Inlägg från: Barnlängtan2024 |Visa alla inlägg
  • Barnlängtan2024

Trivs inte i huset. Sambo förstår ej

Hej!

Känns som att vi är i exakt samma sits. Jag och mannen köpte hus i maj. Vi flyttade som er ut på landet från en storstad då vi båda är småstadsbor sen tidigare. 

vi fick ett nytt hus och allt kändes perfekt. Tills sommaren kom.. vi hade varken tid till att vara ute i trädgården eller ork. Det va antingen att städa inne eller åka och handla saker till huset. 

sen började det bli invasion av flugor hemma. Asså husflugor. USCH. Båda vi är pedanta och vi hittar flugor varje dag uppe i sovrummet trots att vi bor i ett nybygge, alla hål är liksom täckta så vi fattar inte vart de kommer ifrån, inte nog med det, vi har hört en mus i taket. 

jag vill bara flytta härifrån bo i en lägenhet och känna att det är rent hemma. Vi romantiserade det för mycket. MEN så känner inte sambon självfallet,  han älskar det och tycker vi har det toppen. 

jag orkar inte ens komma hem från jobbet.. 

kanske inte va svar på din fråga, men.. jag skulle ändå säga ge det en sommar till. jag tänker så just nu.. kanske vänjer man sig och sen känns kanske plötsligt en lägenhet känns som en mardröm :) 

Svar på tråden Trivs inte i huset. Sambo förstår ej