• Anonym (Jonny-Star)

Är jag en fönstertittare i själen? Blev kåt - nått fel på mig?

Häromdagen skulle jag gå till jobbet ganska tidigt. När jag hade parkerat bilen så promenerade jag till min arbetsplats som låg 5 minuter därifrån. Jag gick förbi lägenheter och hus. I ett radhus så var det tänt och jag såg en kvinna som kanske var 35 år, såg ut som att hon bytte om. Hon hade inga gardiner eller persienner stängda. Jag stod kanske 10 meter från hennes fönster, alltså på andra sidan gatan. Jag såg att hon bara hade trosor på sig, ingen bh, men jag såg henne bara bakifrån. Och hon gick från rummet där hon befann sig till en annan del av huset, och då försvann hon för mig, kunde inte se henne mer. Men jag bestämde mig för att stanna kvar och stå och titta, för jag tänkte att hon skulle komma tillbaks till det jag antar var sovrummet? För det var fortfarande tänt. Så jag stannade kvar i 3 minuter och då kom hon in, då såg jag hennes framsida, alltså bröst och ansikte. Jag tror att hon även såg mig. Och det var faktiskt det jag ville att hon skulle göra. Och när hon såg mig så blev jag kåt av tanken på det. Sedan tig hon på sig en tröja och då var det roliga slut så jag fortsatte gå. 

Är det nått fel på mig eller hade många andra killar i min ålder också stannat kvar för att titta? Är jag normal eller kan jag ha en psykiskt åkomma? 
    Är jag en fönstertittare i själen? 

Jag har aldrig tidigare stått och tittat in genom fönster eller trakasserat någon på nått sätt. 

• Svar på tråden Är jag en fönstertittare i själen? Blev kåt - nått fel på mig?
  • Anonym (Onormalt)
    Anonym (Och samma igen...) skrev 2024-10-13 13:59:07 följande:

Återigen ett exempel där många av inläggen, troligen en majoritet, hade varit totalt motsatta om man byter kön på dessa två personer.

Om det varit en man i sin bostad som visade sig naken i fönstret på detta sätt så hade flera på detta forum (som vanligt) förfasat sig över den vidriga, äckliga och fasansfulla mannen som "blottade sig" på detta sätta.

Om det hade varit en kvinna som hade känt sig sexuellt attraherad av att titta på en naken man så hade flera (som vanligt) haft fullkomligt naturliga förklaringar till detta, säkerligen både fantasifulla och flera olika förklaringsmodeller, det hade varit både normalt och något fint att reagera på detta sätt, flera hade bekräftat och uppmuntrat dessa goda och fina känslor.

Alltså samma igen...

Vi har ju sett det förut, och det skulle vara utomordentligt komiskt, och mycket intressant, om TS i efterhand hade avslöjat att förhållandet i verkligheten faktiskt var det motsatta,
    att det egentligen var han själv som råkade visa sig i fönstret och att det faktiskt var en nyfiken kvinna som betraktade honom från andra sidan gatan.

Jag är 100% säker, och det har ju också visat sig i tidigare trådar, att många av inläggen och åsikterna i så fall hade varit helt annorlunda.

Jag finner det intressant och utomordentligt komiskt i de fall något liknande har avslöjats. 

Återigen ett exempel där någon bara måste försöka starta ett könskrig. Att söka upphetsning i att andra blir obekväma är inte normalt, varken för män eller kvinnor.
  • Anonym (Micke)
    Anonym (Och samma igen...) skrev 2024-10-13 13:59:07 följande:

Återigen ett exempel där många av inläggen, troligen en majoritet, hade varit totalt motsatta om man byter kön på dessa två personer.

Om det varit en man i sin bostad som visade sig naken i fönstret på detta sätt så hade flera på detta forum (som vanligt) förfasat sig över den vidriga, äckliga och fasansfulla mannen som "blottade sig" på detta sätta.

Om det hade varit en kvinna som hade känt sig sexuellt attraherad av att titta på en naken man så hade flera (som vanligt) haft fullkomligt naturliga förklaringar till detta, säkerligen både fantasifulla och flera olika förklaringsmodeller, det hade varit både normalt och något fint att reagera på detta sätt, flera hade bekräftat och uppmuntrat dessa goda och fina känslor.

Alltså samma igen...

Vi har ju sett det förut, och det skulle vara utomordentligt komiskt, och mycket intressant, om TS i efterhand hade avslöjat att förhållandet i verkligheten faktiskt var det motsatta,
    att det egentligen var han själv som råkade visa sig i fönstret och att det faktiskt var en nyfiken kvinna som betraktade honom från andra sidan gatan.

