• mo4s

BIM November 2024

Jag hoppar på och hoppas på det bästa 🤩
    Bakgrund:
    Blev gravid med ett plus i september (Senaste mens 29/8) men tyvärr blev det aldrig mer än en hinnsäck som blöddes ut 17/10-21/10. Igår var jag på UL och fick bekräftat att allt var ute. Testade positivt på CB Gravtest (Ultratidigt) i söndags men idag blev det två negativa Gravtester (Ultratidigt + veckoindikator) OCH ett positivt CL Ägglossningstest. Använder Advanced och fick direkt en fast Smiley för maximalfertilitet så väljer att tro att det stämmer. 
    Vi har bestämt oss för att vi vill prova igen direkt, blev redan igår när vi var ovetandes om att jag hade/ska ha ägglossning (Har gjort en lååång lista med för- och nackdelar 😅). 
    Någon som är i samma sits som oss? 
    Medveten om att mensen (som förhoppningsvis inte kommer kan bli sen) så är mitt datum för BIM lite osäkert men lägger in mig på 17/11 
    1/11 - Lulemelon
    1/11 - eemmisss

2/11 - Emzor

2/11 - B3tt4n

5/11 - Anonym (Syskonlängtan)

6/11 - Anonym1050

6/11 - drömmenomentriom
    6/11 - LinneaSj
    8/11 - Elvaa11
    9/11 - MG98
    10/11 - Anonym (LängtarEfterTredje)
    10/11 - Froglet
    11/11 - Anonym (Lantisen)
    11/11 - Ella-Bella
    12/11 -Anonym (en till)
    13/11 - Pandan14
    13/11 - Siripiri
    14/11 - Emlan93
    14/11 - Vallmo93
    15/11 - MammaIda00
    15/11 - Supermario91
    15/11 - Yasen
    17/11 - anonym (blomman)
    17/11 - Augustilejon
    17/11 - mo4s
    18/11 - Anonym (Ivfaren)  
    19/11 - Mallotti
    19/11 - Doradorothea   
    21/11 - Mothertotwo
    25/11 - TrueResolution
    28/11 - Nanathalie
    30/11 Rdlsgdl9922 (Rebecca)
    30/11 - Björkskogen 
  • mo4s
    TrueResolution skrev 2024-11-02 10:29:36 följande:

Behöver lite inputs från er som är kloka eller har egen erfarenhet av clearblue digitala ägglossningstester (lila),
    är på cykeldag 12 idag, & "ska" egentligen ha ägglossning om tidigast en- en & en halv vecka. Men fick idag blinkande gubbe på digitalt ÄL-test?? 

Är första månaden jag kör digitalt så har dålig koll, kör därför stickor också för att kunna jämföra men ingen stegring där. Men å andra sidan om det bara är blinkande gubbe så bör det inte bli stegring på stickorna så tidigt. 

MEN varför så tidigt?? Tror ni det är falskt alarm? Kan dessa blinkande gubbar spöka hur länge som helst, så att den blinkar nu en vecka liksom?

Äter rosenrot första månaden med men kan väl knappt hunnit göra någon skillnad 😂

Jag använder också de digitala (lila) och fick blinkande smiley i en dag och sedan en fast smiley. Tror jag började testa på cykeldag 11 och fick fast på cykeldag 16 och trodde ägglossningen skulle vara flera dagar senare.

Vi förlitade oss på det men "safeade" och körde också dagarna enligt Flo (applikation). Jag blev gravid den cykeln.

Testar nu igen efter ett tidigt missfall och fick direkt en fast smiley igår (kontrollerade med graviditetstest så att jag inte hade hormoner kvar) och idag en tom cirkel...
  • mo4s
    Väntarpå4an skrev 2024-11-08 18:17:29 följande:

Hej,

Har inte läst ikapp än. Var med i oktober och plussade. Super lyckliga tills idag. Idag vaknade jag med en blödning som hållt i sig hela dagen  ungefär som en mens skulle jag säga 💔 fick mf i Juli men blödde mer då. 
    Har ringt till gyn, bm, 1177 det är lönlöst ingen tar emot en i denna veckan 6 (5+3). Det är bara att vänta som gäller. Är det någon som har samma erfarenheter? 

Är det ett missfall så hoppar jag in i denna månadens tråd också tyvärr 😭💔
    Ny bim då är i slutet av november (ca 24/11) om kroppen hämtar sig som om det vore en mens.

