Inlägg från: Barnlängtan2024 |Visa alla inlägg
  • Barnlängtan2024

BIM November 2024

Vias skrev 2024-11-07 07:39:22 följande:
    Vilken CD fick du komma på VUL 1? Och hur många ronder körde du enkel dos med letrozol? 

Har samma äl-tester hemma, dyra men värt det för att inte behöva tolka något. Antingen är de positiva eller inte. 

1 vecka efter första mensdagen och sen en vecka efter det. Körde en rond enkel dos men den gav verkligen inte resultat. 

Kommer nog köra dubbeldos igen, BIM lördag. 

Går hos akademiska i Uppsala. De är supersuper! 

• Barnlängtan2024
    Pandan14 skrev 2024-11-07 17:32:07 följande:

Som att jag kunde hålla mig.. tog ett digitalt direkt när jag kom hem , är i chock och är överlycklig 🥹🥹🥹

Åhhhhhh vad roligt!!! hoppas på frisk bebbe om 9 månader! Då måste du haft implantation typ måndag/tisdag? Kollade på grafen som du skickade där det stod att det skulle vara 10hcg om du hade implantation 6/7 dpo. 

själv testade jag nyss negativt med CB early, har ont i brösten som sjutton! 😂 
    kom lite blod i flytningen asså jättteeelite idag också. Förmodligen tantis som är påväg.. så ledsen :( BIM på lördag..

känner mig gravid men jag tror bara jag inbillar mig :/

• Barnlängtan2024
    Pandan14 skrev 2024-11-07 18:46:14 följande:
    Tack så jättemycket! kanske.. fick en tempdipp på 9 dp, och får inte ihop det om de fäste 6/7 och hcg ska vara 10 har så borde ju inte ett test på 25 hcf detektera idag..?

det kan vara en nidblödning eftersom ägget kan fästa så sent som 12 dpo! Inget är kört förens mensen har kommit ordentligt!! 

Hmm sant! Vad tror du själv? Alltså när tror du det fäste? 

Hade testet du tog idag gränsvärde på 25hcg? Då känns det som du haft implantation tidigare än 9dpo? Eller tänker jag fel? 😂 

• Barnlängtan2024
    h4llon1 skrev 2024-11-07 18:51:26 följande:

Fick notis att mina tester levererats i brevlådan, höll mig för glatta livet o pinkade så fort jag kom hem 😂 
    tydligen var jag inte helt knäpp igår när jag tyckte mig se något 🥹

OMG!!!! STORT GRATTIS! Alltså jag får så mycket hopp😭 hade inte du beräknad BIM idag? 

nu måste du svara på dessa frågor även om du är helt exalterad (med all rätt!!)
    när hade du ägglossning och när fick du första positiva? Känns som vi har exakt samma symtom 😬

• Barnlängtan2024
    h4llon1 skrev 2024-11-07 18:51:26 följande:

Fick notis att mina tester levererats i brevlådan, höll mig för glatta livet o pinkade så fort jag kom hem 😂 
    tydligen var jag inte helt knäpp igår när jag tyckte mig se något 🥹
     Btw vad är det för känslighet på denna test? Väntade du länge innan du kissade?😀
  • Barnlängtan2024
    Anonym (Syskonlängtan) skrev 2024-11-07 19:41:07 följande:
    Nu kanske någon redan svarat på detta men tyckte mig inte se något.. jag har läst att man inte kan läsa av digitala test på det här sättet då många av testen har 2 streck utan att man är gravid. Du får nog testa om någon dag igen tyvärr 🥺❤️
    Håller med! inbillar mig säkert 😂 detta va dock CB early sticka (inte digital) 
    lever på hoppet! ❤️
  • Barnlängtan2024
    h4llon1 skrev 2024-11-07 20:16:00 följande:

Det är ett testa tidigt från graviditetskollen, tror de är 10mlU/ml! 

väntade nog nästan 4h iallafall, men de var tufft. Jäklar va kissnödig jag varit både igår och idag 😂 

åhh! Då kanske jag ska vänta längre nästa gång 😂 hade kissat typ 1,5 timme innan. Har även gått på toa 100 gånger idag 😂
  • Barnlängtan2024
    Anonym (Ella-Bella) skrev 2024-11-07 20:18:08 följande:

