Inlägg från: Anonym (Mamman) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Mamman)

Blivit orosanmäld

Jag har ett barn som är 9år som ofta är sjuk, hon är känslig och skolan har klaga på detta. det har alltså varit många diskussioner etc, om problemet. Jag skickade därför bilder till rektorn på mitt sjuka barn, även bilder från sjukhus som bevis och fråga om han tycker att mitt barn borde gå till skolan. Det här gjorde alltså att jag blev anmäld. Är det bara jag som inte förstår hur det kan vara skäl till oro??

• Svar på tråden Blivit orosanmäld
  • Anonym (Mamman)
    Anonym (Toker) skrev 2024-10-17 21:46:44 följande:

Uppenbart misstänker skolan att det kan vara du som är sjuk. Inte ungen. Därav anmälan till socialtjänsten som nu kommer att utreda den saken.

Är ungen verkligen så sjuk så kommer de ju att upptäcka den saken och allt är grönt. Men delar de inte din uppfattning om barnets sjukdomsstatus så ligger du lite pyrt till.

Det är ju en sådan sak som verkligen kan få saker att hända, att hålla ungen hemma från skolan utan giltig orsak.

Oron handlade inte om frånvaron, bara att det skickades foton. 
  • Anonym (Mamman)
    Anonym (Gugge) skrev 2024-10-17 22:06:13 följande:

Skickade du utelämnande bilder på barnet på mailen?
    Ja, det är synnerligen olämpligt.

Då kan man fråga sig varför det inte ses som olämpligt att lägga ut bilder på sjuka barn i sociala medier, ibland med flera hundra tusen följare. Det känns för mig värre än att skicka bilder i ett mejl. 
  • Anonym (Mamman)
    Anonym (???) skrev 2024-10-17 22:52:06 följande:
    Varför ber du inte om läkarintyg istället?
    De har massa papper på att barnet inte är frisk och jag tror inte att de tvivlar på det. Kanske tror att jag överdriver lite och håller barnet hemma i onödan, därav bilderna 
  • Anonym (Mamman)
    Anonym (???) skrev 2024-10-17 23:02:14 följande:
    Menar att ett läkarintyg från sjukhuset hade varit mer normalt än bilderna
    Det räcker uppenbarligen inte 
  • Anonym (Mamman)
    Anonym (???) skrev 2024-10-17 23:05:20 följande:
    Så du hade läkarintyg för det tillfållet men blev misstrodd ändå? Förstår fin frustration. 
    Barnet går ju inte till läkaren varje gång. Det är en sjukdom barnet har som gör henne känslig. Vilket skolan har papper på. 
  • Anonym (Mamman)
    Anonym (L) skrev 2024-10-18 15:03:35 följande:

Jag tänkte samma sak när läste om dem. Jag gillar inte att döma andra föräldrar som går igenom något svårt, jag har själv gjort missar ibland, men hur kan man inte veta att sådana batterier är helt livsfarliga, särskilt när man har har ett godkänt familjehem? 

Det är ju därför luckan på alla (godkända) leksaker är fastskruvade och omöjliga att få upp för ett litet barn. 

Jag minns att jag var extremt noga med just batterier eftersom jag visste att de var livsfarliga. Det trodde jag att alla normala föräldrar förstod. 

Det är klart hon visste att det var farligt men barn kan stoppa saker i munnen snabbt. Ett familjehem är en vanlig familj, de är inga perfekta familjer. Det händer lika mycket olyckor där. att tro att hon medvetet gav barnet ett batteri att äta känns rätt sjukt. 
Svar på tråden Blivit orosanmäld