• Anonym (Cc)

    Hans släkt

    Är ihop med en man sen ca 8 månader tillbaka.  Varannan vecka när jag inte har barnen så bor jag nästan där hos honom.  
    Grejen som stör mig är dock att hans släkt, föräldrar och syster, fortfarande väljer hans ex före mig när det gäller kalas och liknande träffar. Och jag blir riktigt ledsen över det. Ibörjan var det ok, när vi bara hade varit tillsammans i nån månad. Men nu bor vi i stort sett ihop och allt är 100 % seriöst. Borde dom inte låta mig gå på kalas istället för hans ex? 
    Så imorgon fyller hans pappa år och det är kalas, men jag är inte bjuden. Eller jo, på lördag kan jag få komma. Inte lika kul.

    Till saken hör med att jag är extremt social och älskar att få träffa folk och få prata. 

    Hade inte ni blivit ledsna över det? Min man förstår mig. 

  • Svar på tråden Hans släkt
  • Anonym (Cc)
    Anonym (Rim) skrev 2024-10-15 12:43:34 följande:
    Jag håller med.
    Vill de bibehålla en relation så får de göra det vid andra tillfällen. 
    Vid högtider etc där det är kutym att man bjuder sina barn + respektive så är det du TS som är hans +1
    Inte hans ex...
    Tack, så känner ju jag med.  Och jag kommer ju aldrig lära känna dom så väl om jag inte får vara med nångång. 
  • Anonym (Cc)
    Räkan77 skrev 2024-10-15 12:49:07 följande:

    Har han barn med sitt ex som också är med på bjudningarna? Och som du inte har träffat än? Det skulle kunna vara förmildrande omständigheter. 

    Annars är det som vanligt, det är din man som måste steppa upp och visa var hans lojalitet finns. Om han inte är tydlig med att det är dig han numera är tillsammans med så kommer det inte bli någon ändring. Det är han som du bör vara frustrerad på.


    Dom har två barn som är 20 och 17 och dom har jag träffat många gånger.  Så det är inte det. 

    Jag är lite frustrerad på honom med.  
  • Anonym (Cc)
    Anonym (Ellen) skrev 2024-10-15 16:01:49 följande:

    Ts kan ju annars bjudas som +1 och exet som vilken vän som helst.


    Fast jag vet inte om jag vill träffa henne.  Hon har motarbetat mig/oss många gånger. Så det är hon eller jag som gäller. 
  • Anonym (Cc)
    Lynx123 skrev 2024-10-15 16:03:58 följande:

    Har han barn med sitt ex?


    Ja dom har två barn ihop som är 20 och 17. Har träffat både flera gånger och det funkar fint.
  • Anonym (Cc)
    Tow2Mater skrev 2024-10-15 16:56:31 följande:
    Precis. Normalt folk kan väl umgås med alla, oavsett bakgrund.
    Fast hon har inte varit snäll mot oss. Hon har motarbetat och strulat. Gjort massor för att jag inte ska träffa hennes ex. Så tror inte jag vill träffa henne. 
  • Anonym (Cc)
    Anonym (Ellen) skrev 2024-10-15 17:00:59 följande:
    Har själv varit +1 i ett sånt sammanhang, det var inga som helst problem. Vare sig för mig eller det gamla exet.
    Här skulle det nog bli problem då hon inte varit snäll. Strulat massor så jag inte ska bli ihop med hennes ex. 
  • Anonym (Positiv)
    Anonym (Cc) skrev 2024-10-15 12:28:19 följande:
    Hans släkt

    Är ihop med en man sen ca 8 månader tillbaka.  Varannan vecka när jag inte har barnen så bor jag nästan där hos honom.  
    Grejen som stör mig är dock att hans släkt, föräldrar och syster, fortfarande väljer hans ex före mig när det gäller kalas och liknande träffar. Och jag blir riktigt ledsen över det. Ibörjan var det ok, när vi bara hade varit tillsammans i nån månad. Men nu bor vi i stort sett ihop och allt är 100 % seriöst. Borde dom inte låta mig gå på kalas istället för hans ex? 
    Så imorgon fyller hans pappa år och det är kalas, men jag är inte bjuden. Eller jo, på lördag kan jag få komma. Inte lika kul.

