Inlägg från: Anonym (Jonny-Star) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Jonny-Star)

Är jag en fönstertittare i själen? Blev kåt - nått fel på mig?

Anonym (Onormalt) skrev 2024-10-13 12:16:40 följande:
    Sök hjälp! Du måste ju inse att det där är sjukt. Du blandar in en främling i din sexualitet och vill att hon ska känna sig blottad. Jag menar det. Sök hjälp för detta så att det inte eskalerar.
    Jag tror inte det eskalerar. Jag kan styra mina impulser - tror jag. 

Jag har haft denna läggningen sedan jag var kanske 11 år. 
  • Anonym (Jonny-Star)
    Anonym (Onormalt) skrev 2024-10-13 13:00:29 följande:
    Du TROR det? Så det hör till vanligheterna att du står utanför kvinnors fönster i väntan på att bli kåt av att de känner sig blottade?
    Jag brukar inte stå och glo. Har aldrig gjort det tidigare, att stå och glo genom fönster. Jag gjorde det bara då när jag hade vägarna förbi kan man säga. Det var en ren slump, jag var på väg till jobbet och tittade åt sidan, och såg henne. Då stannade jag kvar för att titta mer. 

Det var mer att när man gick i skolan, när man var liten, så gick man igång på att se klasskompisar nakna. Då var man ju 11-13 år. Man kunde gömma sig och spionera i deras bastu som de aldrig använde, men som hade direkt insyn till duscharna. Sista gången jag gjorde det så var det en klasskompis som duschade, hon var sist kvar av någon anledning. Vi kan kalla henne Saga. Så då ville jag att hon skulle veta att jag såg henne, så jag gick ur bastun och in där hon duschade och sa nått i stil med hej Saga. Då var jag väl 13 år tror jag. Då blev jag väldigt kåt av tanken att hon stod där och att jag kom in och blottade henne. 

Men utöver det lilla i grundskolan, oskyldiga saker, så har jag aldrig gjort nått. Jag har inte för avsikt att vare sig trakassera någon eller begå nått brott. Jag kan styra mina impulser. 
  • Anonym (Jonny-Star)
    Anonym (Onormalt) skrev 2024-10-13 13:00:29 följande:
    Du TROR det? Så det hör till vanligheterna att du står utanför kvinnors fönster i väntan på att bli kåt av att de känner sig blottade?
    Jag vill mer veta vad det rör sig om. Varför går jag igång på detta så mycket? Vad är grejen? 
  • Anonym (Jonny-Star)
    Anonym (Onormalt) skrev 2024-10-13 13:13:24 följande:
    Fast då har det ju eskalerat. Du har nu gjort något du aldrig gjort tidigare. Du till och med väntade där på att hon skulle komma tillbaka, så att hon skulle se dig. Sök hjälp!
    Det var nog bara det att det var första gången jag såg en naken kvinna genom hennes fönster på det sättet. Inte att det eskalerat. Det är inte så att jag aktivt letar efter det. 
  • Anonym (Jonny-Star)
    Anonym (Usch) skrev 2024-10-13 13:25:25 följande:

Detta kommer eskalera ännu mer tills du skadar nån på riktigt.  Du behöver vård, sök hjälp NU!!!

Jag tänker inte skada någon. Sluta överdriva nu. 
    Jag har aldrig aktivt letat efter någons fönster att titta in igenom. Det var en slump och ren tillfällighet. 

Jag vill inte skada någon människa. 
  • Anonym (Jonny-Star)
    Anonym (Hh) skrev 2024-10-13 13:29:32 följande:

Så länge han inte aktivt kommer leta upp någon så är det inte sjukt att beundra andra kroppar. Det med bastun var ofredande skulle jag nog kalla det och inte okej. 
    Dock att kvinnorna ska känna sig blottade och känna skam är en varningsflagg.

Det med bastun var i mellanstadiet. Och hur ovanligt är det inte att pojkar eller flickor springer i varandras omklädningsrum liksom? Vem har aldrig varit med om det i en svensk skola? 
  • Anonym (Jonny-Star)
    Anonym (Onormalt) skrev 2024-10-13 13:34:17 följande:
    Att du vill att kvinnorna ska känna skam ÄR sjukt. Om du tjuvtittat hade jag inte sagt något, men att du stod kvar så för att skapa dessa känslor är sjukt.
    Ja det kanske det är. 

Men det är inte samma sak som att nått kommer eskalera. Inget kommer eskalera. Jag vill inte hamna i finkan. Jag kan styra mina impulser. Jag har inte för avsikt att begå några form av brott. 

