• MG98

BIM November 2024

Anonym (En till) skrev 2024-11-07 09:37:12 följande:
    Jaa fattar att det är svårt!! Här kommer min kaos-gravid kurva som lite tröst 😂 ungen fyller 5 snart 
    Åh! Ja, det var allt en riktig bergochdalbana 🥹
  • MG98
    Pandan14 skrev 2024-11-07 17:32:07 följande:

Som att jag kunde hålla mig.. tog ett digitalt direkt när jag kom hem , är i chock och är överlycklig 🥹🥹🥹
    Grattis! 🥰
  • MG98

Tempen har gått upp igen för min del så det känns i alla fall hoppfullt igen! Grattis alla +are, håller tummarna för oss! Är själv nu på 4+0, ni? När tänker ni kontakta bm för inskrivning? 

• MG98
    Pandan14 skrev 2024-11-08 06:48:30 följande:
    Om de stämmer så är jag i 3+2 jag hade nog tänkt o vänta till iaf vecka 6 eller nått liknande fick mf i vecka 5 i september och vill inte behlva gå igenom samma och ringa o informera om de 
    Lite så jag också tänker dock har jag ingen erfarenhet av mf. Jag tänkte vänta tills jag passerat 5 fullbordade veckor. 
  • MG98

Har ju haft väldigt svaga pos hela veckan och med lite önsketänkande blev de minimalt starkare var dag fram till igår. Idag nästan osynligt. Kanske dumt men är ganska inställd på missfall. Usch! Vad är det för skit vi ska behöva gå igenom? Just nu tycker jag livet är väldigt orättvist! 🥺 😅 

• MG98

Nu börjar jag bli riktigt förvirrad. 

Kort uppdatering för dom som glömt min bergochdahlbanasresa: obs, ocensurerad! 

Testade svagt positivt i måndags och hade en liten blödning, var då på äl + 11. Testen blev dock aldrig så mycket starkare och igår såg det nästan negativt ut om man inte väntade jättelänge för att att läsa av, typ 2h senare kunde man tyda en svag linje. Digitalt sa dock fortfarande gravid 1-2. Ställde in mig på att det nog inte var min tur denna gång. Igår kväll hade jag lite bruna flytningar igen så jag tänkte att här kommer blödningen från helvetet. Men nu på morgonen hade inget kommit i trosan, kom några droppar brunaktigt blod när jag gick på toa och när jag kände på tappen fanns bara bruna flytningar. Denna blödningen var lite större än i måndags men LÅNGT ifrån en riktig mens. Idag är jag på cd 30 och äl + 17. Vanligtvis har jag en cykel på 27-28d. 

Vad är det som händer? Har nu lyckats läsa på lite om genombrottsblödning men vad är chansen att jag ska ha nidblödning och genombrottsblödning samt jättesvaga test och att detta typ ska gå vägen? Känns riktigt lustigt. 

• MG98

Efter en liten stund igår började jag blöda ordentligt med klumpar osv. Tidigt MF eller kanske kemisk graviditet och mensen blev bara ett par dagar sen. 

Nu försöker jag fokusera framåt och se positivt på kommande försök. Grattis till er andra, håller mina tummar för er! ❤️ 

Någon som vet hur länge man kan visa positivt? Stickor har ju knappt hunnit bli positiva för min del men digitala sa fortfarande positivt samma dag som blödningen började. Tror inte vi kommer vänta en cykel utan utgår ifrån att om kroppen är redo kommer det gå vägen och annars inte. Vill dock gärna se negativt test först så man inte behöver fundera på om ett positivt test kan vara ? gamla ? hormoner. 

• MG98
    mo4s skrev 2024-11-11 08:40:50 följande:

Hej,

Jag är i samma sits som dig, men fick mitt tidiga mf i oktober och vi har valt att inte vänta en cykel. Jag tror att det är individuellt i hur länge som hormonerna hänger kvar. Jag tror att jag fick mf i vecka 5 eller 6 och  mitt test visade positivt 3 dagar efter blödningen avtagit och negativt 8 dagar efter.

Resonerade som du, att jag ville se ett negativt test innan vi började prova igen och eftersom det tajmade med ett positivt ägglossningstest så började vi försöka igen i början av november. Men nu har jag enligt testet hög fertilitet igen, så vet inte vad jag ska tro ????

