• Pandan14

BIM November 2024

Emzor1 skrev 2024-10-29 15:50:07 följande:
    Ja man vill ju så gärna ???? åh vad spännande! det kommer nog gå snabbare än vad man tror tills man får testa (hoppas jag)😂
    Hoppas 😂 försöker typ på på toa innan jag vaknar till ordentligt under denna perioden för Så här tidigt behlve tre ju vara så koncentrerat för att kunna ge utslag och om det är borta då måste man vänta till nästa dag 😂 litet sätt att försöka lura sig själv på 😂

vilken dag brukar du börja testa? Har vart så olika för mig med sonen plussade jag inte förens 1-0 dag innan/ på bim och med missfallet som vi fick nu så plussade jag på äl+11
  • Pandan14
    Emzor1 skrev 2024-10-29 18:36:02 följande:
    Haha jag kör samma metod som du😂 Har massvis med stickor hemma men låter de vara tills senare 🤪

Detta är första försöket med ett syskon, tänkte vänta tills äl+10 vilket är på fredag. Med sonen plussade jag svagt på morgonen äl+9 men tydligt plus på kvällen samma dag, har generellt plussat starkare på kvällarna vet inte varför ???? när jag fick tidigt missfall plussade jag på äl+11. Hade det inte varit för att min man vill vara med när jag tar testet denna gången för att få resultatet tillsammans hade jag definitivt börjat smygtesta med stickor redan imorgon äl+8 😂 När tänkte du börja testa? 
    Oj att du ändå har lyckats hålla dig 🙈 hade nog inte kunnat de 😵 men å andra sidan måste jag testa i smyg nu och om de skulle bli positivt så ska jag hålla de ?hemligt? en litet tag för min sambo blev så ledsen av mf et..  testar ni på kvällen då eller är ni båda hemma på morgonen? Håller alla tummar att de är positivt ❤️ har inga tester hemma ännu så tänker om jag beställer på typ äl+8 så har jag nog dom på äl+ 10 och börja testa därifrån, och är de negativt så testar jag först på måndagen när gubben åkt till jobbet

Har en fråga om äl test oxå, hur länge kan man visa positivt på dom? Detta är tredje dagen med cb digital (rosa) som jag visar positivt.. 
  • Pandan14
    Emzor1 skrev 2024-10-29 20:32:27 följande:
    Ja jag är förvånad själv, kliar i fingrarna 😅 låter som en bra idé ❤️ när jag fick missfall sa läkaren att det ska vara lättare att bli gravid efter, håller tummarna för er också❤️ 

Vi tänkte testa på morgonen på fredag, min släkt kommer direkt efter jobbet eftersom jag fyller år.. skulle det vara negativt testar vi nog igen på kvällen söndag om inte mensen kommit ☺️

Jag får bara positivt 1 dag på ägglossningtester, men vet att det finns dem som får positivt flera dagar i rad🤔 Vad jag har förstått det som (rätta mig om jag har fel) så ska man lita på första positiva, men skulle du få positiva den negativa och positiva igen så kan det vara att kroppen inte lyckats ägglossa första gången men försöker på nytt! Sen har jag fått positivt ägglossningstest precis innan mens, men vissa får positivt på ägglossningstest vid graviditet innan ett graviditetest kan påvisa en graviditet 
    Är väldigt imponerad iallafall 🤩 gött ändå att ni jobbar så ni båda är hemma! det låter som en superbra plan och då kanske du/ni även kan slappna av under firandet

hade oxå för mig att de kan visa positivt ett tag men inte så länge.. men är ju tydligen så 😅 Ahaa de visste jag inte att om de va varannan så, men har haft konstant positivt i 3 dagar nu så visar väll va positivt längre 🤷🏽?♀️ tänker om de va positivt i söndags så borde jag ju Ägglossa igår eller natten till idag, hur tänker du när du ska räkna äl då? Utgår du från dagen efter positivt ekler två dagar efter positivt? 

ja Det med att testa positivt innan mens har jag gjort och tyckte de va helskumt..
  • Pandan14
    Emzor1 skrev 2024-10-29 21:48:24 följande:
    Ja, min man har flex och jag börjar 8, så bor vi inom 15min med bil från förskola och jobb så vi samåker väldigt smidigt ☺️ Jag hoppas det!