Stort grattis alla som plussat!! 🎉

här kom mensen idag så nu laddar vi upp inför nästa omgång, blir att införskaffa rosenrot imorgon. spännande att testa! 😊

Är du säker på mens? Tänker om det är implantationsblödning för du hade inte BIM förens 11/11?😬
  • Barnlängtan2024
    Anonym (Ella-Bella) skrev 2024-11-07 20:52:16 följande:

Jag har fått för mig att implantationsblödbingen är mindre än vad jag har. Även fast det är ganska lite så är det som min mens första dagen brukar vara 😟 
    jag uppskattar din hoppfullhet dock!! 🥰 då detta är vårt första försök så förväntade jag mig inte heller att bli gravid direkt. 

men jag håller med om och även jag blev chockad över att mensen kom så tidigt denna månad! Inte haft en så här kort cykel sedan december förra året.

Säg aldrig, aldrig! Kan myckeg väl vara nidblödning, är det klumpar? För det är ett tecken på att det är mens då😬
  • Barnlängtan2024
    Pandan14 skrev 2024-11-07 20:36:40 följande:

Helskumt tog ett test till med gravidkollens 25 hcg och det va HELT blankt?!

hmm! Kolla kartan! Kanske är så att du inte är på 25 ännu? Eller? 
  • Barnlängtan2024
    Pandan14 skrev 2024-11-07 20:36:40 följande:

Helskumt tog ett test till med gravidkollens 25 hcg och det va HELT blankt?!

Kanske utspädd urin? Prova på morgonen
  • Barnlängtan2024
    Pandan14 skrev 2024-11-07 21:20:34 följande:
    Ska kolla men tycker då att alla som har en känslighet på 25 ska vara negativa? Inte bara vissa?😂
    Jag hoppas bara det är urinet ☺️
  • Barnlängtan2024
    Anonym (En till) skrev 2024-11-08 07:13:49 följande:

Någon mer än jag som ser ett svagt litet streck här? 😍😍
    Jag ser också 🥰
  • Barnlängtan2024

Heej alla!
    -1 Bim här, negativt imorse. Har dock inga känningar i tjejmagen utan mer för 2 dagar sedan, tänker att de borde va mer inför mens imorgon?

Ringde min gyn idag och hon sa att de kan vara för tidigt och att jag ska testa på onsdag nästa vecka,
    om mensen kommer får jag börja ta letrozol igen. 

känns ändå hoppfullt att hon sa att folk ibland plussar på ÄL+18 dagar 😅

Igår hade jag VÄRSTA flytningen, som äggvita, och ännu större bröst idag 😂 

• Barnlängtan2024
    Anonym (N) skrev 2024-11-08 16:11:45 följande:

Mensvärk som började fyra dagar innan bim. Har bim imorgon eller söndag. Har alltså rejäl mensvärk, även hugg i ryggen. Någon som haft det förut men visat sig vara graviditet? (Man försöker ju med all typ av hopp om att mensen inte är på väg) 😆 Inte haft mensvärk så många dagar innan mens förut. Hittills bara negativa resultat, 10 dagar efter äl idag. 

Alltså det här med att planera bebis är fasen inte lätt! Överanalyserande av symtom, temp kurvor, ägglossningstest, försöka se små små små eventuella tecken till plus på gravtesten, studerande av flyttningar osv osv.?Igenkänning?  😂

känner verkligen igen mig! Man tänker hela tiden ?såhär kände jag inte förra cykeln?? 😂 
  • Barnlängtan2024

Hej alla!! Kul med så många pluss!! Stort grattis!❤️

Hade negativt igår på BIM.

Har ej testat idag, har ej fått mensen heller. Tror det är över för min del iaf 😅 
    Mina bröst blir större och jag känner inte att någon mens är påväg. Så skumt? 🤦🏻?♀️
    Min BM sa att jag skulle testa på onsdag om mensen inte kommer, får väl göra set tänker jag..

• Barnlängtan2024

Hej Alla!

Hade BIM i lördags, fick rosa flytningar i måndags, testade då negativt och idag är den brun. Borde inte mensen vara rödare? Tänker om det är sen nidblödning? Testen jag har hemma mäter 25 hcg?

Svar på tråden BIM November 2024