Hej, skönt att inte vara ensam ❤️ Visar fortfarande positivt här men är alltså bara på blödning dag 3. Tänker väl att jag kan testa igen när jag slutat blöda. Ska även prata med BM snart så kanske får lite svar/råd därifrån! 
  • MG98
    Anonym (Diana) skrev 2024-11-12 17:34:41 följande:

Hej! 

Jag behöver er hjälp. Känner mig så otroligt orolig och ledsen.

Jag och min sambo försöker skaffa vårt första barn och jag slutade med p piller i mitten maj och första veckan i juli plussade vi. 

Vi trodde att allt va frid och fröjd men i v13 på ultraljud fick vi till oss att det va en missed abortion som skedde runt v7-8.

Nu försöker vi igen.

Den 4:e november fick jag en fast smiley på clearblues ägglossningstest och vi hade det mysigt 2 dagar innan det, samma dag och 3 dagar efter. 

Min mens är beräknad den 19:e november

Men jag har massa bruna flytningar just nu och haft de i 4 dagar i streck typ. Vid något tillfälle va de färskt blod och mörkrött och emellanåt som svaga menssmärtor i molande form ungefär och jag vet inte vad jag ska tänka eller tro 
    är det någon som har gått igenom samma och ändå fått positivt test vid beräknad mens?

Jag blir så ledsen att vi inte har lyckats.

Det kan vara en nidblödning/implantationsblödning som sker när det befruktade ägget fäster i livmodern! Så vänta ett par dagar sen kan du nog testa dig. Jag testade jättesvagt positivt samma dag som jag hade nidblödning, dock resulterade det i ett tidigt missfall men det ska inte ha något med blödningen att göra över huvud taget utan graviditeten kan lika gärna gå hela vägen 🥰 
  • MG98
    Anonym (Saltkatten) skrev 2024-11-15 13:42:19 följande:

Hejsan gänget. Jag kom med den här trådens första plus i slutet av oktober. Lyckan total, men den varade inte länge tyvärr. Tidigt missfall 😭💔 

Jag har brutit ihop litegranna men blickar nu framåt. Ska man behöva genomlida missfall så är det väl bäst om det sker tidigt och att kroppen löser det snabbt och självständigt. Jag hoppas att jag får vara en av dom som plussar snabbt igen efter missfall 🙏🏻☺️

Jag får lov att gratulera alla ni som fått plus efter mig och hejar vidare på resten av oss som väntar och kämpar på.

Jag känner att ÄL är på gång och hoppas kroppen inte ballat ur så det ska krångla men det känns som att det närmar sig. BIM borde bli i slutet av november i så fall.

Då är vi två ❤️ Jättejobbigt verkligen.. Jag får dock nästa BIM i december så har hoppat in i den tråden. 

Håller tummarna för oss! 🙏🏽 
  • MG98

Alltså blir inte klok på dessa äl test. Vet att ni är många som rekommenderar andra! Men trodde typ att om man använder dom slaviskt att man skulle kunna se en tydlig ökning även om jag uppenbarligen ligger väldigt lågt ändå och testar svagt. 
    Högst upp är det starkaste testet från förra månaden på em cd 12 och enligt tempökningen ska jag haft äl under cd 13. Ändå rimligt. 
    Sedan är där mina mesiga tester denna månaden 😴 Tröttsamt, ska 0,09 bli mitt starkaste test denna cykel? Följer ju även upp med att tempa men den visar ju liksom i efterhand och kan snarare bekräfta äl testerna. Ska tillägga att jag även använder cb lila och testat på mornarna och de visade hög fertilitet för 6e dagen idag. Förra cykeln hög fertilitet cd 10-12 (3 dagar) och sedan maximal på cd 13. 

Någon som kan göra sig klok på testerna? Är det ens rimligt att testa så svagt? 

• MG98
    Anonym (Hoppas o försöker) skrev 2024-11-24 20:40:56 följande:

Hej igen! Ni som använder Natural cycles - spelar det någon roll vilket ?paket? man köper? Man kan väl ställa in appen oavsett på det läget man vill? :)

Det tror jag inte spelar någon roll! Man ska exempelvis kunna byta mätmetod 😊 

Svar på tråden BIM November 2024