Jag är 100% säker, och det har ju också visat sig i tidigare trådar, att många av inläggen och åsikterna i så fall hade varit helt annorlunda.

Jag finner det intressant och utomordentligt komiskt i de fall något liknande har avslöjats. 

Hon blottade sig väl inte? Hon bytte om och såg väl inte ens att ts tittade på henne som jag förstod det som.  
  • Anonym (Micke)
    Anonym (Jonny-Star) skrev 2024-10-13 13:45:50 följande:
    Fast gör man det när man har ett stort fönster på typ 2 kvadratmeter och man bor på bottenplan? och det är en bilväg samt två gångvägar framför ens fönster? 

Är inte det blottning? 
    Jag upplevde det som att hon såg min men inte reagerade alls. Antingen ville hon blotta sig eller kände hon sig bekväm, hon kanske var nudist? 

Men undra om jag hade kunnat anmäla henne. Rent teoretiskt skulle jag ju kunna gå dit och ta en bild någon gång för hon gör säkert om det. Sedan skicka in den till polisen? 

Men jag tänker inte föra det.
    Om hon inte reagerade så såg hon dig förmodligen inte. Hon kanske inte är medveten om att hon syns så tydligt och tror väl knappast att det finns någon så sjuk som skulle stå och titta på henne ändå. Jag är också kille men skulle aldrig få för mig att stirra ut någon utanför personens hem. 
  • Anonym (Och samma igen...)
    Anonym (Micke) skrev 2024-10-13 17:24:10 följande:
    Hon blottade sig väl inte? Hon bytte om och såg väl inte ens att ts tittade på henne som jag förstod det som.  
    Ja, detta är ju en del av min poäng.

Om en man hade visat sig på detta sätt, även om det sker helt omedvetet, så hade flera medlemmar sannolikt förfasat sig på det sätt som jag beskriver.

Om en man råkar visa sig på detta sätt, i sin bostad, i sitt eget fönster, så hade han varit en blottande snuskgubbe i ögonen på flera medlemmar.

Vi har som sagt sett denna tydliga skillnad i tidigare exempel...

Den som känner något utta och märkligt behov av att kalla detta en könskrig får väl göra det, om hon har ett sådant behov
  • Anonym (Micke)
    Anonym (Och samma igen...) skrev 2024-10-13 17:45:08 följande:

Om en man hade visat sig på detta sätt, även om det sker helt omedvetet, så hade flera medlemmar sannolikt förfasat sig på det sätt som jag beskriver.

Om en man råkar visa sig på detta sätt, i sin bostad, i sitt eget fönster, så hade han varit en blottande snuskgubbe i ögonen på flera medlemmar.

Den som känner något utta och märkligt behov av att kalla detta en könskrig får väl göra det, om hon har ett sådant behov
    Jag håller inte med dig och då är jag ändå kille. Det är ju en stor skillnad om någon står i fönstret och söker ögonkontakt och visar upp kuken än om personen byter om och inte ens noterar folk som är utanför. 
  • Anonym (Usch)

Nej, du har helt fel. Ingen skulle tycka att en kvinna som står kvar och stirrar in i ett fönster på en man som byter om i hopp om att han ska se henne och känna skam och förnedring är frisk i huvudet! Ingen skillnad på man/kvinna, den som gör som ts är sjuk och behöver hjälp!
    Anonym (Micke) skrev 2024-10-13 17:55:32 följande:
    Jag håller inte med dig och då är jag ändå kille. Det är ju en stor skillnad om någon står i fönstret och söker ögonkontakt och visar upp kuken än om personen byter om och inte ens noterar folk som är utanför. 
    Det där konstlade och konstruerade som du påstår har jag inte skrivit något om.
    ...

Det jag skriver är att förutsättningarna är samma, förutom att det är motsatta kön på de två personerna som TS skriver om.

Som sagt, vi har sett det förut, att det råder helt olika syn på saken beroende på kön på personen som visar sig i fönstret sin bostad respektive som den som ser det från utsidan.

