• Väntarpå4an

BIM November 2024

Anonym (2) skrev 2024-11-11 19:39:36 följande:
    Har betalt för Premom och det ger inte så mycket extra mot gratisversionen. Det funkar fint att logga ändå ☺️
    Åh tack då kör jag definitivt gratisversion :)
  • Väntarpå4an
    1/11 - Lulemelon
    1/11 - eemmisss
    2/11 - Emzor (+)
    2/11 - B3tt4n
    5/11 - Anonym (Syskonlängtan) (+)
    6/11 - Anonym1050 (-)
    6/11 - drömmenomentrio (+)
    6/11 - LinneaSj
    7/11 - h4llon1 (+)
    8/11 - Elvaa11
    9/11 - MG98 (+)
    10/11 - Anonym (LängtarEfterTredje) (-)
    10/11 - Froglet
    11/11 - Anonym (Lantisen)
    11/11 - Ella-Bella (-)
    12/11 -Anonym (en till) (+)
    13/11 - Pandan14 (+)
    13/11 - Siripiri
    14/11 - Emlan93
    14/11 - Vallmo93
    14/11 - Anonym (A)
    14/11 - studerande
    15/11 - MammaIda00
    15/11 - Supermario91
    15/11 - Yasen
    17/11 - anonym (blomman)
    17/11 - Augustilejon
    17/11 - mo4s
    17/11 - he som hänn he hänn hänna
    18/11 - Anonym (Ivfaren)  
    19/11 - Mallotti
    19/11 - Doradorothea   
    19/11 - TrueResolution
    21/11 - Mothertotwo
    22/11 - Anonym (8:e försöket)
    25/11 - Monki19
    25/11 - väntarpåfyran
    26/11 - Cheryblossom
    27/11 - alleb 
    27/11 - (Anonym) Karamell
    28/11 - Nanathalie
    30/11 Rdlsgdl9922 (Rebecca)
    30/11 - Björkskogen
    30/11 - eemmisss

Trillat ur igen så uppdaterar
  • Väntarpå4an
    Anonym (8:e försöket) skrev 2024-11-11 22:23:20 följande:

Åh, beklagar missfallen. ❤️ Och tack för ditt svar! Önskar ingen annan olyckan, men det känns också bra att inte vara ensam i det. Jag pratar så klart med min partner, men välgrundat eller inte känns det som att det är min kropp som inte samarbetar. Och då är det på något konstigt sätt också någon form av skuld och skam - utöver stressen. Jag har inte varit mitt bästa jag sedan missfallet, har nästan stängt av lite. Som att jag uthärdar dagarna fram till ytterligare ett plus. Och återigen - nu har jag testat att plussa och fått förstå att det inte är någon garant. 

Måste nog jobba mer på acceptans. Att man får vara glad över det som varit och det som går vägen, sörja det som är jobbigt men också försöka ha tillförsikt. Låter klokt att du testar att ge kroppen så bra förutsättningar som möjligt. I mitt fall tror jag att jag bara behöver försöka tro att det är möjligt och ta det med ro - annars blir resan mot en bebis (lång eller kort) bara påfrestande och jobbig. Livet tar inte paus, det ska levas även i väntan på väntans tider. ❤️

Jag förstår precis vad du menar ❤️ jag känner samma med att prata om det med sambon. Det går liksom inte förklara känslan av att konstant analysera kroppen och "signaler" hopp till förtvivlan och jag tror de helt omöjligt kan förstå det heller.

Jag vet inte riktigt om min idé om att göra allt är så klok eller om det bara gör mig mer manisk och stressad 😅🙈
  • Väntarpå4an

Nu är vi redo 🙏🥰
    MEN jag har helt tappat det, jag har skrivit bim 25/11 det är ÄL då😅🙈 vet inte hur jag tänkte men ni är så trevliga så jag hänger kvar här ändå 😅
  • Väntarpå4an
    Anonym (N) skrev 2024-11-14 17:13:03 följande:

???? KOSTTILLSKOTT ????

