Inlägg från: Dexter dot com |Visa alla inlägg
  • Dexter dot com

Trivs inte i huset. Sambo förstår ej

Jag hade hägnat in tomten så hunden inte kan jaga katterna , borstat hunden när den varit ute samt gett bravecto, lärt hunden att komma på inkallning så du kan ha den lös i skogen.

• Dexter dot com
    Anonym (Hmm) skrev 2024-10-19 06:21:20 följande:
    det hade den visst fått, eftersom vi äger många hektar häromkring och den egentligen får springa precis som den vill på vår mark.
    Även om du är markägare måste du ju fortfarande ha en 100% inkallning på hunden så den inte stör viltet och springer fram till andra människor och hundar. Jag förstår inte varför att några barn åker cross skulle hindra dig från att gå i skogen med hunden?

Känner du dig ensam så bjud över granntanten som förmodligen är lika ensam som dig. Hon kanske är jättetrevlig .
  • Dexter dot com
    Anonym (Hmm) skrev 2024-10-19 14:03:07 följande:
    Nä, men ska vi vara sådana så får inte dom köra cross där heller, eftersom det inte är inhängnat för terrängkörning. Det hindrar mig eftersom att jag inte litar på barn som kör motordrivna fordon :)
    Du är alltså rädd att bli påkörd? Kan du inte be föräldrarna meddela när ungarna ska köra så kan du ju gå med hunden innan /efter dom kört? Hur ofta kör dom?
  • Dexter dot com
    Anonym (Hmm) skrev 2024-10-19 14:30:08 följande:

För att tillägga så uppskattar jag inte att du mer eller mindre tar förgivet att jag skulle ha 0 pli på min hund. 

Hunden bryr sig inte det minsta om varken vilda djur, andra hundar eller människor, och kommer jättebra på inkall. Den har heller inte visat något intresse för katter egentligen, men det är något jag vill utvärdera längre än såhär innan jag kan veta med all säkerhet.

Du kanske tog förgivet att han skulle vara ouppfostrad för att jag skrev att han kan vara något reaktiv? För isåfall vill jag faktiskt bara inflika, att det hade nog många hundar blivit om de behövde gå efter en landsväg där folk visar 0 respekt och inte ens snuddar bromspedalen när dom kör förbi. 

Ännu ett svar på varför jag inte uppskattar grannarnas cross/fyrhjulingsåkande (såg att du nyss skrev en kommentar om det) :
    Hade du uppskattat att du flyttar ut lååångt på landet, och någon genar till skogen precis intill ditt hus? Dessutom gör även pappan i den familjen så ibland. Och jag tycker kanske inte att det är så trevligt heller, om man är nyvaken och står i morgonrock i köket, eller chillar i soffan, att han/dom liksom ser ALLT jag gör i mitt egna hus PÅ LANDET, lååångt ut i skogen.
    Och nej, jag kan tydligen inte säga något eftersom grannen tydligen äger världens minsta markplatta precis intill vår tomt, som han använder sig av för att gena med.

Jag bor också långt ut på landet och har inga problem med grannar, svampplockare, ryttare, jägare passerar precis utanför tomtgränsen utan hejar och pratar en stund. Har heller inga problem med att ta mina hundpromenader på andra ställen än skogen när det tex jagas.
    Att du har insyn rätt in i ditt hem är ju ändå något som är lätt åtgärdat med gardiner och något du borde uppmärksammat när ni tittade på huset.
Svar på tråden Trivs inte i huset. Sambo förstår ej