt, möjligtvis lite ?stickningar? i tjejmagen.. 

Jag har knappt några symtom.. äter som en fullvuxen man, lite ömma bröst då och då. Hade mer symtom innan plusset/dagen efter plusset, då mådde jag smått illa i samband med hunger och var lite tröttare än vanligt.. men som sagt det försvann typ 2 dagar efter jag plussa😅

vilken vecka är du i nu?❤️
  • Emzor1

Vill också passa på att gratulera alla er som plussat sedan jag sist kikade in, vad roligt att se och höra 😍❤️ Till er andra håller jag tummarna för december❤️

• Emzor1
    Anonym (Syskonlängtan) skrev 2024-11-09 21:25:36 följande:
    Jag är bara i vecka 5, ca 4+3. Du då??
    Jag har lite illamående då och då som också oftast kommer i samband med hunger. Lite stickningar och molande värk i magen då och då plus typ ligamentsmärtor i magen. Men allt det känns så diffust 😅
    Ah förstår! skönt att det ändå håller sig lindrigt än så länge tänker jag, hoppas det håller sig så!🥰

Jag är i v.6, 5+2 ☺️ Hade en tuff första vecka utifrån snusabstinens, slängde allt när jag plussade och det har varit mycket tuffare denna graviditeten än förra, men nu känns det äntligen bra!
  • Emzor1
    Pandan14 skrev 2024-11-11 21:24:39 följande:

Ni som har plussat nu, när tänker ni kontakta bm för första kontakten?

En annan fråga är också varför apparna säger olika? Har 3 olika som säger 3 olika saker fasten jag har fyllt i samma information i alla 😅

Redan varit på hälsosamtal, men bor i en väldigt liten kommun så det går undan här😂 fått tid för KUB 2e januari, på sonens 2års dag🙏

Mina appar säger också olika, men mvcs stämde med premoms beräkning😅
  • Emzor1
    Anonym (Hoppas o försöker) skrev 2024-11-12 19:11:56 följande:

Lite knasig fråga kanske men hur ofta försöker ni mysa till det vid ÄL? Man vill ju inte missa!!

Har plussat och vi låg 7,6 och 3 dagar innan ägglossning denna gång ☺️ Ägglossningen kom sent varav det blev så ?långt? ifrån, men det gick ju ändå!
  • Emzor1

Vill även passa på att gratulera alla er som plussat sedan jag senast kikade in, så roligt att se 🤩❤️ 

• Emzor1
    Pandan14 skrev 2024-11-12 20:50:44 följande:
    Spännande 😍 här där jag bor erbjuds man inte kub om man inte är över en viss ålder 😒

hoppas det stämmer för mig med för premom är en utav de som säger att jag är längst gången 😂 ska nog ta o boka in ett besök nästa vecka 🤷🏽?♀️
    Vår mvc sa att det ska vara nya standarden att alla ska få erbjudande om att göra kub kostnadsfritt i Sverige, men att inte alla län hunnit införa det 🤔 vad tråkigt att ni inte blir erbjudna det 😞 

Ja hoppas det, närmare bf då ju😉 Det tycker jag låter som en bra idé, vad spännande 🤩
  • Emzor1
    Pandan14 skrev 2024-11-13 07:53:59 följande:
    Jaha! men då kanske det har kommit hit med, va ju iofs 1,5 år sedan jag va gravid förra gången 😁
    Hoppas det! ☺️🙏
  • Emzor1
    Anonym (En till) skrev 2024-11-13 06:25:25 följande:

En Fråga till er som plussat, hur starka är era streck på vanliga stickor? Mina stickor är från gravidkollen och nu är jag på ÄL+13. Har absolut inga symptom förutom positiva graviditetstest och utebliven mens nu

Tycker det ser riktigt starkt ut för att vara äl+13! Tror inte du behöver oroa dig alls🥰
  • Emzor1
    Anonym (K Anonym) skrev 2024-11-13 21:28:54 följande:

När tror ni min äl var? 
    Cykeldag 12 så hade jag massor av äggviteflytningar, igår var de lätt vattniga med små tunna korta ?broar? på ca 1 cm. Äl-test positivt igår på morgonen, livmodertapp högt placerad och öppen.
    Idag knappt flytningar, ännu starkare äl-test men livmodertappen har sjunkit neråt och mindre öppen.
    Såhär har mina test sett ut.

Peaken är cd14 (som du säger), så allt mellan 12-48h efter det testet ☺️ får du äl-känningar i magen, typ molvärk så hade jag gått på det! 
  • Emzor1
    TrueResolution skrev 2024-11-13 23:31:46 följande:

Ni som plussat, hur timeade ni in ägglossningen? 

Börjar få lite depp här att man missade alla dagar innan ägglossningen med stor chans till bebis. Förra veckan när testen visade positivt och skrek kör var det såå bra planerat och verkligen "yes!! Nu har vi toppenbra odds, äntligen medvind!" Allting gick enligt plan & beräkningar,

Sen sa kroppen bara "luring!" Och ägglossar en vecka senare, upptäcker det av en slump samma dag. Vi myser samma dag såklart men ingenting mer. Vet ju att det bara krävs en liten rackarns simmare men när man försökt länge känns det som låga odds... Har liksom blivit noll bebis av större chanser, så att det nu ska ta sg på så låga chanser.. suck vilken nojja detta med bebisverkstad är 😮?💨 

Min äl Blev sen så vi körde slut på oss för tidigt, så vi låg 7, 6 och 3 dagar innan ägglossning och plussade☺️

Kommer inte ihåg om det var här jag läste eller någon annanstans men var 3e dag ska vara optimalt om mannen skulle ha lägre antal simmare, för då blir det större mängd spermier plus att de är ?fräscha? varvid man rekommenderar män som ska donera etc. avhållsamhet 3 dagar innan☺️ 

Det är så himla mycket som ska klaffa för att det ska bli något, ändå blir man intalad som tonåring att oskyddat en gång oavsett när i månaden kommer göra en gravid ????
  • Emzor1
    Anonym (Wavemountain) skrev 2024-11-14 10:47:08 följande:

😍😍😍😍😍 Kan inte tro att det är sant!! Efter 1 år och 4 månaders försök och så många negativa test! 🥹😍🥹😍🥹😍🥲
    Stort grattis 😍❤️
  • Emzor1

Kan man inte göra en Facebook grupp som kräver inbjudan? den bf juli 2025 som finns är så stor så det blir liksom inte ?personligt? eller familjär eftersom även folk utanför forumet hoppar in ???? någon som vet hur man gör?

• Emzor1
    Pandan14 skrev 2024-11-14 18:32:55 följande:
    Ahaaa, det skulle väll vara om man gör en privat grupp kanske? ☺️ hade ni vart intresserade?
    Jag hade gärna varit med i den ☺️ Min förra familjelivsgrupp när jag väntade sonen hade en sådan, blev väldigt familjärt eftersom man ändå hade ett litet hum om allas resa osv☺️
Svar på tråden BIM November 2024