Vore intressant att veta vilka ev tillskott ni ätit inför graviditet och varför? Nyfiken! Jag har bara ätit Folsyra. 😊

Jag tar dessa vitaminer plus q10 som inte finns med på bilden :) 
  • Väntarpå4an
    Marvy skrev 2024-11-14 17:28:27 följande:
    Jag var och tog blodprover idag på progesteron och östrogen, på cykeldag 22 - 7e dagen efter ägglossning. Tog blodproverna då jag är stressad och orolig över kortare lutealfas. Vad jag förstod det som var det bra att även ta östrogen tillsammans progesteron för att identifiera ev hormonell obalans. Bokade proverna privat så inge läkare att diskutera resultaten med. är det någon som tagit dessa blodprov efter ägglossning och har någon koll? Bifogar en bild på mina värden, enligt en kalkyl så verkar det då som att jag kan ha östrogendominans? 😬🥺 vet någon om detta då kan orsaka problem att bli gravid..? 
    Har tyvärr inget svar men har själv funderat på att ta samma test. Är det fertilitetstestet du köpte? Fick man inte ett utlåtande från en läkare också som gjort  en analys på resultatet? Tycker du testet gav dig något?
  • Väntarpå4an
    Marvy skrev 2024-11-14 23:07:08 följande:

jag köpte progesteron+östrogen som var i ?paket? på testmottagningens hemsida. Kanske eventuellt får något läkarutlåtand, känns lite oklart. De verkar testa någon AI som ska ?hjälpa? ifall man har frågor 😅 men har fyllt i att jag vill ha återkoppling och står att jag får ett mail när utlåtandet är färdigt så får se om det kommer något! 

Ja men jag tycker det ändå gav mig något, dock kanske lite mer stress då min oro kring obalans kanske blev bekräftad? ???? men om det nu är så, så är det väl bra att veta det så jag kanske kan påverka det

Jag funderar att köpa denna www.testmottagningen.se/tester/fertilitet-och-graviditet/fertilitetstest/ 
    Känner väl lite som du att det kan ju stressa en lite mer särskilt om man blir ovis och man inte någon tydlig analys efter det. Jag har fått två MF på raken och vill se om det finns något som inte stämmer för att kunna göra nåt åt det. 
  • Väntarpå4an
    MG98 skrev 2024-11-15 18:31:58 följande:
    Då är vi två ❤️ Jättejobbigt verkligen.. Jag får dock nästa BIM i december så har hoppat in i den tråden. 

Håller tummarna för oss! 🙏🏽 
    Vi är tre❤️ (2a missfallet på raken för mig) jag har också bim i december så är med i den tråden nu också

Håller tummarna stenhårt för oss🙏
  • Väntarpå4an
    AngieF skrev 2024-11-15 18:54:38 följande:

Jag fick veta att jag fått ett MA 24/10. Var då i v12 men det fanns bara en tom hinnsäck daterat till 8+3 där inne och de trodde embryot hade tillbakavecklats (?) i v6. Jag fick en tablett mifegyne 25/10 och började blöda och ha som värkar 26/10. På eftermiddagen åkte vi in till kvinnokliniken där de senare bekräftade att allt kom ut utan att jag behövde ta de resterande tabletterna. Blödde en del i ett par dagar men sen var det bara brunaktiga flytningar till och från i Max en vecka. 

Jag tog första graviditetstestet ett par dagar efter jag varit på sjukhuset och då visades ett svagt streck, den 2/11 var det sedan negativt.

Om jag räknar 26/10 som mensens första dag borde jag haft ägglossning 10/11 enligt min mensapp. Jag har testat för ägglossning varje dag sen jag fick negativt gravtest för att se om det kommer någon stegring, vilket jag inte sett än. 

Är det någon som fått MA/MF som kan berätta när ni fick ägglossning efter det?

Jag fick mf i juli/aug och nu i oktober. Dock tidiga så då räknas de ju mer som mens och har kommit igång som vanligt. Än har jag inte fått äl efter senaste mf men räknar med att den kommer nästa ev veckan efter det. 

Beklagar sorgen för er ❤️
  • Väntarpå4an
    Anonym (K Anonym) skrev 2024-11-15 15:09:41 följande:

Nä inte jag heller! Jag brukar ha molande värk men aldrig såhär kraftiga hugg, hoppas det är något! 

Jag har bim 27e ungefär (kan skifta 1-2 dagar), när ska du börja testa? 

