• Anonym (2)

BIM November 2024

Pandan14 skrev 2024-11-07 18:46:14 följande:
    Tack så jättemycket! kanske.. fick en tempdipp på 9 dp, och får inte ihop det om de fäste 6/7 och hcg ska vara 10 har så borde ju inte ett test på 25 hcf detektera idag..?

det kan vara en nidblödning eftersom ägget kan fästa så sent som 12 dpo! Inget är kört förens mensen har kommit ordentligt!! 
    Hcg kan dubblas mycket fortare än på 48 h. Min förra graviditet hade jag över 200 på blodprov ÄL+13 och sen tripplades det på 48h till nästa blodprov ☺️
  • Anonym (2)
    Pandan14 skrev 2024-11-07 18:52:40 följande:
    Oj va konstigt! fick negativt imorse med ett med 25 hcg så hade inte alls räknat med att detta skulle va positivt 🤯 
    En del har mer hcg i urinen när man testar senare på dagen mot morgonurin. Det är inte ovanligt att ökningen är snabbare än 48h, bara det man räknar för att det utvecklas normalt. Grattis, superskönt att se att det ökar 🙏
  • Anonym (2)
    Annpor skrev 2024-11-08 09:28:50 följande:

Tempen sjönk idag med 0,3 enheter, molvärk i tjejmagen. Bara att vänta in mens antar jag? Äl +9, brukar ha 10 dagars lutealfas

Orkar snart inte mer.. På riktigt. Känner mig så väldigt nere och orkar verkligen inte bli mer besviken, varje månad. Allt jag ber om är att få känna litr hopp igen. (Bakgrund är också att vi förlorat ett barn i fullgången graviditet tidigare i år och i September i år plussade vi, som blev missfall i v9). 

Får ingen hjälp av mödravården här förrän vi försökt IGEN att bli gravida minst ett år. ETT ÅR. Orkar inte mer. Tips, ringa mödravården ändå och bolla med dom om man kan på något sätt göra en annan plan? Vända sig till någon privat klinik?

Beklagar, resan till barn är verkligen inte rättvis 💔

Vi var tvungna att vänta hela det där året efter missfall och blev gravida nästan exakt ett år efter missfall. Jag fick dock en fertilitetsutredning med hjälp av min vårdcentral tidigare, så fick åtminstone en check av allt under tiden vi väntade på att kunna söka mer hjälp. 

Hoppas verkligen ni får plussa med er regnbågsbebis snart och slipper vänta hela året 🙏

• Anonym (2)
    Väntarpå4an skrev 2024-11-10 17:09:04 följande:

Jag tänkte börja tempa, vilken app rekommenderar ni? Sett att många använder NC men ogillar att det kostar😅😅🙈 finns något annat? Dock är termometern dyr att köpa in på annat håll oavsett så kanske jämnar ut sig i längden ?!

Fertility friend 🙏 haft nc, men ff stämde mycket bättre 😃
  • Anonym (2)
    Annpor skrev 2024-11-11 08:36:23 följande:
    Vad intressan! Jag har precis som här symtomen. Menar du att det du skrivit här är det man ska ta? 😌 Var har du hittat den infon och kan du tipsa om ev källa (är väldigt nyfiken) och tänkte ta den här månaden nu och se om jag kan boosta min hormoner på något sätt. Fick mens igår så är tillbaka på ruta 1 igen? Tror att mitt missfall förra månaden kan ha gjort att mina hormoner är mosiga. 
    Många mineraler osv är ofarligt att ta, men sök upp allting på engelska för att få tillförlitliga källor. En del saker kan ha biverkningar eller vara dåligt att överdoser. Personligen är jag livrädd för allt vad rosenrot och örter heter, då det ibland kan ge oönskad effekt och ställa till en fungerande cykel. Vill bara säga att det är viktigt att kolla upp innan, så man inte ångrar sig i efterhand ☺️🥰
  • Anonym (2)
    Väntarpå4an skrev 2024-11-11 19:20:36 följande:
    Super :) jag testar gratis versionen först också tänkte jag
    Har betalt för Premom och det ger inte så mycket extra mot gratisversionen. Det funkar fint att logga ändå ☺️
  • Anonym (2)
    h4llon1 skrev 2024-11-12 17:02:25 följande:

Fråga ang CB med veckoindikator, aldrig tagit de innan 😂 
    men tog ett igår em som de stod 1-2 på. Enligt flo var beräknad äl 23/10. Men den kan ha skett så sent som 28.
    fick första positiva med testa Tidigt i torsdags de var alltså på BIM. 
    Enligt mig så kan ju mitt cb stämma, eller bör jag vara orolig? 😅

Testen uppskattar bara veckor, de kan inte mäta något. skulle inte bekymra mig över de testen. Grattis 🥳
  • Anonym (2)
    Anonym (En till) skrev 2024-11-13 06:25:25 följande:

En Fråga till er som plussat, hur starka är era streck på vanliga stickor? Mina stickor är från gravidkollen och nu är jag på ÄL+13. Har absolut inga symptom förutom positiva graviditetstest och utebliven mens nu

Ser ut som det ska ☺️ viktigt att komma ihåg att inga urintest kan mäta hur mycket hcg som finns. Det är olika mycket pigment i olika test, kan till och med vara olika i samma förpackning. 🙃
  • Anonym (2)
    Anonym (K Anonym) skrev 2024-11-15 09:11:25 följande:

Jag fick JÄTTEONT när jag skulle sova igår de bara högg och sved, var typ som värkar i latensfasen så fick ligga och andas igenom verkligen. Aldrig varit med om liknande, det varade i 10 minuter, fortfarande öm! Främst på höger sida. Jag är på cykeldag 16, min peak var dag 13-14. Har ni någon aning vad det kan ha varit?

