BIM November 2024
Men efter jag fyllde i mer data gick den tillbak? Wtf? 😂
inte förvånad att det ändrades 😄
Tyvärr kom min mens idag. Skönt då det var väntat pga symtom sista dagarna.
Har haft en regelbunden cykel på ca 27 dagar med en variation på +/- 2 dagar. Detta var första försöket och har därför tagit tag i att både testa och tempa för att lära känna mig bättre. Har tempat förut lite halvdant/sporadiskt men uppehåll på ett par år i alla fall.
Nu hade jag äl på cd 13/14 och en cykel på bara 23d. Tyder inte det på en lutealfas 9-10 dagar? Kort??? Vad kan det innebära för mig? Vet att många här har jättemycket kunskap och idéer!
HÖR OCH HÄPNA!
Eller så känner åtminstone jag
Ni kan ju höra min övertygelse i tidigare inlägg om att mensen kom. Tog nyss ut tampongen för att jag kunde inte riktigt släppa tanken som väcktes av svarat ang. om det inte kunde vara en inplantationsblödning ist för mens. Ni vet hoppet är det sidors som lämnar en.
Den var typ helt torr! Lite brunt kladd. Ursäkta mina ocensurerade ordval. Kände mig så dum men jag slet av förpackningen på ett sånt svåravläst testa tidigt från clearblue och det är ett sträck! kom direkt, brett och fint men såklart jättesvagt! Testade alltså negativt i morse!
Vad i hela friden tänkte jag, känner mig så lurad av mig själv! Slet av plasten från ett digitalt! Jajjemän Gravid 1-2!
Är i chock!
Fattar att det såklart är väldigt känsligt och osäkert såhär tidigt men var så övertygad om att det ska bli flera försök! Fattar ingenting.
Hej, behöver mest skriva av mig lite.
Först bara ett stort grattis till de som plussat sen jag var inne och läste senast!
Vi har försökt i fyra månader nu, två av de menstruationerna har jag haft en så sjuk krampande smärta i samband med mens, så jag bokade tid hos gyn och fick gjort ett VUL. Där hittade hon två cystor på vänster äggstock varav en såg ut som "vanlig" ägglossningscysta på ca 30 mm och en något större (45 mm) som ev var mer blodfylld. Tankarna liksom snurrar och jag är orolig att detta ska påverka våra möjligheter.
Glömde såklart helt att ställa den frågan när jag var på plats...
Ska på återbesök redan 10/12 (om 5 v) för då är deras UL-expert på plats "om det skulle behövas" och jag är lite nervös. Kan ju inte göra något just nu ändå, men är en informationssökande trygghetsnarkoman som starkt ogillar att inte veta vad som kommer hända härnäst.
Mensen ska komma söndag eller måndag och jag vill bara ha det överstökat denna gången så att vi kan invänta och hoppas på tydlig ägglossning nästa cykel. Kan inte heller sluta notera att det känns annorlunda på vänster sida nu när jag vet. Usch.
Vill bara att tiden ska flyga förbi nu och försöker hålla mig upptagen så jag inte kan tänka så mycket.
Håller tummarna för er alla att det blir plusmånad för er och om inte så ses vi nog i decembertråden längre fram
Men gud va jobbigt 😞♥️
Har tyvärr ingen erfarenhet att komma med men tycker du borde ringa tillbaka till gynekologen och fråga just kring fertiliteten.
Kram 💕
Fick negativt idag med cb digitalt ultra tidigt :( 6 dagar kvar till bim men eftersom tempen sjönk så mycket idag så kände jag hur allt hopp försvann 😭