Du får självfallet säga och tycka vad du vill.
    Men alla som är ärliga och som har följt detta forum under några år vet att det ligger åtminstone något i det jag skriver.
    Flera är nog beredda hålla med om att det jag skriver är på pricken...
  • Anonym (Onormalt)

Du kan inte på allvar använda ett påhittat scenario som bevis.
  • Core

Vilken man som helst hade uppskattat en oväntad liten flash, men att stanna och glo, där i ligger nån liten störning du kanske skulle ta och kolla upp

• Anonym (maneater)
    Anonym (Jonny-Star) skrev 2024-10-13 12:02:00 följande:
    Nä. Jag ville att hon skulle känna skam och känna sig blottad. Det var därför jag stod kvar och inväntade henne. Jag själv känner ingen skam alls av att stå där och glo. 
    My bad- sånt finns åt båda hållen.
  • Anonym (Carinata)

Du är fläng TS. Vad som händer i en privatbostad har du inte med att göra. Om du tittar får du skylla dig själv. Du har valet att titta eller inte. Om personen du glor på är påklädd eller helnaken spelar ingen roll. Det är helt upp till personen i bostaden utan att du kan ha åsikter om det. 

• Anonym (Jonny-Star)
    Anonym (Micke) skrev 2024-10-13 17:30:47 följande:
    Om hon inte reagerade så såg hon dig förmodligen inte. Hon kanske inte är medveten om att hon syns så tydligt och tror väl knappast att det finns någon så sjuk som skulle stå och titta på henne ändå. Jag är också kille men skulle aldrig få för mig att stirra ut någon utanför personens hem. 
    Fast jag är säker på att hon måste ha sett mig. Jag stod förbövelen mitt framför och hon kom ingåendes i rummet rakt framför mig. Jag upplevde det som att hon tittade rakt mot mitt håll. 

Hon verkade inte bry sig alls. 
  • Anonym (Jonny-Star)
    Anonym (Carinata) skrev 2024-10-13 21:25:44 följande:

Du är fläng TS. Vad som händer i en privatbostad har du inte med att göra. Om du tittar får du skylla dig själv. Du har valet att titta eller inte. Om personen du glor på är påklädd eller helnaken spelar ingen roll. Det är helt upp till personen i bostaden utan att du kan ha åsikter om det. 

Får skylla mig själv? 

Du får det att låta som om jag varit med om något hemskt. Det var inte hemskt. Det var trollbindande när jag upplevde att vi fick ögonkontakt någon sekund. 
  • Anonym (Hatar tjocka gardiner)

Men ge dig! Det finns ingen normal person som anser att någon som byter om i sitt hem blottar sig, oavsett vilket kön man har!
    Det finns några delstater i USA där det är förbjudet att visa sig naken i sitt eget fönster eller i sin egen trädgård, tydligen är det "faran" att ett barn ska råka se en vuxen som byter om som ligger i grund för att strama åt vad folk får göra i sina egna hem. Idioti är vad det är.

Själv byter jag alltid om där jag råkar befinna mig hemma, på andra våningen. Ofta går jag runt och klär på mig.
    Tur man inte bor i något land där man är tvingad att ha mörkläggningsgardiner och måste dra för när man gör något så vardagligt och normalt som att byta om.
    Om en harmlös knäppis som ts råkar gå förbi och snegla in, det rör mig inte i ryggen! Skämmas är det sista jag skulle göra iaf. Förmodligen skulle jag titta på ts så att han får skämmas. Lägga skammen där den hör hemma.

Om någon däremot återkommer och står och glor så skulle det bli mer obehagligt. Men då är det fullt godkänt att fota voyeuren och ringa polis eller störningsjour för att bli av med honom. 
  • Anonym (Dags att söka hjälp)
    Anonym (Jonny-Star) skrev 2024-10-13 13:37:15 följande:
    Ja det kanske det är. 

Men det är inte samma sak som att nått kommer eskalera. Inget kommer eskalera. Jag vill inte hamna i finkan. Jag kan styra mina impulser. Jag har inte för avsikt att begå några form av brott. 

Men nått är ju trots allt fel på mig. Att jag kände sån kåthet och fick stånd av att se hennes där, och att hon såg att jag tittade. Det är ju nått som inte stämmer. Jag undrar vad. Rent psykologiskt. 
    För övrigt verkade hon ju inte tycka det var ett problem. Hon kanske till och med ville blotta sig. Som någon skrev i tråden så kanske jag borde tagit en bild på henne och skickat in den till polisen och anklagat henne för blottning? 
    Det hade ju kanske gett henne lite skam? 
    Du försvarar din handling på ett sätt som gör att jag tror att du kommer eskalera utifrån att grunden i det du beskriver är känslorna makt och övertag. Jag tror att du riskerar att göra fler övergrepp i framtiden. Det i bastun var ditt första. Du skriver om att du vill skapa känslan skam genom.din närvaro, det är problematiskt.

