Blivit orosanmäld
Hur hög frånvaro handlar det om?
Låter lite konstigt att skicka bilder på barnet till rektorn.
Hur hög frånvaro handlar det om?
Låter lite konstigt att skicka bilder på barnet till rektorn.
Jag har ett barn som är 9år som ofta är sjuk, hon är känslig och skolan har klaga på detta. det har alltså varit många diskussioner etc, om problemet. Jag skickade därför bilder till rektorn på mitt sjuka barn, även bilder från sjukhus som bevis och fråga om han tycker att mitt barn borde gå till skolan. Det här gjorde alltså att jag blev anmäld. Är det bara jag som inte förstår hur det kan vara skäl till oro??
Med tanke på bilder på sjuka barn så har för övrigt till och med Familjeliv nyligen publicerat bild på E-Types barn när hon var på sjukhus...
En tanke jag har är att det i allmänhet krävs fler sunda vuxna i skolan som kan hantera enkla saker (t ex små konflikter) och avlasta lärarna. Då får lärarna större utrymme att göra det de främst är utbildade till.
Mina barn har haft turen att det ofta funnits en resurs i deras klasser som har engagerat sig i ordningen i hela klassen. Tror inte att resurserna har några avancerade pedagogiska utbildningar utan de är bara bra och vanliga vuxna människor.
En tanke jag har är att det i allmänhet krävs fler sunda vuxna i skolan som kan hantera enkla saker (t ex små konflikter) och avlasta lärarna. Då får lärarna större utrymme att göra det de främst är utbildade till.
Mina barn har haft turen att det ofta funnits en resurs i deras klasser som har engagerat sig i ordningen i hela klassen. Tror inte att resurserna har några avancerade pedagogiska utbildningar utan de är bara bra och vanliga vuxna människor.