    Till saken hör med att jag är extremt social och älskar att få träffa folk och få prata. 

    Hade inte ni blivit ledsna över det? Min man förstår mig. 


    Välj att tolka det positivt. Att de är bra människor att ha att göra med då de skapar relationer till hans partners.

    Ha tålamod och prata med mannen i fråga. Låt inte detta försämra din relation till föräldrarna för vad du än gör.
  • Anonym (Positiv)
    Anonym (Cc) skrev 2024-10-15 21:21:05 följande:
    Ja dom har två barn ihop som är 20 och 17. Har träffat både flera gånger och det funkar fint.
    I så fall är det inte konstigt alls att de bjuder henne.  Det vore konstigt om de inte bjöd henne.
  • Dimisi

    Jag är faktiskt i samma situation. Jag trodde det var ett missförstånd när min särbos släkt försökte förklara för min kille att jag inte var medbjuden när släkten skulle träffas. Däremot var exet det.

    Vi dubbelkollade och det stämde. Då avstod även min kille. Hans barn är stora nog att träffa släkten utan pappa. Äldsta barnet kan skjutsa de yngre.

    Släktingarna säger att de vill lära känna mig mer innan jag blir medbjuden. Samtidigt träffas de aldrig förutom på den typen av tillställningar som jag inte blir medbjuden på.

    De spelar högt. Min kille är lillebror som alltid har ställt upp. De tror nog att de kan hålla kvar honom i den rollen genom tvinga honom att välja mellan dem och mig. Helst vill de att han ska gå tillbaka till exet, som är mamman till hans barn. Det är 12 år sedan de skildes.

    Först blev jag lite ledsen, men jag har egentligen inget behov av dem. Det är mest synd om min kille, som i och med detta har börjat se tillbaka på sitt liv med sorg. Han inser att de har motarbetat alla relationer han har haft sedan han skilsmässan.

  • Anonym (Klara)
    Dimisi skrev 2024-10-15 21:40:51 följande:

    Jag är faktiskt i samma situation. Jag trodde det var ett missförstånd när min särbos släkt försökte förklara för min kille att jag inte var medbjuden när släkten skulle träffas. Däremot var exet det.

    Vi dubbelkollade och det stämde. Då avstod även min kille. Hans barn är stora nog att träffa släkten utan pappa. Äldsta barnet kan skjutsa de yngre.

    Släktingarna säger att de vill lära känna mig mer innan jag blir medbjuden. Samtidigt träffas de aldrig förutom på den typen av tillställningar som jag inte blir medbjuden på.

    De spelar högt. Min kille är lillebror som alltid har ställt upp. De tror nog att de kan hålla kvar honom i den rollen genom tvinga honom att välja mellan dem och mig. Helst vill de att han ska gå tillbaka till exet, som är mamman till hans barn. Det är 12 år sedan de skildes.

    Först blev jag lite ledsen, men jag har egentligen inget behov av dem. Det är mest synd om min kille, som i och med detta har börjat se tillbaka på sitt liv med sorg. Han inser att de har motarbetat alla relationer han har haft sedan han skilsmässan.


    Så sorgligt att inte kunna glädjas åt sin son, och inte acceptera hans val av partner. Att välja exet före sonen. 


    Men skönt att han inser vad som är viktigt i hans liv. 

  • Anonym (S)

    Hade mina föräldrar bjudit mitt ex och inte min partner så hade jag bara sagt att jag och min partner kommer också. Mitt ex brukar bli bjuden på tillställningar med min släkt och det hindrar inte mig att ta med min partner. 

  • Räkan77
    Anonym (Cc) skrev 2024-10-15 21:23:01 följande:
    Fast hon har inte varit snäll mot oss. Hon har motarbetat och strulat. Gjort massor för att jag inte ska träffa hennes ex. Så tror inte jag vill träffa henne. 
    Då kan du nog inte räkna med att kunna gå på familjesammankomster även om du blir inbjuden.

    Om.din partner tycker att det är ok att träffa exet i dessa sammanhang, men du vägrar komma om hon är med. Ja, då blir det inte lätt att komma in i familjegemenskapen.
Svar på tråden Hans släkt