Läste någon tråd för ett tag sen om en som hade 5 dagar i sträck, men tror på cd att man ska sluta testa efter första glada gubben? Eller är det bara lila testet?☺️ inte varannan men säg att du får positivt på cd11 och sen negativt några dagar, positivt igen cd15 så kan det vara försenad ägglossning om jag förstått det rätt😅 Jag brukar räkna med 1-2 dygn efter positivt test, får oftast ägglossningssmärta inom 1 dygn och när den är över utgår jag från att äl har skett☺️ hur räknar du?☺️

Ja det är lite märkligt.. har förstått det som att ägglossningstest har svårt att urskilja olika hormoner, därför har många svaga streck på äl-stickorna under hela cykeln..
    Va lyxigt 😍 min gubbe åker alltid hemifrån ca 05 och mina tider varierar mellan 5-9 så de finns inget utrymme att göra saker tillsammans så på morgonen :/ men kan känna att de e lika bra då mitt morgonhumö inte är de bästa 😂 

Jahaa, det låter ju rimligt så de kan säkert vara så! innan jag fick barn så kände jag aldrig av ägglossningen men nu efter så känns de väldigt mycket, och  idag på morgonen/förmiddagen hade jag väldigt ont och sen när jag kom hem från jobbet va de typ molande och jag somnade i soffan en stund (det händer typ aldrig att jag gör det) så misstänker att ägglossningen skedde natten/tidigt morgon idag så kommer räkna äl + 1 imorgon. Så kommer ta mitt första test fredag 8ond (förhoppningsvis🙈) 

ja man har väll alltid en viss nivå av LH hormonet i kroppen? hade ganska starkt utslag på än test barna någon dag efter mensens sista dag o sen gick de kraftigt neråt, misstänkte ju att jag hade ägglossnign utan att fått positivt på stickan men de visade ju sig inte vara sant 😂
  • Pandan14

Har ännu en fråga 🙋🏽?♀️ 

ni som tempar, hur ser era diagram ut? tycker min ser så skum ut.. för vad jag har förstått de som så ska badtemperatur vara typ samma hela tiden och sen efter äl så ska den gå upp och hålla sig uppe? Med hur mycket brukar de öka? Är första månaden jag tempar o tycker bara de e helskumt hittills 

• Pandan14
    Anonym (Saltakatten) skrev 2024-10-30 20:01:10 följande:
    Min temp är rätt stabil men tempen är ju sällan exakt samma hela tiden, går lite upp och ner, men det där är väldigt individuellt. Men före ÄL ska tempen vara lägre och när ÄL skett så är temperaturerna högre. Det kan fortfarande svaja lite upp och ner, kanske att det tvärt sjunker, sen stiger men temperaturerna efter ÄL är ändå högre 😊 Min temp före ÄL är ungefär 36,5 och stiger efter ÄL till 36,8-36,9. Nu när jag plussat så ligger tempen strax över 37 och så hög temp har jag aldrig haft alla de andra cyklerna då jag inte varit gravid. 

Gäller att sova ungefär lika många timmar varje natt, eller testa ungefär samma tid och testa direkt, inte ens kliva upp ur sängen. 
    Testa typ samma tid varje morgon innan jag går upp eller nånting.. bifogar en bild på hur det ser ut hitils.. tror att nått måste ha blivit fel en dag som påverkar hela 
  • Pandan14
    Anonym (Lantisen) skrev 2024-10-30 20:14:14 följande:

Alltså jag är såå imponerad av er som tempar. Att sova ungefär lika länge varje natt, hur klarar man ens det? 😅 Själv ligger jag ju vaken ibland på kvällar och sover typ 5-6 timmar, medan andra nätter sover jag 7-8. 
    Tycker ni är duktiga! 

Det är inte så lätt 😂 håller med dig, har en son som vaknar väldigt mycket i perioder o stör sömnen bland annat, ville prova o temps och se hur det är men som de ser ut hittills så är de nog inget för mig med så stora toppar o dippar, känns inte som de ska va så 😂
  • Pandan14
    Anonym (En till) skrev 2024-10-30 20:48:38 följande:
    För mig stiger det 0,3-0,5 eftr ÄL 😃
    Så egentligen är inte tempobeteckning för mig eftersom de ser ut som de gör?
  • Pandan14
    Anonym (En till) skrev 2024-10-30 20:48:38 följande:
    För mig stiger det 0,3-0,5 eftr ÄL 😃
    För mig diffar de ju betydligt mer än så typ varje dag.. blir svårt o veta när de är pga äl som de stiger då 🥲🥲 får väl nöja mig med att tro att de har vart en äl 🤷🏽?♀️
  • Pandan14
    Emzor1 skrev 2024-10-30 20:59:18 följande:
    Vad spännande att du är så nära bim!
    Min bim är flyttad till 3/11, men jag har i princip 0 symtom, inte ens pms 😅

Låter ju lovande! Även om det inte är en nidis är det vanligt att få rosa flytningar efter sex vid graviditet då slemhinnorna blir skörare, precis som man lättare börjar blöda i tandköttet ☺️ Jag fick rosa flytningar efter varje gång vi hade sex när jag var gravid med sonen ☺️
    Så har de vart båda gångerna jag har vart gravid, inte känner någonting och därför blivit jätte chockad! vi alla andra gånger när jag haft massa symtom har mensen alltid kommit 😳 att inte ha pms Är ju ett jättebra symtom, ingen pms= fortfarande höga halter av progesteron 
Svar på tråden BIM November 2024