Det kan vara en cysta vid äggstocken, behöver inte vara något farligt men kan ge smärta och i värsta fall vrida äggstocken. Kan vara värt att se om du kan få komma till gynekolog. Jag hade fruktansvärd smärta, såhär i efterhand kan jag tro att äggstocken vreds lite, men blev inte upptäckt förrän några år senare och fick då operera bort cystan och en del skadad vävnad av äggstocken. 
  • Anonym (2)
    Anonym (K Anonym) skrev 2024-11-15 10:50:32 följande:

Åh nu blir man ju orolig!! Har alltid äl smärta efter graviditeten vilket jag ej haft innan men har lossat från vänster sida innan, högra gjorde mycket ondare! 

Jag går på rosenrot denna månaden, det kanske spelar in? Fått kraftigare äl har jag märkt

Bli inte orolig, det är ofta helt ofarligt men kan vara smärtsamt. Kan ju vara skönt att få en koll hos gyn ändå när man ändå önskar bli gravid ☺️

rosenrot kan säkert spela in också 🙃
  • Anonym (2)
    AngieF skrev 2024-11-15 18:54:38 följande:

Jag fick veta att jag fått ett MA 24/10. Var då i v12 men det fanns bara en tom hinnsäck daterat till 8+3 där inne och de trodde embryot hade tillbakavecklats (?) i v6. Jag fick en tablett mifegyne 25/10 och började blöda och ha som värkar 26/10. På eftermiddagen åkte vi in till kvinnokliniken där de senare bekräftade att allt kom ut utan att jag behövde ta de resterande tabletterna. Blödde en del i ett par dagar men sen var det bara brunaktiga flytningar till och från i Max en vecka. 

Jag tog första graviditetstestet ett par dagar efter jag varit på sjukhuset och då visades ett svagt streck, den 2/11 var det sedan negativt.

Om jag räknar 26/10 som mensens första dag borde jag haft ägglossning 10/11 enligt min mensapp. Jag har testat för ägglossning varje dag sen jag fick negativt gravtest för att se om det kommer någon stegring, vilket jag inte sett än. 

Är det någon som fått MA/MF som kan berätta när ni fick ägglossning efter det?

Jag trackade aldrig första ägglossning men hade mensblödning fem veckor efter ma i samma vecka som dig. Hoppas ni får er take home baby 🙏
  • Anonym (2)
    Nanathalie skrev 2024-11-17 16:57:08 följande:

Idag åkte min temp upp och jag har mått rätt illa några dagar men det blev mer nu under kvällen så tog ett test som var negativt. Vi får hoppas det blir positivt i dagarna. Trist att må dåligt inför mens, mår hellre kasst inför en graviditet..

Det är fortfarande väldigt tidigt, det kan vara ett positivt resultat om någr dagar 🤞
  • Anonym (2)
    Popcorn1990 skrev 2024-11-18 18:53:39 följande:
    Testet jag testade med imorse var inte något testa tidigt test. Tror ni jag kan testa ikväll med ultratidigt clearblue digitala test? 
    Kanske men risken är att det visar negativt fast det är något, imorgon bitti bör det ju ge säkrare svar ☺️ har du två kan du ju ta ikväll och imorgon bitti ????
  • Anonym (2)
    Popcorn1990 skrev 2024-11-18 19:06:24 följande:
    Ja jag har två hehe. 
    Men tänker att eftersom de kanske visar på ett vanligt, så borde de väl visa på ett ultratidigt. 
    Tror jag chansar. Kan inte hålla mig haha
    Spännande! Uppdatera vad det visar, håller tummarna 🤞 
  • Anonym (2)
    Popcorn1990 skrev 2024-11-18 19:25:41 följande:

Oh herregud! Kan inte tro mina ögon!
    Testade precis med digitalt!

Grattis! Bra beslut att testa ikväll 😍
  • Anonym (2)
    Swn skrev 2024-11-26 08:50:52 följande:

BIM idag så jag delar med mig av stegringen på testen. Jag testar med easy@home och wondfo som är köpta på amazon. Började testa på ÄL+9 
    Bli inte rädd om de slutar bli mörkare, jag försökte testa till dye stealer med dem när jag blev gravid med första barnet. Men de blev aldrig mörkare efter äl+16 sen var de samma styrka hela tiden. Grattis 🥳
  • Anonym (2)
    Monki19 skrev 2024-12-07 09:04:39 följande:

Beräknad ägglossning 12 december. Och nu har det börjat klia som tusan och svampinfektion är ett faktum.
    Känner mig osäker om jag vågar börja behandling med canesten så här nära inpå ägglossning och schemalagt mys? och samtidigt osäker på om jag vill ta canesten efter ägglossning? Osäkerheten är troligtvis pga att jag hade svamp förra graviditeten + fick missed abortion.
    Någon som har kloka tankar?

Canesten är det man får ta under graviditet ☺️
Svar på tråden BIM November 2024