Inlägg från: Anonym (Lantisen) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Lantisen)

BIM November 2024

Anonym (En till) skrev 2024-10-26 01:19:14 följande:
    Min man är lite likadan så denna månad har jag bestämt att inte säga ett ljud om ägglossning, sex osv. Är på cd 9 nu och har oftast ÄL dag 14. Nu börjar han komma krypandes efter att ha känt sig sjukt pressad förra månaden, han börjar väl känna att det varit lite torrt på kärleksfronten på sistone 😂 för se om det hjälper. Jag är själv trött på försökandet och det mekaniska sexet. 
    Jag kan inte annat än hålla med er! Här har vårt bra sex liksom försvunnit i takt med att försökandet har ökat. Mannen har prestationsångest och pga det lyckas vi inte alltid ens få till det.. Jag har legat väldigt lågt den här månaden hittills så igår va det som du säger, han som kom krypandes. Imorse fick jag positivt äl test. Hoppas han är lite sugen ikväll igen ✊🏻 
  • Anonym (Lantisen)
    Vallmo93 skrev 2024-10-26 08:51:25 följande:

Jag är på cd 10 idag men brukar ha ÄL runt cd 17-19 så inte börjat testa ännu eller något.

Dock försöker jag även lära mig mer om mitt fertila sekret och nu på morgonen så var det rejält med glid och jag kunde även få upp det på fingrarna och ?dra ut det? kanske 5 centimeter. (Haha sorry info, men ni fattar).

För er som kan och går mycket på ert fertila sekret - hur långt innan ÄL brukar det komma? Kan det ha varit mycket nu på morgonen för att det samlats upp under natten?

Undrar lite om det här jag också. Har ungefär lika men jag tror att vid ägglossningen blir det mycket tunnare och vattnigare. I veckan har jag haft tjockt, igår va det som vatten. Idag positivt test. Stämmer det? 
  • Anonym (Lantisen)

Okej hjälp mig nu hur jag ska tänka.

Jag tog ett Äl test imorse där båda strecken va lika starka, alltså positivt. Vi hade sex igår kväll. 

Jag har nyss tagit ett nytt test där lg verkar ha sjunkit. Jag har Äl känningar nu. Ont i vänstra sidan.

Om ni bara kunde ligga en gång till nu, skulle ni välja ikväll, imorgonbitti eller imorgon kväll? Eller nån annan gång? Och varför 😂 

Hade jag valt själv hade jag ju velat mysa flera gånger men det kan bli svårt att få till då vi har vissa problem med det sen barnaskapandet började. Sambon vet nog inte om mina tester just nu och tänkte försöka att inte säga nåt. 

Hur tänker ni? 🥰

• Anonym (Lantisen)
    Emzor1 skrev 2024-10-27 21:14:38 följande:

Är nu på äl+5, jag och mannen bestämde oss för att vi tar ett prov på morgonen av min födelsedag (fredag) tillsammans, är då på äl+10.

Vi har några clearblue digital med veckoindikator, det står att de ska fungera upp till 5 dagar innan bim. Dock skiljer ju sig lutealfasen åt och de borde skriva ?från äl+?? istället för ?dagar innan bim?. Är det rimligt att testa på äl+10 med detta test? ☺️

Åh hoppas på ett plus då! Vilken present det vore! 

• Anonym (Lantisen)
    Supermario91 skrev 2024-10-26 17:42:06 följande:
    Jag är ingen expert men om du är sugen ikväll kör på, finns ju ingen anledning att vänta om du fått positivt test :) sen ja jo man ska väl köra varannan dag Men samtidigt tänker jag att de mer handlar om att man inte ska ligga varje dag en vecka i sträck. är du inte sugen ikväll så kör imorgon, gå på känsla 🙏🏻
    Tack för ditt råd, hade missat det 🙈

Vi lyckades faktiskt få till det både lördag och söndag så nu är det bara att vänta. 
  • Anonym (Lantisen)
    eemmisss skrev 2024-10-26 18:49:33 följande:

Nu har jag smygläst här ett bra tag så nu är det dags för mig att hoppa in! Bim 1/11 (på ett ungefär, kan diffa några dagar). Har alltid mellanblödningar från äl+5 i princip fram till mensen så det suger ju. Är i nuläget ovetandes om det påverkar fertiliteten för mig, så det får tiden utvisa.
    Är på första försöket med första barnet så jag räknar inte med något plus i november, men man hoppas ju såklart alldeles för mycket 😂
    Har kört med cb ägglossningstest och nu går jag bara och väntar på att kunna ta ett graviditetstest.
    Hoppas inte att någon föll bort från listan :)

1/11 - Lulemelon
    1/11 - eemmisss

2/11 - Emzor

2/11 - B3tt4n

5/11 - Anonym (Syskonlängtan)
    6/11 - Anonym1050
    6/11 - drömmenomentriom
    6/11 - LinneaSj
    8/11 - Elvaa11
    10/11 - Anonym (LängtarEfterTredje)
    10/11 - Froglet
    11/11 - Anonym (Lantisen)
    11/11 - Ella-Bella
    13/11 - Pandan14
    13/11 - Siripiri
    14/11 - Emlan93
    14/11 - Anonym (en till)
    14/11 - Vallmo93
    15/11 - MammaIda00
    15/11 - Supermario91
    15/11 - Yasen
    17/11 - anonym (blomman)
    17/11 - Augustilejon
    18/11 - Anonym (Ivfaren)  
    19/11 - Mallotti
    19/11 - Doradorothea   
    21/11 - Mothertotwo
    25/11 - TrueResolution
    28/11 - Nanathalie

Vill bara säga att här är jag precis likadan. Blöder till och från, från äl +2 fram till mensen, mest till så att säga. Det är ju totalt värdelöst. Har du kollat upp det nån gång? 

