Inlägg från: Anonym (Musk) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Musk)

Man i över medelåldern som ber om tips på vad man gör när sexualiteten inte är likvärdig i en relation?

Ok, nu sammanfattar jag. Ts vill ha sex hela tiden, är inte nöjd med sexet med frun för det är för vanilj. Vill inte ha förspel heller, tycker kyssar är som att slicka på ett kadaver. Vill inte skilja sig heller men fantiserar och runkar på restauranger ibland.

Mitt råd är att du tar itu med din extrema sexlust. Det finns ingen tjej som skulle kunna hålla samma tempo eller bara bli påsatta. Din partner behöver få utrymme att känna en egen lust. Om jag sammanfattar det jag skriver så är det här ett "du"-problem som du själv behöver fixa, troligen via vården.

• Anonym (Musk)
    Anonym (Man 50 +) skrev 2024-10-18 17:56:01 följande:

Det är noll fel på damen och där med basta har inte med det att göra utan olika lustar som fungerar på olika vis.

En lust är högst visuell och om något annat så mer vulgär och ohämad ksnske man skulle kunna uttrycka det för lättare när det kommer till att vara sexuellt attraherad.

En lust bygger mer på emotionell närhet och uppskattning samt annat som driver på kåtheten kanske mer närhet och trygghet skulle jag säga utan att jag ksn prata för någon annan egentligen, utan vad jag tolkar situationen som när det gäller det sexuella. 

Sen uppskattar jag också den emotionella och tryggheten väldigt mycket, men den ger mig inget sexuellt, men den fungerar för att älska men inte ha sex.

Och den visuella biten hos damen ger säkert något litet sexuellt men inte så mycket verkar det som.

Människor är olika I vad dom går igång på och det mer vulgära och ohämade är inget damen tycker om och inget jag hellre tar med av I sovrummet i större utsträckning än vad damen verkar uppskatta då allt annat hade känts fel.

Är bara väldigt visuell till skillnad mot damen och inget är rätt eller fel i livet handlar alltid om en sammklang av att mötas där båda känner att det blir bra för båda och som par, har aldrig velat på lysa något rätt eller fel, sånna termer timmar dåligt i en relation byggd på kärlek.

Det handlar endast om preferenser som är olika för alla på sitt sätt, drifter bygger inte på samma styrka eller smak, man ksm dela en fin stund med någon även vid ett middagsbord även om man äter olika mycket och har olika smak.

Jag är inte så säker om din sits handlar om preferenser. Du verkar medveten och samtidigt inte om att din sorts sexdrift är onormal och behöver hanteras. (Av dig) Du tycker kyssar är som att skicka på kadaver samtidigt som du verkar ha en vulgär och ohämmad läggning. Har du tänkt uppsöka hjälp från vården?
  • Anonym (Musk)
    Anonym (Man 50 +) skrev 2024-10-18 18:14:25 följande:

Fantiserar inte om att runka på restauranger heller, säger att jag kan runka på en toalett för att INTE pressa damen jag är med på sex så hon känner sig trängd, förstår väl vem som helst inte är lämpligt (idiot!)

Jag tänker inte heller börja knapprar SSRI för att möjligen få mindre sexlust då det bara en biverkan som inte påverkar alla, har dessutom testat för en jävla massa år sedan och fick ingen effekt på sexlusten öht.

Vet inte vad det är för antikåtpiller ni pratar om men och aldrig hört talas om något sådant ever..

Dra ner testosteronet är knappast lämpligt om man ska ha utrymme till energi och hålla ett gott humör heller samt något som kommer leda till grav övervikt och muskelbortfall, dålig idé med stort D.

Vad har du själv tänkt dig att få för råd då? Alla är överens om att det inte är "damen" det är fel på. Vem är den gemensamma nämnaren i ditt bekymmer?
  • Anonym (Musk)
    Anonym (Man 50 +) skrev 2024-10-18 18:20:01 följande:

Hanterar redan min sexdrift, är inte otrogen, pressar inte någon till något heller för den delen, eller tjatar mig till något eller liknande.

Har pratat med vården redan med svaret som säger att det bara är olika sexbehov som fungerar olika för olika individer i olika åldrar osv.

Som jag sa över inget fel och inget rätt sålänge ingen kommer till skada (som inte vill komma till skada frivilligt då om man gillar bdsm)

Du kan kontakta psykiatrin. Desperatrunka på restaurangtoaletter för att annars inte vara kapabel att pressa en partner tillhör inte det normala.

DET är idiotiskt.
  • Anonym (Musk)
    Anonym (Man 50 +) skrev 2024-10-18 18:32:50 följande:

"Du kan kontakta psykiatrin. Desperatrunka på restaurangtoaletter för att annars inte vara kapabel att pressa en partner tillhör inte det normala."

Runkar hellre på en toalett en att pressa min partner i sexuella frågor då det är en för öm punkt för många kvinnor och pressen leder lätt då till skamkänslor för en partner samt till ett ännu mer frånvarande sexliv, kallas omtanke och erfarenhet det du däremot föreslår att pressa den kvinnan man älskar är ren och skär idioti..

Vad har du egentligen för kognetiv kapacitet då du precis motarbetar dig själv i dina argument, skrattretande. 

Hur kan du tolka det på det sättet? (Apropå kognitiv kapacitet)

Du borde kunna hålla dig borta från att desperatrunka på restaurangtoaletter OCH kunna hålla dig från att pressa din partner. Fattar du inte det? Du verkar inte ens kunna ifrågasätta om din sexdrift är normal.
  • Anonym (Musk)
    New Dawn skrev 2024-10-19 10:06:20 följande:
    Vad menar du med aggression? Vilka visuella stimuli skapar aggression, och hur kopplar du ihop det med mäns sexualitet?
    Blir män aggressiva av att se lättklädda tjejer, eller varför skriver du om det i anslutning till din slutsats om mäns sexualitet och aggression? 
    Ts skickar ut våldtäktsvibbar.
Svar på tråden Man i över medelåldern som ber om tips på vad man gör när sexualiteten inte är likvärdig i en relation?