Jag plussade i september och började blöda 17/10 tyvärr visade det sig vara missfall. Jag hade molvärk men inte mer än så. För mig hann det aldrig utvecklas mer än en tom fostersäck. Jag fick komma till gynmottagning för att titta (v.7+0) samma dag blödningen startade och kontroll två veckor senare. Skulle ha inskrivning samma dag och fick bra stöd därifrån.

Kan du komma in om några dagar när du är v 6+0? Eller ringa andra mottagningar? 

Jag hoppas på att vi har en chans i november och räknar blödningen som en mens, även om gyn rekommenderar en mens mellan.
  • mo4s
    Väntarpå4an skrev 2024-11-08 19:02:32 följande:
    Jag beklagar för din del❤️ usch detta är så jobbigt.

Vi bokade en tid på en privatklinik nästa onsdag 6+1. Om det inte börjar blöda ännu mer eller att jag får negativt test då avbokar jag tiden.

Jag hoppas det med ❤️🙏 jag kommer inte vänta en mens i mellan.
    Skönt att ha en tid att sikta in sig på. Jag testade negativt på två olika tester dagen efter de bekräftade missfallet. så då kände vi att vi kör och låter kroppen bestämma om den är redo eller inte.

Håller tummar för att det går bra för er!
  • mo4s

Ni som också har BIM 17/11 - när tänkte ni testa eller ska ni invänta utebliven mens? 

Tidigare har jag fått plus ~ 14 dagar efter ägglossning och det blir 15/11 meeen har lite svårt att hålla mig ????

• mo4s

Hej,

Jag och min sambo försöker igen efter ett tidigt missfall. Dagen efter vi fick bekräftat att blödningen var ett missfall och att allt "såg bra ut", allt var ute. Så testade jag att ta ett graviditetstest som visade negativt och även ett ägglossningstest som visade maximal fertilitet. Sen dess har jag fortsatt att ta ägglossningstest varannan dag eftersom jag inte ville lita helt på resultatet, trots att graviditetstestet var negativt.

Idag till min förvåning, när jag egentligen sagt att jag ska sluta testa för ÄL denna cykel, så visar ägglossningstestet en blinkande smiley. Jag ska beräknat ha min mens 17/11, men det datumet är oklart eftersom jag har oregelbunden och att jag vet att mensen efter ett missfall kan ta lite längre tid. 

Jag tog ett tidigt graviditetstest, men det visade såklart negativt. Hade tänkt testa tidigast två veckor efter ÄL (15/11)

Nu känner jag mig lite förvirrad om det är en andra ägglossning, en sen ägglossning eller bara felaktigt resultat. 

Jag vet inte riktigt vad jag vill med inlägget - är medveten om att cykeln och hormonerna kan vara stökiga efter ett mf och att vi får "skylla oss själva" med ovissheten. 

Är det någon som haft två ägglossningar samma cykel eller vet om det är vanligt? Jag har läst ?att lutealfasen kan ha en viss ökning av LH naturligt? - någon som vet om det stämmer eller som jag, har testat med äl-tester en hel cykel och fått flera utslag?  

• mo4s
    MG98 skrev 2024-11-11 08:30:35 följande:

Efter en liten stund igår började jag blöda ordentligt med klumpar osv. Tidigt MF eller kanske kemisk graviditet och mensen blev bara ett par dagar sen. 

Nu försöker jag fokusera framåt och se positivt på kommande försök. Grattis till er andra, håller mina tummar för er! ❤️ 

Någon som vet hur länge man kan visa positivt? Stickor har ju knappt hunnit bli positiva för min del men digitala sa fortfarande positivt samma dag som blödningen började. Tror inte vi kommer vänta en cykel utan utgår ifrån att om kroppen är redo kommer det gå vägen och annars inte. Vill dock gärna se negativt test först så man inte behöver fundera på om ett positivt test kan vara ? gamla ? hormoner. 

Hej,

Jag är i samma sits som dig, men fick mitt tidiga mf i oktober och vi har valt att inte vänta en cykel. Jag tror att det är individuellt i hur länge som hormonerna hänger kvar. Jag tror att jag fick mf i vecka 5 eller 6 och  mitt test visade positivt 3 dagar efter blödningen avtagit och negativt 8 dagar efter.

