Inlägg från: Anonym (Vicki) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Vicki)

Vad är det för fel på mig?!?

Anonym (Hjälpmedel) skrev 2024-10-18 10:06:17 följande:

Det finns speciella stavar man kan köpa på nätet för att vidga slidan om den verkligen är för trång. Man börjar med den smalaste och ökar successivt storleken. Antagligen kniper du omedvetet ihop och spänner dig av rädsla för att det ska göra ont, med stavarna kan du på egen hand vänja dig vid känslan och lära dig slappna av. Lycka till 

Detta! Eller bara mindre dildos/vibratorer (sistnämna för att avdramatisera och njutning) går också. Det finns tillstånd som gör en medfött tajtare där det kan behövas ett klipp eller där dessa stavar funkar för tänjning.

Att vara arg på sin kropp gör det hela svårare så den biten måste TS släppa och lyssna på vad kroppen säger. Varesig det är att den behöver sjukvårdens hjälp eller om något går att fixa hemma med pepp.

• Anonym (Vicki)
    New Dawn skrev 2024-10-18 21:45:28 följande:
    Ja eller hur.... 
    aldrig mött en dålig läkare/sjukvårdspersonal?
  • Anonym (Vicki)
    Anonym (Medicinsk åkomma) skrev 2024-10-18 22:25:01 följande:

Det är en medicinsk åkomma. Kramp där nere vilket gör dig så trång Att sex inte ens är genomförbart.

Varför är folk så bestämda på det i tråden? Det finns medicinska åkommor som gör att man behöver göra ett snitt i slidkransen, åkommor med andra behandling etc
  • Anonym (Vicki)

Ok kanske tog i lite för mycket där men reellt problem i dessa trådar. Hursom ska TS få vård vad det än är. Självklart!

• Anonym (Vicki)
    New Dawn skrev 2024-10-18 22:39:47 följande:
    Jo, självklart, men det förvånar mig att hon inte beskriver det situationen mer än att bara konstatera att "de inte är intresserade" i så fall. 
    Måste man skriva varje detalj i en trådstart eller kan det vara ok att ställa frågor om man undrar något? Vi får se vad TS återkommer med men knappast just det som får en att höja ögonbrynen. Är det en riktigt situationen är ångesten för att skriva liknande trådar och speciellt här ibland enorm.
  • Anonym (Vicki)
    New Dawn skrev 2024-10-18 22:49:18 följande:
    I Detta fall tycker jag det är rätt väsentligt hur hennes kontakt med gyn sett ut, och ja, för mig är det konstigt att inte nämna det mer. 
    Fast du kan inte förvänta dig allt av en första post. Ämnet kan vara väldigt tufft att skriva om, vissa behöver frågor etc.
  • Anonym (Vicki)
    New Dawn skrev 2024-10-18 23:08:50 följande:
    Var ska hon klippas? 5 cm in i slidan? 
    Läs om vad hon skriver. Sen tänk. Och så väntar vi på TS med lite mer info.
Svar på tråden Vad är det för fel på mig?!?