Min trea gav mig fruktansvärda hugg i livmodern som gjorde att jag sökte vård. Fick reda på att jag va gravid på gyn😅❤️
  • Väntarpå4an
    Anonym (K Anonym) skrev 2024-11-15 21:10:03 följande:
    Åh!! När kom huggen? ❤️
    Minns inte 100 men jätte tidigt för gravtesten jag tog dagen innan på vårdcentralen var negativa. På gyn gjordes ett ul och där syntes inget men sen tog jag ett nytt test under samma besök och då kom ett svagt svagt plus❤️
  • Väntarpå4an
    eemmisss skrev 2024-11-17 19:34:36 följande:
    Jag är så förvirrad! Har använt cb lila ägglossningstest nu och har haft blinkande smiley onsdag till lördag. Idag fick jag fast smiley på morgonen men negativt på rfsu testremsa (som jag har använt som komplement). Har dock sett att remsorna visar svagare linje på morgon och kväll och starkast mitt på dagen jämt, så vid kl 15 tog jag ett till test med remsa och även ett rosa cb som jag hade kvar sen förra månaden. Cb visar smiley återigen men remsan visar ju inte positivt? Vad fasen betyder detta??
    Jag hade tagit det testet (rfsu) som positivt jag har aldrig fått starkare på de testerna. Mys på 🥰
  • Väntarpå4an
    eemmisss skrev 2024-11-17 20:14:34 följande:
    Är det så? 😍 Jag har aldrig använt remsor innan så jag var osäker på hur man ska tolka det. Jag får inga ägglossningssymtom så kan inte spåra på något annat sätt heller. Men jag tänkte fortsätta testa för att se om det blir starkare eller svagare 😊 Tack för svar!
    Fortsätt ta tester så ser du om de minskar. Men mina såna test har absolut inte blivit starkare än så😊
  • Väntarpå4an

Hej.
    Ni som är duktiga på temp. Jag har tempot min första cykel denna gången. Har haft 3 dagar med blinkande smiley, äl sekret som är tydlig lika länge. Idag sänktes tempen något. Är det vanligt att tempen sänks strax innan äl? 

• Väntarpå4an
    Anonym (Saltkatten) skrev 2024-11-23 10:08:04 följande:
    Vanligt att tempen sjunker strax innan ÄL 😊 
    Pandan14 skrev 2024-11-23 10:35:06 följande:
    Min temp sjönk ganska mycket samma dag som jag fick fast gubbe på cb rosa ☺️ detta är tempkurvan när jag plussade 
    Tack för svar tjejer🙏
    Jag använder cb advance (lila). Nån som testat de flera ggr på samma dag? Typ morgon som man ska och sedan eftermiddag? 

• Väntarpå4an
    Emzor1 skrev 2024-11-23 19:37:28 följande:
    Jag gjorde det, men testen hann ta slut innan jag fick fast gubbe så fick köpa stickor istället för att fylla ut😅 Tror det var att jag tog rosenrot som gjorde att ägglossningen blev sen - men gravid blev jag ju!🙏

Lycka till, håller tummarna 🤞❤️
    Åh grattis 🙏❤️
    Jag har börjat med rosenrot denna månaden också. Är 4e dagen med blinkande gubbe. Aldrig haft så länge blink heller. Tror du det kan vara rosenroten som gör det?
  • Väntarpå4an
    Emzor1 skrev 2024-11-23 19:49:35 följande:
    Ja men jag tror det var rosenroten, jag tog ägglossningstester förra månaden med även fast vi inte hade börjat försöka just för att få koll på min cykel. Då fick jag positivt ägglossningstest på cd14, denna gången på cd19 - däremot otroligt kraftiga ägglossningssmärtor som var över på eftermiddagen cd20 ☺️ förra månaden kände jag inte av min ägglossning alls och kan inte minnas att jag någonsin känt en såpass kraftig ägglossning heller 😉 
    Okej så spännande🙏 jag fortsätter att testa på, jag tycker jag har lite känningar men brukar känna mer än så här. Dock en hel del äl sekret redan, detta sen 3 dagar. Så jag trodde verkligen  att jag skulle ha fått fast gubbe redan. 
  • Väntarpå4an
    Emzor1 skrev 2024-11-23 21:16:49 följande:
    Har du bara testat på morgonen hittills? Kanske kan det vara en snabb stegring? 🙏 verkar ju som äl är runt hörnet för dig iallafall☺️
    Har testat på morgonen med cb advance, tog dock ett extra igår eftermiddag som blinkade. Men det ny pp morgonen är det en fast gubbe🥳
    Tempen steg också idag. Ska man räkna den stegringen som äl eller ska den stegra mer?

• Väntarpå4an
    NassaNisse skrev 2024-11-27 07:53:48 följande:

alltså, förlåt ! Ville ta ett test till för jag vill inte ge upp hoppet då blödningen va kraftig! 

tänkte inte så mycket på det, doppa stickan och la den åt sidan, måste till jobbet sen, oj testet måste kolla det! Va??!! Ser ni vad jag ser eller inbillar jag mig så pass att jag ser??? Är det verkligen ett streck??? Spök??? Enligt min beräkning så bim -3! 

snälla ser någon mer??? Vad tror ni??? Jag är i shock!! Jag har ju blödit?? Ska jag hoppa tillbaka till denna tråd! Nu skakar jag 
    testet fick följa med i bilen! 

Absolut plus❤️❤️❤️🎊 grattis
Svar på tråden BIM November 2024