Resonerade som du, att jag ville se ett negativt test innan vi började prova igen och eftersom det tajmade med ett positivt ägglossningstest så började vi försöka igen i början av november. Men nu har jag enligt testet hög fertilitet igen, så vet inte vad jag ska tro ????

• mo4s
    TrueResolution skrev 2024-11-11 14:23:13 följande:
    Ni andra som har BIM nästa vecka, när planerar ni att testa? smygtestar ni med testa tidigt eller ni väntar till BIM-dagen? 
    Jag har BIM i slutet av veckan, 17/11 och hade tänkt testa på fredag, 15/11 (två veckor efter min ÄL) eftersom jag tidigare har fått plus då. Men idag fick jag utslag på ägglossningstest och tog därför också ett tidigt graviditetstest för att utesluta att det var hcg som ägglossningstestet reagerade på. Men testet var negativt. Så nu vet jag inte hur jag ska göra, fortsätta testa för ÄL iallafall och se om de ger fortsatt utslag och sen kanske bara invänta mens. 
  • mo4s
    TrueResolution skrev 2024-11-11 14:52:10 följande:
    Tempar du för att bekräfts ägglossning eller kör du bara test För att se stegring av lh? 
    Har hänt mig flera gånger att kroppen skickar signaler till hjärnan att ÄL- (LH-hotmonet höjs och testen ger utslag) men ägglossning sker inte och kroppen skickar därför nya signaler en vecka senare att hjärnan ska göra nytt försök till ägglossning. 🤗

Jag kör bara tester som mäter LH och östrogen. Clearblue advanced, den lila förpackningen.

Dagen efter bekräftat tidigt mf och fick jag utslag 1/11 (tog även ett graviditetstest som var negativt för att säkerställa att de inte var hormoner från tidigare graviditet som påverkade) och har fortsatt ta var, varannan dag men varit negativt fram till idag. 

Fortsatte ta testerna eftersom jag ändå inte riktigt ville lita på de positiva testet

• mo4s

Sparsamma rosa, bruna flytningar(spottings?)/på pappret efter toalettbesök imorse.

ÄL + 12 och beräknad BIM 17/11, negativt grav.test 11/11.

Hade likadant förra gången, samma dag som jag fick ett positivt graviditetstest. Den graviditeten slutade dock i ett tidigt mf (v 5-6)

Någon som har/haft likadant och ändå fått ett plus? Skäms

• mo4s
    AngieF skrev 2024-11-15 18:54:38 följande:

Jag fick veta att jag fått ett MA 24/10. Var då i v12 men det fanns bara en tom hinnsäck daterat till 8+3 där inne och de trodde embryot hade tillbakavecklats (?) i v6. Jag fick en tablett mifegyne 25/10 och började blöda och ha som värkar 26/10. På eftermiddagen åkte vi in till kvinnokliniken där de senare bekräftade att allt kom ut utan att jag behövde ta de resterande tabletterna. Blödde en del i ett par dagar men sen var det bara brunaktiga flytningar till och från i Max en vecka. 

Jag tog första graviditetstestet ett par dagar efter jag varit på sjukhuset och då visades ett svagt streck, den 2/11 var det sedan negativt.

Om jag räknar 26/10 som mensens första dag borde jag haft ägglossning 10/11 enligt min mensapp. Jag har testat för ägglossning varje dag sen jag fick negativt gravtest för att se om det kommer någon stegring, vilket jag inte sett än. 

Är det någon som fått MA/MF som kan berätta när ni fick ägglossning efter det?

Jag fick också mf med tom hinnsäck i vecka 7, 17/10.
    Blödde ungefär en vecka. Fick ett negativt graviditetstest 1/11 och tog då ett ägglossningstest som var positivt dock tvivlar jag på om det stämde. Hade hoppats på att bli gravid direkt men börjar tappa hoppet. BIM 17/11 och negativt graviditetstest idag.

Jag har fortsatt testa för ägglossning varje dag, fått negativa utslag men fyra senaste dagarna har jag fått "hög fertilitet" ökad östrogen men utan någon lh höjning. Så jag antar att kroppen fortfarande är i obalans och att det inte var meningen den här månaden... hoppas bara att mensen kommer igång snart. 

Hoppas ägglossningen är på gång för dig och att det går bra! 
Svar på tråden BIM November 2024