• Siripiri

BIM November 2024

Pandan14 skrev 2024-11-07 08:22:51 följande:
    Tack 🙏🏽 tar ett digitalt på söndag för att bekräfta. men jag tycker att det visst ser lovande ut om man jämför med det oranga! så länge tempen håller sig uppe så finns de hopp ❤️ sen är de ju inte alls säkert att man får samma symtom vid olika graviditeter, som nu denna har jag haft symtom och aldrig haft ett ända symtom när jag vart gravid tidigare 
    Ja gör de🙏🏼 ♥️ 

Det är bara vänta ut närmsta dagarna, men hade hoppats på lite ökning idag och inte sänkning 😒 
    jasså? Får hoppas jag börjar känna något imorgon eller lördag 🥺 
  • Siripiri
    TrueResolution skrev 2024-11-07 10:00:59 följande:

Hade ÄL tisdag/onsdag enligt tester men tempar inte så kan inte bekräfta. Fick till det lör/mån/ons så nu är det bara atg hålla tummarna för tidernas finaste födelsedagspresent. 

Kan inte bara vara jag som VARJE lutealfas, en dag efter ägglossning känner "fan man skulle ha tempat" 😂 Nu går man ovetandes tills man kan börja testa 🥲

Har tagit rosenrot fram till ÄL. Vad tar ni mellan ägglossning & BIM?

Jag önskar att jag hade börjat temps i våras typ 😅 så förstår känslan! 

Tog också rosenrot fram till ÄL, så min ÄL kom en dag tidigare på  CD14, även om FF säger CD15. Nu efter är det fokus på c-vitamin, så dricker proviva på morgonen med typ ett kryddmått askorbinsyra. Fick hem probiotika igår som jag ska äta varje dag nu med + e-vit och omega3. Dem två sista kör jag dock typ hela cykeln ☺️ samt magnesium och zink på kvällarna 

• Siripiri
    Annpor skrev 2024-11-08 09:28:50 följande:

Tempen sjönk idag med 0,3 enheter, molvärk i tjejmagen. Bara att vänta in mens antar jag? Äl +9, brukar ha 10 dagars lutealfas

Orkar snart inte mer.. På riktigt. Känner mig så väldigt nere och orkar verkligen inte bli mer besviken, varje månad. Allt jag ber om är att få känna litr hopp igen. (Bakgrund är också att vi förlorat ett barn i fullgången graviditet tidigare i år och i September i år plussade vi, som blev missfall i v9). 

Får ingen hjälp av mödravården här förrän vi försökt IGEN att bli gravida minst ett år. ETT ÅR. Orkar inte mer. Tips, ringa mödravården ändå och bolla med dom om man kan på något sätt göra en annan plan? Vända sig till någon privat klinik?

Styrkekramar♥️♥️♥️

Tycker det suger att ni inte kan få hjälp, sjukt orättvist.. 
  • Siripiri
    Pandan14 skrev 2024-11-08 08:23:51 följande:

Till er som plussat

har ni fortfarande molvärk? Jag har de lite då o då och blir livrädd varje gång de kommer.. de va så de började innan blödningen kom 😭 är så rädd att de ska hända igen 

Jag hade molvärk de två veckorna jag var gravid ♥️ helt normalt 
  • Siripiri
    Väntarpå4an skrev 2024-11-08 18:17:29 följande:

Hej,

Har inte läst ikapp än. Var med i oktober och plussade. Super lyckliga tills idag. Idag vaknade jag med en blödning som hållt i sig hela dagen  ungefär som en mens skulle jag säga 💔 fick mf i Juli men blödde mer då. 
    Har ringt till gyn, bm, 1177 det är lönlöst ingen tar emot en i denna veckan 6 (5+3). Det är bara att vänta som gäller. Är det någon som har samma erfarenheter? 

Är det ett missfall så hoppar jag in i denna månadens tråd också tyvärr 😭💔
    Ny bim då är i slutet av november (ca 24/11) om kroppen hämtar sig som om det vore en mens.

