• Anonym (Arg)

Mormor hämta 3 åring från förskolan lämna kvar 17 månaders?

Min mamma ska ha min äldsta dotter hos sig över natten och därför hämta henne från förskolan. Jag sa att hämtar du henne får du ju ta med båda även lillasyster så hämtar jag yngsta hos dig inom en timme men det kunde hon inte. Hon tyckte inte alls det skulle vara konstigt att komma och hämta upp 3 åringen men låta minstingen vara kvar. Jag tycker att så gör man bara inte eftersom lillasyster kommer bli glad av att se mormor, är nyligen inskolad och undrar varför hon blir lämnad kvar? Min mamma kontrade med att vadå om du behöver ta med minsta till tandläkaren och storasyster blir kvar gör du inte så så? JO för henne kan jag i så fall prata med och förklara!! Och hon är trygg på förskolan, kan tala för sig och har gått där länge. 

Vad anser ni? 

• Svar på tråden Mormor hämta 3 åring från förskolan lämna kvar 17 månaders?
  • Anonym (S-G)

Är de på samma avdelning om de är 3 och 1,5?

Nej, jag ser inte att det är konstigt.

• Anonym

Jag tror inte det blir livslångt trauma för 17 månadersbarnet

• Anonym (G)

Hon kan låta bli att hämta båda. Du hämtar dem. 
    Problemet är löst.

• Anonym (Ritz)

Det kan väl vara kul för 3åringen att bli lite bortskämd med mormor. Få känna sig stor.

Du gör för stort problem av det.

Men förbered personalen att din mamma hämtar kl 15 och de får göra klart 3-åringen med kläder och så får någon distrahera minsta barnet i ett annat rum med att läsa en saga... 

• Anonym (Emma)

Det är väl bara att den lilla inte ser att stora blir hämtad? Var tacksam istället att mormor ens ställer upp och tar hand om den stora så länge som över en kväll och hel natt ! Min mormor har aldrig haft min 4,5 åring över natten, endast passat henne ett par timmar, vilket jag är tacksam för.

• Räkan77

Inget konstigt alls att mormor bara hämtar 3-åringen. Det blir ju en helt annan(troligtvis jobbigare) hämtning att även ta med en nyinskokad 17 månaders liten parvel.

Prata med personalen och be dem distrahera den lilla. Så gjorde jag de gånger jag hämtade ett äldre syskon pga läkar eller tandläkarbesök och det var aldrig några konstigheter.

• Anonym (Hej)

Var tvungen att svara då jag håller med dig helt och fattar inte att du fått så märkliga svar i tråden. Stackars lillasyskonet att få stanna kvar ensamt. Vinka hejdå till mormor och syskonet och vara kvar på en otrygg plats. Och vadå distrahera denne i annat rum? När småsyskonet märker att storasyster är borta kommer det ju bli jättejobbigt för barnet? Jisses. Snacka om att känna sig bortvald. 

Hämta du barnen istället TS! 

• Anonym (Jag)

Ser inte heller något konstigt

• Anonym (O)
    Anonym (Hej) skrev 2024-10-13 23:02:43 följande:

Var tvungen att svara då jag håller med dig helt och fattar inte att du fått så märkliga svar i tråden. Stackars lillasyskonet att få stanna kvar ensamt. Vinka hejdå till mormor och syskonet och vara kvar på en otrygg plats. Och vadå distrahera denne i annat rum? När småsyskonet märker att storasyster är borta kommer det ju bli jättejobbigt för barnet? Jisses. Snacka om att känna sig bortvald. 

Hämta du barnen istället TS! 

Du bör nog byta förskola för dina barn om du ser deras förskola som en otrygg plats..
Svar på tråden Mormor hämta 3 åring från förskolan lämna kvar 17 månaders?