-
Det är ganska vanligt att många kvinnor säger till olika män att sex är ingen rättighet, inget brhov och ingen mänsklig rättighet. Men sedan så handlar sex alltid om något annat när det handlar om kvinnor och män som har sex med kvinnor.Citat: "Sexualiteten och reproduktionen påverkar de allra flesta människor genom hela livet och kan ha en stor betydelse för allmän hälsa, livskvalitet, självkänsla och personliga relationer."Citat:"Sexuell och reproduktiv hälsa är ett tillstånd av fysiskt, känslomässigt, psykiskt och socialt välbefinnande i förhållande till alla aspekter av sexualitet och reproduktion, och inte bara avsaknad av sjukdom, dysfunktion eller skada. Därför bör ett positivt förhållningssätt till sexualitet och reproduktion bekräfta den roll som njutbara sexuella relationer, tillit och kommunikation spelar för självkänslan och det allmänna välbefinnandet."" ha säkra och njutbara sexuella upplevelser"Medan när det handlar om män som missgynnas då låter det så här iställetOm det finns någon relevans när olika personer påstår att sex är ingen mänsklig rättighet till män så borde samma personer påstå det gälla även när det handlar om kvinnor som har sex och när kvinnor som får problem.Leta själv efter artiklar där någon påstår till kvinnor att sex är ingen mänsklig rättighet(finns inga sådana tydligen)
-
Svar på tråden Olika rön som gäller
-
Nej, sex är ingen rättighet. Du vet att det finns kvinnor som också vill ha mer sex än deras partner vill? Det är ingen rättighet vare sig för kvinnor eller män!
-
Det finns en relevans det som jag säger, för om syftet inte handlar om att gynna någon grupp av människor utan det handlar om att informera så borde man höra oftare det även i andra sammanhang.Anonym (Lägg ner) skrev 2024-10-15 22:06:19 följande:
Nej, sex är ingen rättighet. Du vet att det finns kvinnor som också vill ha mer sex än deras partner vill? Det är ingen rättighet vare sig för kvinnor eller män!
Det kan inte vara en slump -
Det är väldigt sällan någon påstår att sex är ingen mänsklig rättighet till kvinnor och det handlar inte om män som säger att sex är mänsklig rättighet och sedan påstår någon att sex är ingen mänsklig rättighet.Anonym (Lägg ner) skrev 2024-10-15 22:06:19 följande:
-
Om man kan hålla minst två tankar i huvudet samtidigt så kan det både vara bra att ha sex, men också bra att folk inte tvingas till det. Är inget motsatsförhållande.
-
Varför älta samma och åter samma när du inte lyssnar på dom svar du får?
-
Så du valde att starta en ny tråd.
Då får du frågan relaterat till vad du skrev i annan tråd
om att det inte handlar om att tvinga till sex om någon ändrar sig.
Är det okej att börja tvinga och se om någon ändrar sig?
Hur ska tvingandet gå till i praktiken? -
När var det du fick svaret att sex inte är en mänsklig rättighet då?Anonym (Var är de artiklarna någonstans?) skrev 2024-10-15 22:16:13 följande:Det är väldigt sällan någon påstår att sex är ingen mänsklig rättighet till kvinnor och det handlar inte om män som säger att sex är mänsklig rättighet och sedan påstår någon att sex är ingen mänsklig rättighet.
När du tex. skrev att kvinnor ska drogas för stt ha sex med män de nekar idag?
Och för att det ska bli rättvist ska kvinnor ska få till svar att sex inte är en mänsklig rättighet tex. om de vill göra abort eller diskuterar sexrelaterade problem ? -
Om det räknas som att tvingas så gör det, när olika personer ställer krav på migAnonym (U) skrev 2024-10-15 23:44:37 följande:
Så du valde att starta en ny tråd.
Då får du frågan relaterat till vad du skrev i annan tråd
om att det inte handlar om att tvinga till sex om någon ändrar sig.
Är det okej att börja tvinga och se om någon ändrar sig?
Hur ska tvingandet gå till i praktiken?
-
Jag snackar nu i allmänhet.Anonym (U) skrev 2024-10-16 00:02:55 följande:När var det du fick svaret att sex inte är en mänsklig rättighet då?
När du tex. skrev att kvinnor ska drogas för stt ha sex med män de nekar idag?
Och för att det ska bli rättvist ska kvinnor ska få till svar att sex inte är en mänsklig rättighet tex. om de vill göra abort eller diskuterar sexrelaterade problem ?
Jag har inte sagt att kvinnor ska drogas, jag sa bara att det vore bra om det uppfanns någon medicin som gör att kvinnor kan få liknade sexualitet som männen om de vill det. -
Och som du säkert vet så är detta inte svar på frågan.Anonym (Var är de artiklarna någonstans?) skrev 2024-10-16 02:31:31 följande:Om det räknas som att tvingas så gör det, när olika personer ställer krav på mig
Återigen, är det okej att börja med att tvinga för att se om personen ändrar sig?
Vad innebär tvingandet i praktiken? -
Ja, du skrev det. Och det innebär ju faktiskt i praktiken att kvinnor ska drogas för att ha sex med män de inte är intresserade av, eller hur? Är det det dessa kvinnor som ska börja tvingas och sedan ändra sig?Anonym (Var är de artiklarna någonstans?) skrev 2024-10-16 02:33:42 följande:Jag snackar nu i allmänhet.
Jag har inte sagt att kvinnor ska drogas, jag sa bara att det vore bra om det uppfanns någon medicin som gör att kvinnor kan få liknade sexualitet som männen om de vill det.
Var det detta du skrev när du fick svaret att sex inte är en rättighet?
Och sedan var frågan om du tycker att kvinnor, för att det ska vara rättvist, ska få som svar att sex inte är en rättighet när abort och sexrelaterade problem diskuteras? -
Men du, kan inte du börja med att tillgodose alla homosexuella mäns otillfredsställda sexuella behov? Jag menar så att du kan bevisa att du tycker att det är en mänsklig rättighet som trumfar din egen rätt till att ha preferenser angående din egen kropp. Din retorik skulle bli så otroligt mycket starkare om du gjorde det.
Kan du inte tänka dig att göra det så kan du gott lägga ner.
Eller kanske nöja dig med att du har rätt att ha sex med alla som vill ha sex med dig? Eller inte ha det. Precis som alla vi andra. -
Sex är en rättighet i den meningen att du har rätt att ha sex med någon som vill ha sex med dig. Kön och läggning är irrelevant. Så länge det inte handlar om barn har ni rätt att ha sex med varandra om bägge vill. Det är dock ingen rättighet bortom det. Att det är ett behov gör ingen skillnad. Att ha vänner är ett behov för de flesta men det är ingen rättighet för det. Du kan inte kräva att någon ska vara vän med dig för att du vill det om ingen vill vara det.
-
Vilka kvinnor menar du ska ta denna medicin?Anonym (Var är de artiklarna någonstans?) skrev 2024-10-16 02:33:42 följande:Jag snackar nu i allmänhet.
Jag har inte sagt att kvinnor ska drogas, jag sa bara att det vore bra om det uppfanns någon medicin som gör att kvinnor kan få liknade sexualitet som männen om de vill det.
För vems skull ska medicinen tas?
Och hur kan det vara att du inte vågar skriva med ditt riktiga nick? Skäms du för dina åsikter?
Av åtta personer i tråden vågar TVÅ vara omaskade, varav jag är en.
Varför skriver ni anonymt när ni har vettiga åsikter och talar emot ts och hans virrvarr och porrskadade trådstart?