• Anonym (snoken)

Kvinna. Vad är mest attraktivt? Normal man som är glad och skrattar mycket eller snygg man som är tråkig/neutral

Vilken sorts man ligger högst i kurs hos er? Säg att ni gå på dejt eller att ni kanske nätdejtar en man. Man A eller man B?

Man A: Väldigt snygg och hälsosam. Klär sig bra. Visar upp en fin yta. Men han ler aldrig, skrattar sällan, känns stel. 

Man B: Normalt utseende. Inte tjock eller smal, ser okej ut men inte jättesnygg. Men han skrattar mycket, han ler mycket och verkar positiv till livet. Tar han om sig själv. 

Vem av de står högst i kurs rent spontant? 

Om man bortser från personkemi, intressen. Säg att det är samma med båda. 

• Svar på tråden Kvinna. Vad är mest attraktivt? Normal man som är glad och skrattar mycket eller snygg man som är tråkig/neutral
  • Anonym (H)

Positiv inställning till livet är alltid värdefullt. Men inte så att denne skojar bort saker eller är nonchalant. 

• Anonym (snoken)
    Anonym (H) skrev 2024-10-18 14:18:28 följande:

Positiv inställning till livet är alltid värdefullt. Men inte så att denne skojar bort saker eller är nonchalant. 

Den jättesnygga killen är mer stel, tråkig, neutral. Inte lika rolig. 

Den normala killen som varken är snygg eller ful upplevs som glad, snäll, positiv, social, rolig och spontant. 

Vem väljer du? 
  • Anonym (Ellie)

Humor är väldigt attraktivt och en torrboll har jag inget intresse av. Dock måste killen veta var gränsen går och när det passar sig att skämta och när man bör vara seriös. Men förutsatt att killen vet detta så väljer jag B, alla dagar i veckan.

Utseendet kan vissna med åren men en rolig och positiv personlighet är alltid trevlig, hur gammal man än blir 😊

• Anonym (Lis)

Jag vill hellre ha en normalsnygg än modellsnygg man, så redan där den glada.

Sen är det okej för mig om mannen inte är superextrovert men en positiv inställning till livet uppskattas, liksom humor och självdistans - men han måste inte ta plats i stora grupper, bara han visar det i mindre sammanhang.

Men som du beskrivit - man B.

• Anonym (E)

Jag förstår att det här kommer som en chock TS men kvinnor är individer med personliga preferenser. 

För vissa kvinnor är man A idealet och för andra man B. Om du är man B i det här scenariot så finns det kvinnor som kommer att gilla dig mer. 

Jag har  varit tillsammans med två snygga, vältränade män som hade 0 humor och djup, vilket jag insåg med tiden. 

För mig är det helt omöjligt att leva med. Humor är mitt sätt att hantera livet. Jag får ofta höra att jag är rolig, även om det förstås är subjektivt, och jag älskar människor som får mig att tokskratta, både partners och vänner. 

När jag frågade en av de här männen vad han pratade om med sitt ex (eftersom våra samtal var sjukt tråkiga fast det sa jag inte) och han svarade ?väder och vind? så insåg jag att det var kört. 

Jag är en faktanörd och dokumentärfantast som gillar att diskutera allt från politik till de senaste rönen inom marinbiologi. 

Mitt svar blir inte helt oväntat man B. 

• Anonym (man50)

Inte för att sabba tråden... Men hade frågan ställts till oss män, utifrån en kvinna A eller B

Så hade mitt otvetydiga svar varit kvinna B.

Snygghet, hälsosam, yta etc i all ära. Men vem vill umgås och dela en relation med någon som aldrig ler, aldrig skrattar, som mest är stel. Inte ens i sin kompiskrets vill man väl ha (för) många av sådana...

Att kunna skratta, att kunna le, att försöka se det positiva, att vara lättsam (motsats till stel) är attraktivt och snyggt och hälsosamt (!).

• EnAnonumius

Rent spontant på de två alternativen och dina beskrivningar..
    Man B.

Man A skulle inte ens kvala in i min s.k "friend zone"..
    Tvi valet för stela och tråkiga män även om de nu råkar se "bra ut". Kräks

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Jagvillhadig

Definitivt den vanlige roliga glada mannen. 
    Någon som bara är snygg vill jag inte ha. 

• Anonym (Bib)

B om han kan fatta att det inte alltid är lämpligt att skoja och skratta om allt och klarar av att ha allvarliga samtal också. Att han fixar att läsa av situationen liksom. Skulle aldrig vilja ha en som bara ser humor i allt. 

• Anonym (Ingen)

Ingen av dem. Orkar inte med en man som ska hålla på att skratta och skoja hela tiden. Och en stel man vill man ju inte ha.

• Anonym (Tjejen)

Stel och blyg hade jag gått för alla dagar i veckan en karl som ler och skrattar hela tiden då hade jag sprungit 

• Anonym (Tilda)

Det låter som att de är rätt jobbiga att umgås med, båda två.

Jag vill ha en man som har både en allvarlig och en lättsam sida. Sådär som folk är mest.

• Anonym (Ert)
    Anonym (snoken) skrev 2024-10-18 14:13:39 följande:
    Kvinna. Vad är mest attraktivt? Normal man som är glad och skrattar mycket eller snygg man som är tråkig/neutral

Vilken sorts man ligger högst i kurs hos er? Säg att ni gå på dejt eller att ni kanske nätdejtar en man. Man A eller man B?

Man A: Väldigt snygg och hälsosam. Klär sig bra. Visar upp en fin yta. Men han ler aldrig, skrattar sällan, känns stel. 

Man B: Normalt utseende. Inte tjock eller smal, ser okej ut men inte jättesnygg. Men han skrattar mycket, han ler mycket och verkar positiv till livet. Tar han om sig själv. 

Vem av de står högst i kurs rent spontant? 

Om man bortser från personkemi, intressen. Säg att det är samma med båda. 

Jag går så långt som att jag tom med kan tänka mig en rolig kille med utseende under genomsnittet. 
  • Anonym (vvw)

Hur menar du med "normalt" utseende? Män kan ju se bra ut även om de inte har drag likt en fotomodell. De flesta är också average till det yttre.

Så länge de tar hand om sina kroppar och håller sig fräscha i övrigt så hade även jag valt en av den glada männen.

• Anonym (f)

Att vara stel pga nervositet på första dejten/dejterna är ok men aldrig le??? Nejtack. Sen skiter jag blanka fan i vilken "kategori" av snygg som någon annan tycker den jag är intresserad av är i.

• Anonym (Hanna)

Positiv och har humor, det är attraktivt. Skrattar mycket? Njä. Tråkig snygging, aldrig! Inga tråkiga!!

• Anonym (I)

Om jag ser dessa profiler på en dejtingsajt så hade jag helt klart velat matcha med den som ler på sina bilder och inte den som ser stel eller sur eller tråkig ut.

Svar på tråden Kvinna. Vad är mest attraktivt? Normal man som är glad och skrattar mycket eller snygg man som är tråkig/neutral