Jag har gjort det flera gånger men får inget svar. Har vart så här till och från hela mitt vuxna liv. Har dock tre barn så vi har ju lyckats bli gravida, men det har inte alltid varit lätt. 

• Anonym (Lantisen)
    eemmisss skrev 2024-10-28 20:07:34 följande:
    Åh alltså det är så himla skönt att höra att man inte är ensam! Jag har googlat som en dåre men det står ju ingenting om mellanblödningar i just den delen av cykeln? Jag har kollat upp det, har haft det såhär i några år, även på p-piller. Bytte till hormonspiral som inte gjorde något bättre. Nu har jag inte ätit p-piller på ett år så det beror ju inte på p-pillerna.
    Cellprov har jag tagit gång på gång, en gång hade jag lätta cellförändringar som läkte ut av sig själv, annars ingenting. Kan inte fatta vad det är som är fel! Går i tankarna att söka för det igen men det verkar inte tas på allvar när någon har dessa problem.
    Fint att höra att du har kunnat bli gravid, ibland blir man orolig att det ska påverka fertiliteten när man blöder konstant.

Jag har också haft det trots piller och hormonspiral, det enda som funkar på mig är p-ring. Jag har också ätit gulkroppshormon, Provera, som hjälpte en månad, sen va det likadant igen. Det är ju nu när jag vill bli gravid som det är jobbigt, när jag inte kan ha mina nuvaring som jag annars brukar. Äl i lördags/söndags kanske och började blöda redan igår! Totalt värdelöst. 

Jag tycker absolut du ska söka. Men jag håller helt med, det är inte så att nån tycker synd om en för det här. 😂🙈 Det förstör ju liksom sexlivet också. Här har vi ungefär en vecka lite drygt på oss på en hel månad. 

• Anonym (Lantisen)
    eemmisss skrev 2024-10-29 12:20:31 följande:
    Jag ska ha p-ring i åtanke när det blir aktuellt! Ja det är verkligen helt värdelöst. Min vanliga mens är ganska kort som tur är och jag har en cykel på ca 34 dagar så jag har väl två veckor utan blödningar generellt. Vi borde fasen få mängdrabatt på mensskydd 👀

Ja det har verkligen räddat mig! Jag kan stoppa in en när som under blödningarna och dom slutar efter ca två dagar.

Min är inte heller så lång men en cykel på 27-28 dagar. Så det är väl därför som min lutellfas är lite kortare.
    Håller med! Det är ju inte billigt! 

• Anonym (Lantisen)
    Anonym (Saltakatten) skrev 2024-10-28 22:10:16 följande:

Onödigt att testa ikväll men kunde inte låta bli. Hade ett ynka testa tidigt hemma. Kunde skymta ett streck i visst ljus men svårt att få på bild. Ser nog i syne 😆

Imorrn är en ny dag, nytt test 😄

Testa igen så vi får veta 😍

• Anonym (Lantisen)

Alltså jag är såå imponerad av er som tempar. Att sova ungefär lika länge varje natt, hur klarar man ens det? 😅 Själv ligger jag ju vaken ibland på kvällar och sover typ 5-6 timmar, medan andra nätter sover jag 7-8. 
    Tycker ni är duktiga! 

• Anonym (Lantisen)

Grattis till alla ni som plussat! Så roligt 🥰

Jag dras som vanligt med spottings. Haft ca en vecka. Är på äl +8 tror jag. Idag var jag iväg med dottern till läkaren och helt plötsligt känner jag mig helt svimfärdig. Hade detta under min senaste graviditet (innan jag visste att jag var gravid). Har ju såklart ställt in mig på att det inte blev något den här gången just pga alla blödningar, men nu fick jag väl upp hoppet lite. Tänk om det ändå är ett symptom? 😁

• Anonym (Lantisen)
    eemmisss skrev 2024-11-04 21:33:14 följande:
    Spännande!! Jag har gått och undrat om mellanblödningarna försvinner om man skulle bli gravid eller om dom fortsätter så det är spännande att se hur det blir för dig 😄 Jag fick mellanblödningarna som vanligt och sen kom mensen lite tidigare än vanligt den här cykeln. Negativt grav test också så jag väntar på nästa äl. Håller tummarna för dig! 🥰

Ja jag tänker ju varje gång dom kommer att det inte blev något. Men sen har jag läst här på fl att det verkar vara ungefär 50/50 på om dom kommer ändå eller inte. Många verkar försvinna när mensen skulle komma isåfall. Har inte mycket hopp kvar den här gången men håller tummarna att jag har fel. 

Vi får ta nya tag nästa månad, både du och jag 🥰

• Anonym (Lantisen)

Vet inte ens varför men jag tog ett graviditetstest imorse. Såklart så negativt det kunde bli. Egentligen hade jag inte förväntat mig annat men man blir ju sjukt besviken ändå. Bara invänta och hoppas mensen kommer snabbt så man kan börja om. 

• Anonym (Lantisen)

Ni som är pålästa, kan någon förklara vad rosenrot är bra för och när tar ni den? Har också hört något om c vitamin kanske? Ni som kan får gärna hjälpa en ovetande 😂 Nu vill jag prova allt som finns! 

• Anonym (Lantisen)

Stort grattis alla ni som plussat! Inte ett dugg avundsjuk 😅

Svar på tråden BIM November 2024