Nej va tråkigt :(( ♥️ Fick missfall i v5+6 förrförra cykeln, blev en rejäl mens, rann ur mig de första två-tre dagarna när  jag satte mig på toa.. blödde/flytningar i totalt i 8 dagar.
  • Siripiri
    Pandan14 skrev 2024-11-09 15:05:46 följande:

Varför har jag fått en streckad linje neråt?? borde inte tempen hålla sig uppe nu när jag är gravid?
    Har du inte råkat skriva fel Temp?!
    det ska inte varan 36,65 typ? Samt på fel dag? 
  • Siripiri
    Väntarpå4an skrev 2024-11-10 07:09:05 följande:

Tyvärr så var det ett MF 💔 så jag hoppar väl in i träden här. Hittar inte listan vill någon lägga till mig? 

Väntarpåfyran BIM 25/11 
    så tråkigt :(  
    kram💕
  • Siripiri
    Björkskogen skrev 2024-11-10 07:53:25 följande:

Såja. Fick ta fram datorn för att hitta listan 😂 
    Hoppas det är den senaste. 

Legat i sängen och inte kunnat sova, så skrollat sen sida 56 😂
    1/11 - Lulemelon
    1/11 - eemmisss
    2/11 - Emzor (+)
    2/11 - B3tt4n
    5/11 - Anonym (Syskonlängtan) (+)
    6/11 - Anonym1050 (-)
    6/11 - drömmenomentriom
    6/11 - LinneaSj
    7/11 - h4llon1 (+)
    8/11 - Elvaa11
    9/11 - MG98 (+)
    10/11 - Anonym (LängtarEfterTredje) (-)
    10/11 - Froglet
    11/11 - Anonym (Lantisen)
    11/11 - Ella-Bella (-)
    12/11 -Anonym (en till) (+)
    13/11 - Pandan14 (+)
    13/11 - Siripiri
    14/11 - Emlan93
    14/11 - Vallmo93
    14/11 - Anonym (A)
    14/11 - studerande
    15/11 - MammaIda00
    15/11 - Supermario91
    15/11 - Yasen
    17/11 - anonym (blomman)
    17/11 - Augustilejon
    17/11 - mo4s
    17/11 - he som hänn he hänn hänna
    18/11 - Anonym (Ivfaren)  
    19/11 - Mallotti
    19/11 - Doradorothea   
    21/11 - Mothertotwo
    22/11 - Anonym (8:e försöket)
    25/11 - TrueResolution
    25/11 - Monki19
    26/11 - Cheryblossom
    27/11 - alleb 
    27/11 - (Anonym) Karamell
    28/11 - Nanathalie
    30/11 Rdlsgdl9922 (Rebecca)
    30/11 - Björkskogen
    30/11 - eemmisss
  • Siripiri
    Björkskogen skrev 2024-11-10 08:15:38 följande:

Ja se, jag hittade en gammal lista såklart 😂 

Ja alltså jag gick igenom massa inlägg och letade efter plus och nya BIM 😂 Med vänlig hälsning, ? admin ? 
  • Siripiri

Kunde inte motstå att testa idag, två dagar kvar till BIM.. 🙄 ångrar mig såklart. Visst, de digitala var nu vid lunch för vi var ute på stan och jag började må så sjukt illa och kände att jag verkligen behövde få i mig mat. Lite som det var när jag var gravid, men  den enkla stickan imorse var också vit som snö.
    Vaknade också med ganska rejäl molvärk imorse men mina bröst ömmar inte vilken dem gjort dem andra två gångerna innan BIM. Så ganska säker på att det är kört.. tempen är generellt lägre också. :( 

Så nästa gång blir ett sista försök innan man går på p-piller ett tag för att min endometrioslivmoder ska få vila lite. Hoppas det ska hjälpa, för tre år utan p-medel har inte gjort det bättre även om man försökt. I dagens samhälle går det inte att gå runt och var i zenmode hela tiden och leva ?perfekt? hälsosamt. Man vill också kunna leva som vanlig person och köra HIT-träning för det mår mitt psyke väldigt bra av. 

Lång rant.. Men hoppas ni alla har en fin söndag! 💕 Det är så skönt att kunna prata av sig här och få support. 

Svar på tråden BIM November 2024