Coops personal
Känner igen det från olika Coop, och antar det har att göra med att kedjan är så centralstyrd, toppstyrd att de som jobbar i de lokala butikerna har svårt att påverka och känna sig uppskattade.
.
Känner igen det från olika Coop, och antar det har att göra med att kedjan är så centralstyrd, toppstyrd att de som jobbar i de lokala butikerna har svårt att påverka och känna sig uppskattade.
.
Ja du har säkert rätt Tukt. En annan tanke är att framför allt ICA har privata handlare som lägger mer tid och energi på att personalen åtminstone utåt mot oss kunder ska vara trevliga och tillmötesgående. De handlar ju i handlarens ände om hur mycket pengar butiken omsätter och hen kan stoppa i egen ficka.
Willys och Hemköp har jag ingen direkt koll på hur det funkar.
Men jag blir liksom häpen ibland när man ska handla eller kanske reklamera något på Copp och man känner sig nästan utskälld och får be om ursäkt.
Alla kunder har naturligtvis inte rätt som det gamla ordspråket säger och de som jobbar på Coop får säkert sin beskärda del med skit. Men jobbar man med service tycker jag att man får hålla masken och göra sitt yttersta, naturligtvis inom rim och reson.
Coops personal ser betydligt kåtare ut än ICAs , i alla fall i Skeleftetrakten