Att bli kåt av en kropp är inget märkligt, att tända på skam inte heller, utan det är dina försvar "hon ville nog, andra gör också, det kan ske inte ens är jag som gjorde fel" som är problematiskt. Du har en dömande åsikt som du vill drabba andra med.

Nej, det är inte säkert att hon ens brydde sig. Hon var inne i sin.morgonrutin och struntade i dig.

Nej, inte ens den man som runkade i fönstret där en förskola kunde se honom blev dömd för oftedande första gången då man ansåg att det är en vanlig aktivt som ska kunna göras i hemmet. Andra gången dömdes han eftersom han nu fått information om att han syntes och att andra tog illa upp.

Den kvinna som försökte anmäla en granne för ofredande för att han syntes duscha dömdes själv då.titta in i någons hem på det sätt ansågs vara ofredande.

Så, du är den som gjorde fel, du eskalerar ditt beteende och du bortförklarar din skuld. Du ville ge känslan skam genom din närvaro och du behöver se till att ditt beteende slutar.
    Anonym (Onormalt) skrev 2024-10-13 18:11:42 följande:
    Du kan inte på allvar använda ett påhittat scenario som bevis.
    Jag har inte försökt bevisa någonting. Vad får du det ifrån?

Jag har framfört min uppfattning som jag grundar på flera olika exempel från flera olika trådar, som jag och säkerligen flera med mig har kunnat iakttaga under många år på detta forum.

Vi är flera som har sett många olika exempel på att många medlemmar på detta forum ser helt olika på sådana här och liknande saker beroende på vilket kön det handlar om.
    Vilket egentligen är självklart och inte alls märkvärdigt eftersom alla utgår från sig själva, alltså från sitt eget kön, alla, mer eller mindre.
    Detta har också visat sig stämma i åtminstone ett par exempel där en påhittig TS medvetet har valt att presentera en händelse eller ett exempel där den har valt att växla könen i sin trådstart.
    Vilket blev riktigt intressant, och för vissa kanske lite pinsamt, när TS så småningom avslöjade sitt lilla "prank".

Om du känner att du har ett behov att förneka detta så är det helt upp till dig och för mig får du självfallet rätt till din egen åsikt.
    Men en sak är säker, det spelar ingen roll hur du än försöker så kan du inte förmå mig att ändra uppfattning och du kan inte hindra mig från att förmedla min åsikt.

Du framstår nästan som om jag kanske råkade kliva på en öm tå hos dig?
  • Anonym (Onormalt)
    Anonym (Och samma igen...) skrev 2024-10-14 17:47:03 följande:
    Jag har inte försökt bevisa någonting. Vad får du det ifrån?

Jag har framfört min uppfattning som jag grundar på flera olika exempel från flera olika trådar, som jag och säkerligen flera med mig har kunnat iakttaga under många år på detta forum.

Vi är flera som har sett många olika exempel på att många medlemmar på detta forum ser helt olika på sådana här och liknande saker beroende på vilket kön det handlar om.
    Vilket egentligen är självklart och inte alls märkvärdigt eftersom alla utgår från sig själva, alltså från sitt eget kön, alla, mer eller mindre.
    Detta har också visat sig stämma i åtminstone ett par exempel där en påhittig TS medvetet har valt att presentera en händelse eller ett exempel där den har valt att växla könen i sin trådstart.
    Vilket blev riktigt intressant, och för vissa kanske lite pinsamt, när TS så småningom avslöjade sitt lilla "prank".

Om du känner att du har ett behov att förneka detta så är det helt upp till dig och för mig får du självfallet rätt till din egen åsikt.
    Men en sak är säker, det spelar ingen roll hur du än försöker så kan du inte förmå mig att ändra uppfattning och du kan inte hindra mig från att förmedla min åsikt.

Du framstår nästan som om jag kanske råkade kliva på en öm tå hos dig?
    Nej, ingen öm tå. Tror att vi alla är medvetna om att det finns skillnader mellan könen. Ingen nyhet direkt. Däremot är jag jävligt trött på den grupp som ska påpeka detta i varenda jävla tråd och försöka skapa bråk mellan män och kvinnor. Kan vi inte bara diskutera trådens ämne istället för en gångs skull? Om du är så nyfiken på saken kan du väl starta en tråd där du låtsas vara en creepy kvinna som blir kåt när hon gör män obekväma.
Svar på tråden Är jag en fönstertittare i själen? Blev kåt - nått fel på mig?