• MG98

BIM November 2024

Barnlängtan2024 skrev 2024-11-06 15:06:32 följande:

Hörni.. haft svag mensvärk och dragningar i tjejmagen senaste 2 dagarna. Nu när jag va på toa kom det pyyyyttelite blodblandade flytningar. Mensen ska va här om 4 dagar egentligen.. mådde även illa iförrigår.
    Vad tror ni? Tantis eller nidis?🥹

låter ju onekligen lite som mig 🙈 Håller tummarna för dig! 

Uppdatera om blodet avtar eller ökar! Jag fick bruna flygningar, sedan några droppar blod och sedan bara bruna flytningar igen som ljusnade successivt och var så gott som normala/vita igen efter 1 dygn. 

• MG98
    Anonym (Ella-Bella) skrev 2024-11-06 18:00:18 följande:

Halloj allihopa 😊
    är på ÄL+10 idag och tog RFSU testa ofta med eftermiddagsurin, detta blev så klart toknegativt. 😟 har egentligen inga symptom som skulle tyda på något men var så nyfiken så ville ändå testa. Tror ni hoppet är ute denna månad för mig? Måste man ha fått symptom vid detta lag eller kan det komma senare?

kram

Nej det är inte över, jag testade i helgen negativt på äl+ 9 och 10 både med cb testa tidigt och rfsu. Var väldigt negativ och ledsen och när jag fick spotting under måndagen så var jag bombsäker på att det var mensen. Men det gick över lika snabbt och på morgonen alltså äl + 11 testade jag negativt med rfsu men sedan svagt plus med testa tidigt och digitalt sa gravid 1-2!!! rfsu var så svagt att det syntes bara efter någon timme! I morse var rfsu fortfarande svagt och bara efter lång tid syntes att det var lite mörkare än igår och i måndags. 

Såklart jätteorolig för att det är så svagt men lever på hoppet och hoppas det beror på att att ägget fäste sent, dvs i måndags på äl + 11 med tanke på den lilla troligen nidblödningen. 

• MG98
    Barnlängtan2024 skrev 2024-11-06 18:17:41 följande:

Kunde inte hålla mig nu så tog ett Abblo Pharma test (ska ta 5 hcg) men den va negativ.. tror det år kört för mig denna månad. 

inget mer blod har kommit iaf..

Även om du väntar längre än vad som står på paketet? För mig kom det svaga strecket efter väldigt lång tid 😅 

• MG98
    Barnlängtan2024 skrev 2024-11-06 18:46:12 följande:

Du ger mig hopp 😭❤️
    Jag tror tyvärr det är över, dock undrar jag om det är för tidigt att testa? Jag såg blodet för 2,5 timme sedan.. 
    Ska jag testa med morgonurinen kanske? 

Mina bröst har aldrig varit större iaf de bara växer😂 
    fick lite stickningar nu på kvällen i tjejmagen.. kanske bara inbillar mig. 

Tycker du jag ska testa imorgon igen eller på lördag när BIM är beräknad? 

Jag har hursom tappat hoppet är på ÄL+11 idag.

Vill ju inte ge falska förhoppningar men jag var själv bombsäker och hade lyckligtvis fel! Det är helt upp till dig ❤️ 
  • MG98
    Barnlängtan2024 skrev 2024-11-06 18:47:05 följande:

testade du med Abblo Pharma? 

För cb digital tidig visar 10hcg i urinet..

både digitalt och sånt clearblue testa tidigt men även på den tog det tid, vet inte hur känsligt sånt är men var iaf svagt 😅

• MG98
    h4llon1 skrev 2024-11-06 19:35:18 följande:

tycker jag börjat få mer ömma bröst idag, och även att det nästan kan kännas som när mjölken rinner till när man ammar?? Nu på em/kvällen haft molande värk och typ stickningar i magen. 
    Tänkte jag tar ett test, hade vara RFSU stickor hemma och förväntade mig solklart neg. lät de ligga o glömde av de så nu har de gått ?för lång? tid egentligen. 

stått och synat det nu o jag inbillar mig nog men jag tkr mig se ett extremt svagt streck? Är jag knäpp? 😂

Jag hade nog sett/känt samma som dig 🙈
  • MG98
    Pandan14 skrev 2024-11-07 06:41:53 följande:

Ser ni det där?!🥹🥹🥹🥹

Jaaa! 😍 

Själv är jag lite orolig, tycker inte mina streck blir så mycket starkare och idag hade jag en ganska kraftig tempdipp. Dock mäter jag med apple watch och när jag vaknade så märkte jag att jag troligen sovit med armen utanför täcket hela natten och klockan var jättkall, även handleden var som nedkyld under klockan så hoppas verkligen den går upp igen imorgon 😕  

• MG98
    Pandan14 skrev 2024-11-07 07:00:46 följande:
    Hur många dpo? Det låter ju som att det inte blev en rättvis temp inatt och om det justerar diagrammet mycket tycker jag du kan bortse från den! hoppas hoppas att dima streck blir mörkare, kanske svårt men försök låta bli att testa i morgon och på lördag så är det nog ett starkt streck på söndag 😍

Idag 14 dpo (cd 27), hade inte tänkt testa något alls sedan i måndags förrän ev. i helgen men här är jag, testar varje dag och försöker jämföra 😅 

Ja ja, får försöka bita ihop! 

• MG98
    Anonym (En till) skrev 2024-11-07 08:15:47 följande:
    Vill du lägga upp bild? Kanske fler som har erfarenhet 🥰

• MG98
    Anonym (En till) skrev 2024-11-07 09:11:37 följande:
    Hmmmm. Ta en paus från testandet några dagar och se vad som händer ❤️ men har ju ändå blivit starkare t.o.m. igår åtminstone! Fattar att det inte känns kul med tempdipp och utebliven stegring idag! HCG dubblas väl varannan var tredje dag eller nåt och testen är ju inte gjorda att testa efter HCG ökning så försök vila i det tills vidare, även om det är svårt!!

Jag hade tänkt att inte ens tempa eller testa alla efter plus. What a failure 🤣 Men Jo ska nog lugna ner testandet iaf, tempen vill jag nog kolla i natt iaf 🙄 
    Går den upp igen kanske jag bara ska strunta i det sen, kommer ju vara pissvårt dock! 

Svar på tråden BIM November 2024