Inlägg från: Anonym (M) |Visa alla inlägg
  • Anonym (M)

Varför är svenska kvinnor ofta tjocka och oslimmade - slutat ta hand om sig själva?

Anonym (Mangrisar undanbedes) skrev 2024-10-19 12:55:36 följande:
    Ja, du har så rätt.

Produktionen håller dem med mat på ett annat sätt än då i början.
    Det ska bara se ut som att de svälter, och det fattar ju vem som helst om man tänker lite.
    Det visar bara att alla kan gå ner i vikt. Ingen som är med om till tillräckligt begränsat kaloriintag lyckas behålla vikten. Oavsett vad de har för sjukdomar 
  • Anonym (M)
    Anonym (Halvsvensk man) skrev 2024-10-18 23:39:32 följande:
    I stort är det så här, reserverar mig för att det på individnivå alltid finns undantag. Men nu pratar vi om varandras motsvarigheter, mannens motsvarighet till kvinna - the same level. 

Kvinnan: 
    Bidrar med skönhet, empati, omhändertagande, är den som följer. 

Mannen: 
    Bidrar med styrka och fysisk kapacitet, problemlösningsförmåga, tar för sig, är den som leder. 

Det var lite fel att skriva så, jag borde skrivet olika paletter istället för färre paletter. Det handlar om att dominera och prestera bra inom de fält man som kön är avsedd och biologiskt framtagen att prestera inom. 

En man kan vara tjock, men fortfarande manlig. En man kan till och med vara ful men fortfarande attraktiv eller manlig. Genom att vara manlig, social, framåt, bra på att lösa problem, bra på att leda, rolig. Men en kvinna kan inte det. Om hon inte har sitt utseende, sin kvinnlighet, sitt omhändertagande, vad fan har hon då? 
    Vad har hon då? Ärligt talat? 

Det är en av få saker som kvinnor är bättre än män på, att vara vackra och attraktiva. 
    Ja om man utgår ifrån att allt som spelar roll i livet är att attrahera ytliga män så har kvinnan givetvis ingenting annat än sitt utseende.
  • Anonym (M)
    Anonym (Mangrisar undanbedes) skrev 2024-10-19 14:14:03 följande:
    Det är väl ingen som förnekat det?
    Det jag diskuterade från början när jag sen kom in på Robinson och begränsat kaloriintag, var när man försvarar övervikt med sjukdomar så jo de som tror att det inte går att gå ner i vikt om man har vissa sjukdomar verkar förneka just det jag skrev i 468.
  • Anonym (M)
    Anonym (Eli) skrev 2024-10-19 17:04:32 följande:
    Förmodligen är det deras egna dåliga självkänsla som spökar. De klarar inte av att se kvinnor som sticker ut från det kvinnliga skönhetsidealet för att de själva sticker ut från det manliga skönhetsidealet och påminnelsen blir för jobbig. Det är lättare då att projicera sitt självhat mot kvinnor.
    Ni tycker inte det är tragiskt att vissa människor ser rent förjävliga ut när de går ut bland andra människor? Behöver ju inte handla om just övervikt. Vissa verka varken ha självrespekt eller respekt för andra med tanke på sin vanvårdade uppsyn. Men ska man beröra just överviktig kan man åtminstone klä sig smakfullt och inte i för små kläder där magen väller ut eller på stan gå barbent i enbart en t-shirt där de enorma skinkorna tittar fram i underkant.
  • Anonym (M)
    Anonym (K) skrev 2024-10-19 17:23:45 följande:

Finns många smala som går i korta tröjor och visar mycket hud. Vaför blir det problem för vissa när någon överviktig gör så?

Är det för små kläder för personen så ser det inte bra ut på smala heller.
  • Anonym (M)
    Anonym (115kg övervikt) skrev 2024-10-19 19:06:03 följande:
    Multisjuka (eller andra sjuka) är inte med i Robinson eftersom man behöver vara fullt frisk för dessa program. Därmed är de inte heller relevanta i en diskussion om mediciner kan göra det mer eller mindre omöjligt att hå ner i vikt och ha viktuppgång som en biverkning.  
    För att få en viktuppgång så måste du tillföra något mer till kroppen än enbart mediciner. Du kan inte skapa det ur intet.
  • Anonym (M)
    Anonym (Bullshit) skrev 2024-10-19 21:10:17 följande:
    Det är givet.

Men sjuka som går på kortison tex har väldigt lätt att gå upp. Det är svårt att leva på en svältdiet, för det måste gå att anamma den livstilen under en lång tid/resten av livet. Inte många som kan leva på tex sallad llivet ut. Dieter leder ofta till ökad viktuppgång vid senare tillfälle.

Det är svårt både karaktärsmässigt och näringsmässigt.
    Leder det till viktuppgång så har de antagligen slutat följa dieten. Ja det må vara svårt men då kan man ju heller inte påstå att det inte har med tex karaktär att göra, och skyller helt på sjukdomar och mediciner. Även om just du erkänner att det faktiskt har med karaktär att göra.

Och beträffande svårt näringsmässigt så kan man säkerligen få hjälp av dietist att få ihop det näringsmässigt om man är intresserad.
  • Anonym (M)
    Anonym (Loke) skrev 2024-10-19 21:30:46 följande:
    Det där är rent trams. 

Det är inga stora skillnader på ämnesomsättning. Och det förändras inte av att man kan svullna upp av kortison. 

Det är de som inte klarar av att äta normalt, dvs bra mat kanske 3-4 gånger om dagen.
    Och storleken på portionerna. Om man inte stannar vid normala portioner utan valt att ignorerat sin naturliga mättnadsreflex och töjt ut magsäcken.
  • Anonym (M)
    Anonym (Loke) skrev 2024-10-19 21:51:35 följande:
    Jag äter tre gånger om dagen och äter enormt stora portioner. Kan knappt gå upp i vikt om jag har en bra fördelning mellan fett, protein och kolhydrater.

De som går upp i vikt äter i princip alltid för ofta och dessutom alldeles för mycket kolhydrater.
    Vad ger de enorma portionera för kaloriintag på en dag och vad väger du?
  • Anonym (M)
    Anonym (Loke) skrev 2024-10-19 22:32:40 följande:
    Jag räknar inte kalorier men skulle gissa att jag äter cirka 3000 kalorier per dag.
    Har BMI på 23.

Ja, jag lever ett aktivt liv.
    Om du inte räknar så blir det svårt att diskutera just ditt intag så det spelar ingen roll att du berättar att du äter stora portioner.
Svar på tråden Varför är svenska kvinnor ofta tjocka och oslimmade - slutat ta hand om sig själva?