Men nått är ju trots allt fel på mig. Att jag kände sån kåthet och fick stånd av att se hennes där, och att hon såg att jag tittade. Det är ju nått som inte stämmer. Jag undrar vad. Rent psykologiskt. 
    För övrigt verkade hon ju inte tycka det var ett problem. Hon kanske till och med ville blotta sig. Som någon skrev i tråden så kanske jag borde tagit en bild på henne och skickat in den till polisen och anklagat henne för blottning? 
    Det hade ju kanske gett henne lite skam? 
  • Anonym (Jonny-Star)
    Anonym (Hh) skrev 2024-10-13 13:39:33 följande:
    Fast nej? Stod hon i fönstret och åmade sig eller var hon inne i rummet och bytte om? 

Sen fungerar vi ju alla olika, jag tror att du ska kolla upp begreppet voyeurism för det stämmer in på dig. 
    Fast gör man det när man har ett stort fönster på typ 2 kvadratmeter och man bor på bottenplan? och det är en bilväg samt två gångvägar framför ens fönster? 

Är inte det blottning? 
    Jag upplevde det som att hon såg min men inte reagerade alls. Antingen ville hon blotta sig eller kände hon sig bekväm, hon kanske var nudist? 

Men undra om jag hade kunnat anmäla henne. Rent teoretiskt skulle jag ju kunna gå dit och ta en bild någon gång för hon gör säkert om det. Sedan skicka in den till polisen? 

Men jag tänker inte föra det.
  • Anonym (Jonny-Star)
    Anonym (Usch) skrev 2024-10-13 13:47:39 följande:
    Du är en extremt otäck människa! Du behöver VÅRD för du är verkligen sjuk! Det är inte normalt nånstans att känna eller göra så som du gjorde! 100% säker på att hon inte skämdes ens om hon skulle sett dig, däremot blev hon äcklad över snuskgubben utanför och kommer vara noga med att klä på sig privat i fortsättningen.  Får hoppas för hennes skull att hon inte såg äcklet utanför så hon blev livrädd - det hade de flesta kvinnor blivit. 

Sök hjälp, nu IDAG! 

Du har ju helt uppenbart ingen kontroll alls, du behöver hjälp.
    Gubbe? Jag är yngre än henne. Hon var ganska 35, jag är 20-25 år. 
  • Anonym (Jonny-Star)
    Anonym (Usch) skrev 2024-10-13 13:51:43 följande:
    I hennes ögon lär du vara en slemmig snuskgubbe om hon såg dig.
    Tror inte det, jag är långt ifrån det faktiskt. 

Men om jag tar samma väg till jobbet en annan dag, vid samma tid, och gardinerna är öppna. Hur ska jag tolka det då? Som att hon ville blotta sig? 
  • Anonym (Jonny-Star)
    Anonym (Usch) skrev 2024-10-13 13:51:43 följande:
    I hennes ögon lär du vara en slemmig snuskgubbe om hon såg dig.
    Hur hade du själv reagerat om du var hon? Brukar du också byta om naken inför folk och sedan förvänta dig att ingen tittar? Varför är du så arg? Kan du relatera? 
  • Anonym (Jonny-Star)
    Anonym (Micke) skrev 2024-10-13 17:30:47 följande:
    Om hon inte reagerade så såg hon dig förmodligen inte. Hon kanske inte är medveten om att hon syns så tydligt och tror väl knappast att det finns någon så sjuk som skulle stå och titta på henne ändå. Jag är också kille men skulle aldrig få för mig att stirra ut någon utanför personens hem. 
    Fast jag är säker på att hon måste ha sett mig. Jag stod förbövelen mitt framför och hon kom ingåendes i rummet rakt framför mig. Jag upplevde det som att hon tittade rakt mot mitt håll. 

Hon verkade inte bry sig alls. 
  • Anonym (Jonny-Star)
    Anonym (Carinata) skrev 2024-10-13 21:25:44 följande:

Du är fläng TS. Vad som händer i en privatbostad har du inte med att göra. Om du tittar får du skylla dig själv. Du har valet att titta eller inte. Om personen du glor på är påklädd eller helnaken spelar ingen roll. Det är helt upp till personen i bostaden utan att du kan ha åsikter om det. 

Får skylla mig själv? 

Du får det att låta som om jag varit med om något hemskt. Det var inte hemskt. Det var trollbindande när jag upplevde att vi fick ögonkontakt någon sekund. 
Svar på tråden Är jag en fönstertittare i själen? Blev kåt - nått fel på mig?