Åh, beklagar missfallen. ❤️ Och tack för ditt svar! Önskar ingen annan olyckan, men det känns också bra att inte vara ensam i det. Jag pratar så klart med min partner, men välgrundat eller inte känns det som att det är min kropp som inte samarbetar. Och då är det på något konstigt sätt också någon form av skuld och skam - utöver stressen. Jag har inte varit mitt bästa jag sedan missfallet, har nästan stängt av lite. Som att jag uthärdar dagarna fram till ytterligare ett plus. Och återigen - nu har jag testat att plussa och fått förstå att det inte är någon garant.
Måste nog jobba mer på acceptans. Att man får vara glad över det som varit och det som går vägen, sörja det som är jobbigt men också försöka ha tillförsikt. Låter klokt att du testar att ge kroppen så bra förutsättningar som möjligt. I mitt fall tror jag att jag bara behöver försöka tro att det är möjligt och ta det med ro - annars blir resan mot en bebis (lång eller kort) bara påfrestande och jobbig. Livet tar inte paus, det ska levas även i väntan på väntans tider. ❤️
Väntarpå4an skrev 2024-11-11 20:02:25 följande:
Asså jag känner igen mig 100% i det du beskriver.
Vi har försökt aktivt sedan i Juni, tog sig direkt men fick sedan ett tidigt missfall. Hade exakt samma värkande känsla av längtan förra månaden. Vart också oerhört ledsen/påverkad av väntan mellan ÄL och Bim. Lyckan blev total jag vart gravid igen. Allt passa så bra, till och med bättre än sist. Nu skulle lillen komma i juli vilket passa perfekt med jobbet och allt.
Men lyckan höll sig inte länge i fredags vakna jag med en blödning och fick redan i söndags ett negativt test.
Nu är vi på noll igen och jag känner att mitt hopp blir mindre och mindre. Tar det flera månader till nästa lycka och kommer den hålla längre än några veckor 😢
Jag har nu iaf boostat upp med alla tänkbara vitaminer och mineraler som kan hjälpa kroppen i balans (om nu mf beror på nån brist). Vi ska lyckas och jag vägrar att ge upp, det som vi till sist kommer få i belöning kommer göra kampen värd❤️❤️🙏