Varför är svenska kvinnor ofta tjocka och oslimmade - slutat ta hand om sig själva?
Hade personligen inte alls tyckt det var ett tråkigt liv, skulle älska att ha en massa tid för att göra fint i hemmet och mig själv och ta hand om den man älskar. Och varför skulle man inte kunna ha hobbies i en sådan situation? Ett jobb är mer ett nödvändigt ont för mig men de flesta kvinnor kanske har jobb som de älskar?
På vilket sätt är det hälsosamt att sminka sig? Varför kräver en del att kvinnor men inte män ska sminka sig för att duga? För att män är naturligt snygga - i motsats till kvinnor?
Nej, en del lever kvar i 50-talet eller kanske 1800-talet. När varje kvinnas mål var att gifta sig, helst rikt. Och därför var utseendet det viktigaste av allt. Sedan kunde man ägna sig åt städning och matlagning för att på kvällen välsminkad ta emot sin make. Ett sånt tråkigt liv!
Kvinnor numera kan försörja sig själva. De kan ägna sig åt sin karriär, sin hobby, etc. Om de vill sminka sig gör de det, vill de inte så gör de det inte. Men att ägna sig främst åt att behaga männen, det tar mycket tid. Börjar man lägga på sig måste man banta, blir man gråhårig måste man färga håret, får man rynkor måste man botoxbehandlas. Är det verkligen vad man vill ägna sitt enda liv åt? Nej, då skulle jag hellre bli en "cat lady". Eller en "dog lady".