• Pandan14

BIM November 2024

Augustilejon skrev 2024-11-01 18:58:53 följande:
    Gissar att du menar dag 17 och inte 27? Tempen kan variera lite, beroende på vad man ätit, när man lagt sig osv, så tycker det ser ut som en rimlig graf hittills! Däremot skulle jag inte säga att det går att bekräfta ÄL än. Tempen ska då gå upp på en ny nivå och hålla sig där, gärna i tre dagar eller mer. Så förhoppningsvis ska du kunna börja se en stegring de kommande dagarna! 

Jag har inte koll på Premom-appen men vet att det kan ta några dagar innan apparna lägger in en linje. Jag räknar ut min baslinje själv (0.5 grader över de senaste sex dagarnas temp). Man vill ju veta så snabbt som möjligt, men håller tummarna för att du kan bekräfta ÄL snart 🙌
    17? Ne jag fick positivt äl utslag 27/10 

ahaa okej, tänkte inte heller att de gick o bekräfta äl för alla sndra
    grafer jag sett så har de skett en markant skillnad uppåt men inte hos mig :( vet inte om kroppen kan bekräfta ägglossning i form av smärta, för fick äl smärta den 29:onde som höll i sig till o från.. får väll fortsätta mäta för att se om de stiger men tycker de borde ha gjort de vid de här laget om jag hade äl denna månaden 
  • Pandan14
    Anonym (K Anonym) skrev 2024-11-01 19:23:04 följande:
    Tack för svar! Har det hemma så funderar att testa haha! 
    ja men gör de! börja typ 5 dagar innan äl eller nått sånt 🤷🏽?♀️
  • Pandan14

Augustilejon skrev 2024-11-02 08:10:41 följande:
    Aha! Vilken siffra motsvarar det i grafen? CD 14? För om positivt ÄL-test var då är det fullt rimligt att själva ÄL var den 29:e, och sen kan temp-stegringen vara lite fördröjd. Hur ser tempen ut idag? 🤗
    29/10 motsvaras CD16 och då hade tempen fått en liten stegring för att dagen efter dippa 0,16 grader och sen har den stegvis ökat men ingen drastisk ökning.. om jag förstår de rätt så har jag nog inte ägglossat denna månaden 😭😭😭😭 lägger in en bild med dagens tempning med 
  • Pandan14
    Anonym (Syskonlängtan) skrev 2024-11-02 09:05:03 följande:

ÄL+10, har testat 3 dagar i rad pga WHY NOT, ni fattar liksom😂 torsdagens och fredagens test har varit helt blanka och jag har inte förväntat mig någonting annat. Imorse dock så fanns det ett svart svart streck där, vågar inte hoppas på någonting och tar för givet att det var ett spökstreck.. testlagrets graviditetsstickor, någon som haft problem med spökstreck på dem?

Wow va spännande 😍 hoppas hoppas hoppas att de e något!! 
    kan inte svara om spökstreck då jag aldrig fått de på någon..
  • Pandan14

Fick min peak idag! Glömde ju att jag va tvungen att gå in o ändra så de dagens temp är samma tid som annars också! lägger in en bild 😍 åh fick lite hopp nu från att ha trott att de va HELT kört 😍
  • Pandan14
    TrueResolution skrev 2024-11-02 10:29:36 följande:

Behöver lite inputs från er som är kloka eller har egen erfarenhet av clearblue digitala ägglossningstester (lila),
    är på cykeldag 12 idag, & "ska" egentligen ha ägglossning om tidigast en- en & en halv vecka. Men fick idag blinkande gubbe på digitalt ÄL-test?? 

Är första månaden jag kör digitalt så har dålig koll, kör därför stickor också för att kunna jämföra men ingen stegring där. Men å andra sidan om det bara är blinkande gubbe så bör det inte bli stegring på stickorna så tidigt. 

MEN varför så tidigt?? Tror ni det är falskt alarm? Kan dessa blinkande gubbar spöka hur länge som helst, så att den blinkar nu en vecka liksom?

Äter rosenrot första månaden med men kan väl knappt hunnit göra någon skillnad 😂

Har bara testat dom lila 1 gång just eftersom dom kan blinka så länge o känns typ jobbigt. om jag inte minns helt fel så hade jag blinkade i 4-5 dagar innan de blev en fast smily.. 
  • Pandan14
    Anonym (Syskonlängtan) skrev 2024-11-02 11:53:34 följande:

Kunde absolut inte hålla mig så tog ett nytt fast clear blue. Trots vad jag ser vågar jag inte hoppas på något förrän jag  gått över BIM🥺
    Ååhhh stort grattis 😍😍
  • Pandan14
    Siripiri skrev 2024-11-02 12:09:28 följande:
    Ser ju bra ut ju 😍 ÄLen har definitivt skett på CD17.
    Vilken temp brukar du komma i under lutealfasen? ☺️
    ååh tror du?! Hade verkligen tappat typ allt hopp om att Jag hade äl denna månaden:/ men blev så glad nu när du med ser att den visst har vart där 😍 detta är första månaden jag tempar så jag har ingen aning 🤷🏽?♀️
  • Pandan14
    Siripiri skrev 2024-11-02 12:09:28 följande:
    Ser ju bra ut ju 😍 ÄLen har definitivt skett på CD17.
    Vilken temp brukar du komma i under lutealfasen? ☺️
    Menar du att jag hade ägglossningen 1 dag senare, alltså CD 17? Hade sån äl värk 29/10 (CD16) 
  • Pandan14
    Anonym (En till) skrev 2024-11-02 16:26:54 följande:
    Spännande! Testa imorgon! Jag stöttar alla som vill testa tidigt, då känns det mer ok att jag kommer börja hetstesta på typ ÄL+7 nästa vecka haha 😂 hoppas du får plus!

stöttar oxå alla som vill testa! försökte intala mig själv med att vänta till tidigast 8/11 med att testa men sen kom testen hem mycket tidigare och jag känner lite att vem försöker jag lura 😂 kommer aldrig kunna hålla mig 😂 första testet blir nog på tis-ons redan 🤯😂😂
Svar på tråden BIM November 2024