Vad gör de vid en socutredning?
Vi råkade ut för samma sak förra veckan. En granne orosanmälan våra barn. Vi blev förvånad och när vi var på mötet så fick vi läsa anmälan och jag skrattade för det var så långt från verkligheten. Kan dela med mig av grannens påhitt.
*Tydligen skriker barnen av rädsla, vi har ett litet barn som blir arg så fort hon inte får som hon vill. Kan vara allt från att hon inte får slå brorsan, till att hon inte får krypa framlänges ned för trappen. Ja som sagt vi måste ju stoppa sådant som är farligt.
*Sen är det onormala dunsar i vår lägenhet. Det är inte vi som gör alla ljud i huset. Så fort någon gör ett litet ljud i huset har vi en granne vägg i vägg som skriker och slår i väggen, det kan räcka med att man spikar upp en tavla klockan 14 en lördageftermiddag. För några veckor sedan när en granne borrade så knackade dåren i väggen och skrek jag tänkte knacka på och förklara att det inte är vi som borrar i väggarna så han kan lugna ned sig.
*Jag har haft en man hemma hos mig som tydligen försvann i somras. Ja min man bor fortfarande kvar 🤣
*Jag har tydligen pratat om knark i telefon med någon. Väldigt intressant då jag aldrig testat knark och inte ens druckit en enda droppe alkohol på flera år.
För oss räckte det att komma på ett möte sen la socialen ned allt. De kände ingen oro och sa att de hade känt mer oro om en barnfamilj är helt tyst.
Det roliga är att vi är noga med att visa hänsyn till andra. Våra barn sover hela nätter, de sover oftast mellan 19:30-8:00 om vi är ledig. Annars är de i skola/förskola. Vi är ute mycket på utflykter. Vi har regler inne så som att inte springa inomhus. Så vi gör vad vi kan för att inte störa.
Känns ändå olustigt att ha sådan granne. Jag vet inte om grannen förväxlat oss med någon annan, har ljugit eller hallicunerar. Av det som står i anmälan så tror jag att jag vet vem anmälaren är. Skärper han sig inte kommer vi kontakta bovärden för är det någon som stör är det han som skriker när som helst på dygnet. Ibland när han härjar så har det hänt att någon annan granne vrålar "håll käften"