Inlägg från: Anonym (Vega) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Vega)

Coops personal

Jag har en spaning/reflektion som jag vill lyfta. Jag ska inte dra alla över en kam, men min bild är att i Coops butiker finns det personal som ofta är griniga och inte speciellt serviceminded. Jag bor i Göteborgsregionen och kan nog säga att i alla butiker jag besökt under åren ger mig samma bild. Den värsta butiken i vår region är Coop Bäckebol. En del som jobbar där är hur bra som helst, men de har några som är riktigt griniga och som man nästan får be om ursäkt för att man frågar.

Jag har diskuterat detta med vänner och kollegor på olika orter runt om i landet och många håller faktiskt med vilket känns "lustigt". Ingen, inklusive mig själv upplever samma va ICA, Willys eller Hemköps personal.

Vad sjutton kan detta bero på?

• Svar på tråden Coops personal
  • Anonym (Vega)

Ja du har säkert rätt Tukt. En annan tanke är att framför allt ICA har privata handlare som lägger mer tid och energi på att personalen åtminstone utåt mot oss kunder ska vara trevliga och tillmötesgående. De handlar ju i handlarens ände om hur mycket pengar butiken omsätter och hen kan stoppa i egen ficka.
    Willys och Hemköp har jag ingen direkt koll på hur det funkar.

Men jag blir liksom häpen ibland när man ska handla eller kanske reklamera något på Copp och man känner sig nästan utskälld och får be om ursäkt.
    Alla kunder har naturligtvis inte rätt som det gamla ordspråket säger och de som jobbar på Coop får säkert sin beskärda del med skit. Men jobbar man med service tycker jag att man får hålla masken och göra sitt yttersta, naturligtvis inom rim och reson.

• Anonym (Vega)

Sorry för stavfel och märkliga meningsuppbyggnader. Mobilen gör det inte alltid enkelt :)

• Anonym (Vega)

Var nere på Coop och Ica  precis och handlade. Möttes av ett leende på Ica ok på Coop såg jag faktiskt inte damen som alltid är så överjävligt grinig. idag var nog en bra dag att jobba i affären.

Jag vet faktiskt inte varför jag startade den här tråden men det blev ändå kul läsning från er andra. 

Svar på tråden Coops personal